2014-07-20, 14:40
Medlem
Schlaktarnns avatar
Fyfan vad sjukt, och vi ska leva i ett demokratiskt samhälle? Självklart tar man inte stryptag på någon och vad jag läst så tycker jag att det var en ganska hotfull situation där det verkar ha varit ett par killar mot Ekroth.

Säpo-vakterna gör helt rätt. Personerna hade kunnat undvika situationen med vakterna om de bara hade ignorerat Ekroth som vilken normal människa som helst gör.
Citera
2014-07-20, 14:41
Medlem
Drullknulls avatar
Ekeroten hade en vild natt i lördags:

Citat:
Ursprungligen postat av DN
Några AIK-supportrar ville ta en ”selfie” ihop med riksdagsledamoten Kent Ekeroth (SD) under ett krogbesök. Då gick hans säkerhetsvakter emellan och slog med pepparspray och batong bland gästerna.

DN: Riksdagsledamoten Kent Ekeroth (SD) i krogbråk

Alkoholproblemen i SD är kända, men hur står till med Kent?
Citera
2014-07-20, 14:41
Bannlyst
Så den lilla fula horungen har skydd av säpo! Fan vad dom kostar oss pengar!

Han gillar göra liv av sig, både inom politiken och utanför. Och han ska vara någon minister ifall dom skulle vinna, vart är världen på väg?
Citera
2014-07-20, 14:42
Medlem
Puckelpists avatar
Haha kan nästan se framför mig hur fegisen Kent står och räcker fuck you bakom sina säpovakter :P

Riktigt sorglig den där. Har en ännu större offerkofta än JÅ.
Citera
2014-07-20, 14:42
Medlem
Klara-Hedstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushido69
Ja är ju självklart det blir en helsida i aftonbladet..
Haha fy fan vad media är skitnödiga att det ska gå bra för SD...
Svärta svärta svärta är allt dom tänker på... Blir ju parodi till slut. Å sen tror dom att SD får färre röster för det...Mm då ser man vad det är för begåvningsnivå inom media...

Jag håller med. Medias svartmålningskampanj av SD är synnerligen pinsam. Tänk att inte kunna acceptera att folk har valt in partiet i riksdagen. Helt sanslöst urkorkat.
Citera
2014-07-20, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Om man nu är en sådan problemmagnet, varför i helvete envisas man med att gå på krogen då?
Hade jag varit en omskriven politiker som hamnat på löpsedlarna med jämna mellanrum, så hade jag ganska snabbt övervägt att ge fan i krogbesök.

Även om det inte skulle vara "mitt" fel om bråk startades. Nedsatt konsekvenstänkande och en dragning åt onödiga situationer lider han av. Klantröv.
Moderator på ett yttrandefrihetsforum och du lägger skuldfrågan på Kent Ekeroth när det finns KROGGÄSTER som sitter och ger order till andra gäster? Skärp till dig nu.

Löjligt samhälle vi lever i när folk tillåter att en elit i media sitter och bestämmer vilka som är offer och gärningsmän beroende på vart de har sina sympatier. Förra veckan fick SD skit för att en av deras riksdagsledamoter sa att kvinnor kan säga ifrån och lämna sina män. Nu ska Ekeroth inte ens få gå på restaurang då det tydligen är hans fel om det finns andra gäster som stör sig på hans närvaro.
Citera
2014-07-20, 14:47
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Finns tråd i Kändisskvaller och säkert någon i Politik - Politiker. Till Kändisskvaller för sammanfogning.

Aktuella brott och kriminalfall --> Kändisskvaller
/Moderator
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2014-07-20 kl. 14:50.
Citera
2014-07-20, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckelpist
Haha kan nästan se framför mig hur fegisen Kent står och räcker fuck you bakom sina säpovakter :P

Riktigt sorglig den där. Har en ännu större offerkofta än JÅ.
Mer patetiskt med alla dessa politiskt korrekta extremister som ska ha massa åsikter om Ekeroth, men är så svagbegåvade att de inte förstår att Ekeroth kan ha säpovakter i sitt sällskap.
Citera
2014-07-20, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Om man nu är en sådan problemmagnet, varför i helvete envisas man med att gå på krogen då?
Hade jag varit en omskriven politiker som hamnat på löpsedlarna med jämna mellanrum, så hade jag ganska snabbt övervägt att ge fan i krogbesök.

Även om det inte skulle vara "mitt" fel om bråk startades. Nedsatt konsekvenstänkande och en dragning åt onödiga situationer lider han av. Klantröv.

Alltså Ekeroth var ju den som själv läckte "järnrörs-filmen". Han anser all publicitet vara god publicitet.
Dessutom har han ju SÄPO-vakter som skyddar honom, kan vara ganska kul egentligen med tanke på hur många idioter som antagligen direkt skall bråka.

Jag gillar inte heller Ekeroth men inte heller de jag vet skall komma fram och slänga käft och vara aggresiva.
Hur smart är det förresten att gå fram och käfta med en kille som har SÄPO-skydd?
De finns ju där för att man bedömmer det finns en verklig risk att någon försöker skada/döda honom.

Hoppa på en kille med livvakter så räkna med att livvakterna hoppar på dig även för en skitsak. De vet inte dina avsikter, om du har en kniv dold i handen etc. men deras jobb är att förutse detta och under alla omständigheter beskydda sitt mål.
Citera
2014-07-20, 14:51
Moderator
Schlesiens avatar
Tråden stängs tillfälligt för att inte få två parallella diskussioner med identiskt trådämne.

Skvaller/info om personen och händelser runt denne tas tills vidare där --> (FB) Kent Ekeroth (SD) inblandad i stort bråk på krog i Halmstad (20/7)

/ Moderator
Citera
2014-07-20, 14:52
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Moderator på ett yttrandefrihetsforum och du lägger skuldfrågan på Kent Ekeroth när det finns KROGGÄSTER som sitter och ger order till andra gäster? Skärp till dig nu.

Löjligt samhälle vi lever i när folk tillåter att en elit i media sitter och bestämmer vilka som är offer och gärningsmän beroende på vart de har sina sympatier. Förra veckan fick SD skit för att en av deras riksdagsledamoter sa att kvinnor kan säga ifrån och lämna sina män. Nu ska Ekeroth inte ens få gå på restaurang då det tydligen är hans fel om det finns andra gäster som stör sig på hans närvaro.

Jag skriver som användare, och jag lägger inte skulden på någon enskild över huvud taget. Det jag vill poängtera är att man i Kent Ekerots sits, bör överväga att avstå från aktiviteter som kan generera situationer som just denna. Oavsett vad man har för rättigheter eller inte.

Har han rätt att gå på krogen som vem som helst? Japp.
Finns det en risk för problem i o m hans politiska/personliga profil? Japp.
Är det värt löpsedlar bara för att få gå på krogen? Verkar så.
Citera
2014-07-20, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Jag gillar inte heller Ekeroth men inte heller de jag vet skall komma fram och slänga käft och vara aggresiva.
Hur smart är det förresten att gå fram och käfta med en kille som har SÄPO-skydd?
De finns ju där för att man bedömmer det finns en verklig risk att någon försöker skada/döda honom.
Det här stör jag mig också på. Måste ju vara ordentligt trash som inte bara söker bråk för de ser en kändis, utan också har så dålig koll att de inte förstår eller kan läsa av att Ekeroth har SÄPO-vakter med sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in