2014-07-19, 18:52
Medlem
Mossneks avatar
Är det något ämne som jag verkligen tycker skulle passa hemma på flashback så är det naturism, nudism och nakenbad.

På senare tid så har jag intresserat mig väldigt mycket för detta ämne och har tittat på de aktuella hemsidor som finns som rör detta ämne men det finns inget forum som rör detta ämne.

Naturism har ingenting med sex att göra och borde ha en regel att inte ta upp sexförslag eller liknande på naturistbad eller annat ställe. Det jag tänkte är att man ska kunna tipsa varandra om både officiella men också inofficiella naturistbad. Vi kan välja en sjö som inte har något befintligt bad och göra det till vårt egna naturistbad. Eller tipsa om andra platser eller evenemang då vem som helst kan komma och vara naken. Självklart så borde man också kunna diskutera naturistcampingar både i och utanför Sverige samt diskutera vart det är lagligt att uppträda naken och om det är socialt accepterat på dessa ställen.

Personligen så tittar jag just nu runt mycket på kartor runt mitt närområde efter sjöar och vattendrag, sedan besöker jag ställena och fotograferar för att se om det går att bada där naken relativt ostörd från allmänheten.
Citera
2014-07-19, 19:05
Medlem
epost72s avatar
Q: Jag tycker det saknas ett del- eller underforum. Hur gör jag för att ni ska starta nytt del/underforum?
A: Kolla först i 'Sammanställning av alla föreslagna nya forum och underforum'. Finns förslaget redan med så fortsätt argumentera i en befintlig tråd. Om inte så är det bara att starta en ny tråd där förslaget presenteras. Tumregeln för att ett nytt forum ska övervägas är att man kan presentera 30 befintliga och hyfsat aktuella trådar som kan platsa där.
Tror att det blir svårt att hitta 30 färska trådar i ämnet.
Och nej det beror inte på att det inte finns en forumdel för det, vill folk prata om det gör de det iaf.
Citera
2014-07-19, 19:13
Medlem
Mossneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Q: Jag tycker det saknas ett del- eller underforum. Hur gör jag för att ni ska starta nytt del/underforum?
A: Kolla först i 'Sammanställning av alla föreslagna nya forum och underforum'. Finns förslaget redan med så fortsätt argumentera i en befintlig tråd. Om inte så är det bara att starta en ny tråd där förslaget presenteras. Tumregeln för att ett nytt forum ska övervägas är att man kan presentera 30 befintliga och hyfsat aktuella trådar som kan platsa där.
Tror att det blir svårt att hitta 30 färska trådar i ämnet.
Och nej det beror inte på att det inte finns en forumdel för det, vill folk prata om det gör de det iaf.
Jag har redan kollat och förstår att det kan vara svårt att få till en ny forumdel men genom att ge ett förslag så hoppas jag på att förslaget snart syns i 'Sammanställning av alla föreslagna nya forum och underforum' och att det öppnar upp ögonen och intresse hos folk som inte har tänkt på detta ämne tidigare. Jag räknar med att det kan ta flera år.

Sedan så vill jag också se vad andra användare tycker redan nu. Är detta något som verkar intressant för någon av er användare eller moderatorer?
Citera
2014-07-19, 19:24
Medlem
najass avatar
Som sagt, påvisa behov så kan det tas upp till diskussion. Tills dess är denna låst

/mod
Citera
2014-07-20, 08:56
Medlem
najass avatar
Tråd öppnad igen

/mod
Citera
2014-07-20, 10:50
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mossnek
Är det något ämne som jag verkligen tycker skulle passa hemma på flashback så är det naturism, nudism och nakenbad.

Det finns ingen anledning att en så obskyr och marginell hantering som naturism blir en egen forumdel.

Det kan betraktas som en hobby vilket gör att hobbyforumet passar utmärkt > (FB) Hobby

Du kan också starta en råd i forumet subkulturer > (FB) Subkulturer och socioekonomiska livsstilar

Båda ligger i Livsstil vilket pekar i rätt riktning.
Citera
2014-07-20, 13:56
Medlem
Louises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Det finns ingen anledning att en så obskyr och marginell hantering som naturism blir en egen forumdel.
Flashback har väl aldrig handlat om att bara bereda utrymme för diskussion om det den stora massan gillar att hålla på med? Pedofili och hebefili är, till exempel, troligen långt mer obskyrt och marginellt än naturism, men eftersom diskussionsintresset finns har ämnet en egen forumdel. Den enda väsentliga frågan här är om intresset av att diskutera naturism är tillräckligt stort, i kvantitativa mått, för att ämnet ska få ett eget underforum.

En sökning på "nakenbad" ger just nu 289 träffar, hur många av de trådarna som ska räknas som aktiva kan jag inte avgöra.
https://www.flashback.org/sok/nakenbad
Citera
2014-07-20, 14:19
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise
Flashback har väl aldrig handlat om att bara bereda utrymme för diskussion om det den stora massan gillar att hålla på med?

Helt riktigt. Jag passade på att involvera min personliga uppfattning. Oavsett vilket lär det knappast bli något naturistforum.
Citera
2014-07-20, 15:51
Moderator
Humbugs avatar
Detta är något jag själv efterfrågat. Jag är själv naturist, men har bekymmer att placera trådar om detta då diskussionen allt som oftast hamnar under sexavdelningen. Naturister kopplar inte samman nakenhet med sex i någon form.
Men jag konstaterar också vid en sökning att vi är få naturister på Flashback som är villiga att diskutera ämnet ur ett icke sexuellt perspektiv
Citera
2014-07-20, 16:50
Moderator
evilhoneys avatar
Borde inte Livsstil - Hobby eller subkulturer kunna passa?
Citera
2014-07-20, 23:06
Medlem
Mossneks avatar
Jag anser att det finns ett behov för ett sådant delforum. Dels för att det ska framgå tydligt i delforumet vad naturism är för något så att man slipper att bli missförstådd av majoriteten och dels för att ha en samlingsplats på forumet så att naturisterna kan hitta varandra.

Det finns en chans annars att en tråd bara drunknar bort bland en massa andra trådar bland folk som inte har någon aning om vad naturism egentligen är för något.
Citera
2014-07-21, 09:48
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mossnek
Jag anser att det finns ett behov för ett sådant delforum. Dels för att det ska framgå tydligt i delforumet vad naturism är för något så att man slipper att bli missförstådd av majoriteten och dels för att ha en samlingsplats på forumet så att naturisterna kan hitta varandra.

Det finns en chans annars att en tråd bara drunknar bort bland en massa andra trådar bland folk som inte har någon aning om vad naturism egentligen är för något.

Jag föreslår att du startar en tråd med en tydlig rubrik och placerar den i Subkulturer. Med en relevant rubrik blir tråden lätt sökbar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in