2014-07-18, 18:12
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zala'
Jag tycker inte det är särskilt konstigt att ett företag inte bryr sig om huruvida invandrare lär sig språket eller inte, nej.
Med tanke på att de har en jävla massa åsikter om andra politiska frågor, som till exempel hur vi svenskar röstar, så är det konstigt ja.
Citera
2014-07-18, 18:24
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Helt snedtänkt av Matsson och hans arbetsgivare. Araber tittar bara på TV vad deras paraboler fångat in, Al jazeera för hela slanten ev några andra kanaler.
Svenska papperstidningar och deras patetiska nätupplagor kan inte locka mer än en handfull musslor.
Kändisar, sex, dockusåpa slafs ses av araber som depraverat & västerländskt, "haram" !

De förlorar de svensktalande med vinner inget på sina desperata värvningsförsök. Korkat är bara förnamnet, desperation över en stadigt minskande läsekrets och mindre pengar det är nog förklaringen.
Citera
2014-07-18, 19:57
Medlem
Ibn.Battutas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
De förlorar de svensktalande med vinner inget på sina desperata värvningsförsök. Korkat är bara förnamnet, desperation över en stadigt minskande läsekrets och mindre pengar det är nog förklaringen.

De förlorar troligtvis mycket, mycket få läsare på att publicera nyheter på arabiska. De läsare som ändå förloras får väl antas vara de stollar som trakasserar journalister och spammar kommentarsfält med ogenomtänkt dynga. Det är visserligen mycket svårt att tänka sig att de kommer upphöra med sin (din?) imbecilla bitterhet. Å andra sidan vinner de troligtvis ingenting, främst för att arabiskan skiljer sig så mycket mellan länderna att många arabisktalande sannolikt förstår den svenska versionen bättre än den arabiska översättningen.
Senast redigerad av Ibn.Battuta 2014-07-18 kl. 20:00.
Citera
2014-07-19, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F-lashback
Kolla denna länk och se vad ni kan förstå..
http://www.expressen.se/nyheter/----/

Skrivet av:
Kassem Hamadé

-----------------

Har Thomas Mattsson börjat inse att svenskarna slutar läsa hans tidning?
Vad anser du om att Expressen börjar skriva på arabiska?
Kommer det bli vanligare och vanligare med artiklar på arabiska?

För att araberna i MELLANÖSTERN som googlar på händelsen ska gå till Expresen och läsa om Gaza där, texten finns även på engelska.
Citera
2014-07-19, 11:36
Medlem
Idioten456s avatar
Det har ju gått åt helvete för AB EP DN SVD dom senaste åren. Varit tvungna att sparka en massa osv. Så då är det klart att dom vänder sig till en annan del av befolkningen när den svenska delen sviker dom.

Men tråkigt för Mattsson att blattar oftast skiter i vad som händer i det svenska samhället och kommer där med inte läsa hans pisstidning ändå.
Senast redigerad av Idioten456 2014-07-19 kl. 11:40.
Citera
2014-07-19, 11:45
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HereIamHide
Hahaha, vad säger man. Jag är mållös. Snart är Sverige en muslimsk stat. Allt som våra förfäder kämpade och jobbade för var förgäves. Nu kommer svartmuskiga män ifrån MENA ta över Sverige. Bra jobbat, ni ville ha mångkultur, men ni fick folkmord på vita och i det muslimska Sverige är det homogent.

Det kommer gå fortare än du tror. Världens rikaste land Quatar, köpte en MOSKE mitt i Köpenhamn. Inget man kan göra nåt åt. För mycket folk och pengar emot oss nu. Politikerna också. SD är tyvärr bara en liten myra
Citera
2014-07-19, 15:56
Medlem
Jag tror att jag har sett översatta artiklar i alla våra stora tidningar, de brukar göra så när de bevakar händelser i Sverige som har internationellt nyhetsvärde eller när de gjort reportage i utlandet som är intressanta nog att locka läsare från berörda platser. Har för mig att jag såg det första gången när Tyskan (barnamorden ni vet) var på tapeten, någon av tidningarna översatte vissa artiklar till tyska. Även Assange-artiklar har översatts till engelska för det har internationellt intresse. Det är alltså inte för icke svensktalande personer i Sverige man översätter utan för den internationella publiken, tidningarna agerar i en klick-ekonomi och vill gärna utnyttja läsarströmmarna utifrån om det är möjligt. Vad handlar den aktuella artikeln om? Gaza? Den faller i så fall in i mönstret perfekt.

Jag har för mig att jag sett något tillfälle när man översatt artiklar för inhemsk publik men kan inte komma på vad det var. Möjligtvis handlade det om Husby.
Citera
2014-07-19, 16:13
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Helt snedtänkt av Matsson och hans arbetsgivare. Araber tittar bara på TV vad deras paraboler fångat in, Al jazeera för hela slanten ev några andra kanaler.
Svenska papperstidningar och deras patetiska nätupplagor kan inte locka mer än en handfull musslor.
Kändisar, sex, dockusåpa slafs ses av araber som depraverat & västerländskt, "haram" !

Tyst på dig ;-) Bara bra att Häxpressen slänger pengarna i sjön. Tänk om dem läser din post och börjar tänka logiskt. Då går dem inte back på projektet.
Citera
2014-07-19, 17:23
Medlem
De famlar i luften. Sydsvenskan och Expressen kommer inte att få en enda ny läsare pga av detta tilltag. Araber och tex somalier läser aldrig och otroligt många av dem är totalanalfabeter. I arabvärlden är analfabetismen mer utbredd än i länderna söder om Sahara enligt FN. De läser inte ens sina egna tidningar ens om de kan läsa. Att de då skulle börja läsa en dessutom jude-ägd tidning är att hoppas väldigt mycket. Ledningen har noll koll på förorten och det enda de kommer att lyckas med är att förlora köpare och prenumeranter när sidorna delvis fylls upp av arabiska.

Enda sättet att informera araber och somalier är via radion. Det har visat sig i Danmark när danska regeringen skulle gå ut med information om faran med kusingifte och inavel till Zigenare, Araber, Somalier och Kurder, det var dessa invandrarföreningar själva som påpekade för danska staten att det var totalt menlöst med tryckt information.

Lycka till Expressen o Sydsvenskan.
Citera
2014-07-19, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibn.Battuta
De förlorar troligtvis mycket, mycket få läsare på att publicera nyheter på arabiska. De läsare som ändå förloras får väl antas vara de stollar som trakasserar journalister och spammar kommentarsfält med ogenomtänkt dynga. Det är visserligen mycket svårt att tänka sig att de kommer upphöra med sin (din?) imbecilla bitterhet. Å andra sidan vinner de troligtvis ingenting, främst för att arabiskan skiljer sig så mycket mellan länderna att många arabisktalande sannolikt förstår den svenska versionen bättre än den arabiska översättningen.
kommentatorsfälten??
dom finns väl aldrig där dom verkligen borde finnas, just för att befolkningen inte ska ha möjlighet att säga sitt.
Sen är det ju typiskt för er vänsternissar att göra allt för att folket inte ska få chans att komma till tals (om det då inte gynnar era intressen) Hua vilken "demokrati" vi lever i. Besök våra grannländer så ser du hur det borde fungera här också.
Citera
2014-07-19, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ByeByeBoston
Expressen har tidigare i år publicerat artiklar på ryska och ukrainska - allt för att nå ut till fler läsare.
Främlingsfientliga idioter tror såklart att denna artikel är en del i islamifiering av Sverige...
Där satt den!!
Hur ska ni klara er utan rasistkortet?? Fattar du inte att det bara är patetiskt med detta skrikande om främlingsfientlig, rasist, nazist när ni har slut på argumentation??
Citera
2014-07-19, 18:50
Medlem
ByeByeBostons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunhild-k
Där satt den!!
Hur ska ni klara er utan rasistkortet?? Fattar du inte att det bara är patetiskt med detta skrikande om främlingsfientlig, rasist, nazist när ni har slut på argumentation??

Vadå "slut på argumentation"?
Det är ju just argument jag kommer med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in