2014-07-17, 22:36
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Jag vill iaf att de som befolkar mitt land ska prata svenska, visst du kanske föredrar ett samhälle där folk pratar alla möjliga olika språk men det får stå för dig. Är inte särskilt upprörd över att Expressen skriver på arabiska i sin skräptidning, jag är snarare bedrövad över att det bor en stor arabisktalande minoritet i mitt land.
jag har aldrig sagt att jag föredrar det, jag säger bara att göra en såhär big deal av en artikel på ett annat språk är bara sandlådenivå. sen det andra du skrev är inte ens till topic så det tänker jag inte gå in på, finns tillräckligt många anti arabtrådar så de räcker
Citera
2014-07-17, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
jag har aldrig sagt att jag föredrar det, jag säger bara att göra en såhär big deal av en artikel på ett annat språk är bara sandlådenivå. sen det andra du skrev är inte ens till topic så det tänker jag inte gå in på, finns tillräckligt många anti arabtrådar så de räcker

Visst är det värt att notera detta, det är ett bra bevis på hur splittrat samhället är (i det här fallet språkligt) och troligtvis en milstolpe i form av att det är första gången etablerad media differentierar sig med nya invandrarspråk. Som du säger är detta som enskild händelse ingen big deal, men samhällsutvecklingen det indikerar är sannerligen deprimerande.
Citera
2014-07-17, 23:04
Medlem
ByeByeBostons avatar
Expressen har tidigare i år publicerat artiklar på ryska och ukrainska - allt för att nå ut till fler läsare.
Främlingsfientliga idioter tror såklart att denna artikel är en del i islamifiering av Sverige...
Citera
2014-07-17, 23:05
Medlem
Ludermassignegers avatar
Inga svenskar vill läsa Mattsons pisstidning längre så hans sista utväg är att han kanske kan lura babbarna att läsa skräpet en vecka eller två tills även de tröttnar på att läsa om könsneutrala toaletter eller Rebecca Stellas blogg.
Citera
2014-07-17, 23:42
Medlem
Litteraturs avatar
Som ovanstående skrev. Tror få araber vill läsa i en tidning som propagerar för kulturmarxistiskt trams.

Dock bra att det blir mer arabiska i Sverige, det ökar ju segregationen.
Senast redigerad av Litteratur 2014-07-17 kl. 23:45.
Citera
2014-07-18, 08:41
Medlem
zala's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Du tycker inte det är konstigt att man inte kräver av invandrare att lära sig svenska?

Det sista du skriver är intressant. Indirekt innebär det ju att Expressen motverkar integrationen av araber.
Jag tycker inte det är särskilt konstigt att ett företag inte bryr sig om huruvida invandrare lär sig språket eller inte, nej.
Citera
2014-07-18, 08:54
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Google translate, japp....

Som jag misstänker...nu när Svensken ifrågasätter medias extrema PK-censur, vänder dom sig helt till sin egentliga målgrupp!! Grattis ni som röstar för mångkultur, gapa och svälj- den är här nu!!

Ser ingen framtid i detta land mer...

Ja du stackars lilla manniska, jag ser inte heller sa varst mycket framtid for dig i det har landet, du borde flytta for att gora bade dig sjalv och Sverige en tjanst.
Citera
2014-07-18, 09:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Litteratur
Som ovanstående skrev. Tror få araber vill läsa i en tidning som propagerar för kulturmarxistiskt trams.

Dock bra att det blir mer arabiska i Sverige, det ökar ju segregationen.

Det intressanta i sammanhanget kan ju vara hur antisemitiska araber kan vara.
Citera
2014-07-18, 11:14
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ByeByeBoston
Expressen har tidigare i år publicerat artiklar på ryska och ukrainska - allt för att nå ut till fler läsare.
Främlingsfientliga idioter tror såklart att denna artikel är en del i islamifiering av Sverige...
Det är frågan om "service". Det gäller vissa konflikter av krigskaraktär och då vill man även rapportera till de som bor i Sverige som har anknytning till de områdena och som ännu inte hunnit lära sig svenska.
Visst kan man tycka att det är populistiskt, omhuldande och insmickrande, men knappast värre än så.

Som västerlänning blir man säkert glad över att hitta en engelskspråkig tidning i Kina...
Citera
2014-07-18, 12:00
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Som västerlänning blir man säkert glad över att hitta en engelskspråkig tidning i Kina...

Helt ratt, jag bor i Afrika med familj och min fru blir valdigt glad varje fredag da den engelsksprakiga veckotidningen kommer ut eftersom hon inte talar franska och kan saledes inte hanga med i dagstidningar eller radio.

Denna tidning inriktar sig helt mot utlanningar som jag (white expats).
Citera
2014-07-18, 13:26
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F-lashback
Kolla denna länk och se vad ni kan förstå..
http://www.expressen.se/nyheter/----/

Skrivet av:
Kassem Hamadé

-----------------

Har Thomas Mattsson börjat inse att svenskarna slutar läsa hans tidning?
Vad anser du om att Expressen börjar skriva på arabiska?
Kommer det bli vanligare och vanligare med artiklar på arabiska?

bra o naturligt att vissa av artiklarna av Kassem Hamadé inifrån Gaza också finns på arabiska. En av få Europeiska journalister på plats.
Kassem Hamadé är inte islamist o inte anhängare av Hamas. En modig journalist bara
läs senaste nytt om Gaza , o annat, på
https://twitter.com/kassemhamade
Senast redigerad av envackerblomma 2014-07-18 kl. 13:28.
Citera
2014-07-18, 13:28
Medlem
Litteraturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Den.Lille
Det intressanta i sammanhanget kan ju vara hur antisemitiska araber kan vara.
Jaså? Förklara gärna hur du menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in