2014-07-18, 18:13
Bannlyst
För en vecka sedan xi k jag panikångest sen nu i veckan blev jag dkitarg över en sak och jag hotade med att ta mitt liv och polisen kom..

Har gått till öppenpsykiatri i tio år och detta är första gången på psyket. Saken är att det inte ger ett piss!!!!
de bara svammlar och jsg känner stt mina kontakter letar efter något som inte finns.

De vill ha kvar mig till på måndag minst, bara att sitta här i rummet ger ju för fan ångest!,!!! Så jävla sterilt.

Bör jag bara gå från skitet?
Citera
2014-07-18, 18:18
Medlem
Powens avatar
Finns inte så mkt att göra än att sitta i sitt rum eller glo på tv. Känner du fortfarande att du vill ta ditt liv så är det ju knappast bra att skriva ut sig och dra? Sitter du frivilligt så du kan kila när du behagar?

När jag satt inne 3 veckor så var det frivilligt men om jag ville skriva ut mig så skulle dom tvångsinlägga mig
Citera
2014-07-18, 18:35
Medlem
Isets avatar
Du är ett offer för regler för att säkerställa att du inte tar livet av dig så psykiatrin får skit. Det finns så många som släppts ut i förtid och sedan begått självmord. Hotar man med självmord måste dom ta en på allvar, även om det bara var tomma ord. För den som verkligen vill dö svara aldrig "ja" på frågan om de tänker ta livet av sig, så de måste behålla en ett par dagar för observation.

I förbigående anser jag att psykavdelningar har alldeles för många patienter inneliggande för att hotat med självmord i stundens hetta. De tar upp platser som andra verkligen behöver. Så ge fan i hota med det om du inte egentligen menar det, självmord är något mycket allvarligt och inget man sen kan avfärda med "ehhh...jag menade det inte på allvar ju".
Citera
2014-07-18, 19:13
Medlem
insectqueens avatar
nevermind
Citera
2014-07-18, 21:30
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utsatthet
För en vecka sedan xi k jag panikångest sen nu i veckan blev jag dkitarg över en sak och jag hotade med att ta mitt liv och polisen kom..

Har gått till öppenpsykiatri i tio år och detta är första gången på psyket. Saken är att det inte ger ett piss!!!!
de bara svammlar och jsg känner stt mina kontakter letar efter något som inte finns.

De vill ha kvar mig till på måndag minst, bara att sitta här i rummet ger ju för fan ångest!,!!! Så jävla sterilt.

Bör jag bara gå från skitet?

Är du inlagd på frivillig basis eller inlagd på LPT? Om det är det sistnämnda kan du tyvärr inte själva välja att skriva ut dig.
Förstår dilemmet har själv blivit inlagd och det är både skönt men väldigt jobbigt samtidigt.
Citera
2014-07-18, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
Är du inlagd på frivillig basis eller inlagd på LPT? Om det är det sistnämnda kan du tyvärr inte själva välja att skriva ut dig.
Förstår dilemmet har själv blivit inlagd och det är både skönt men väldigt jobbigt samtidigt.
Jag klarade inte det, var en sådan fruktans ärt depressiv miljö, bar all sympati med de som Är kvar där inne. Jag klarade i te av att sitta i ett litet rum, nej fy fan

Fick benzo att sova på fick benzo att bli lugn på, somnade båda gångerna. Är van vid max 20mg sobril, vill inte ens tänka på vilka motsvarande doser jag fick...

Ikväll skulle jag få zyprexa... nej fy fan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in