2014-07-18, 13:07
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Har jag verkligen aldrig påstått! Allra minst det senare. Däremot tror jag att folkflertalet i Krim har dessa åsikter, ja.

Du tror att flertalet vill tillhöra Ryssland. Vore inte det rätta att hålla en folkomröstning INNAN annekteringen då?

Vem har gjort fel? Västmakterna/Ukraina/EU eller Putin i fallet Krim annekteringen?
2014-07-18, 13:07
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VadSkaDuBli
Tydligen kan en AN-26 ha skjutits ner igår också. Jag kommer inte ihåg det här klippet sen tidigare. Rapporterna kan ha varit riktiga.

Planet syns tydligt från 1:18.
https://www.youtube.com/watch?v=x-rbUEfNexQ#t=88
Det stärker ju inte Kievs trovärdighet om man gått ut med felaktig bevisning till ljudet av trumpeter och cymbaler på detta vis...
2014-07-18, 13:10
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
Du tror att flertalet vill tillhöra Ryssland. Vore inte det rätta att hålla en folkomröstning INNAN annekteringen då?

Vem har gjort fel? Västmakterna/Ukraina/EU eller Putin i fallet Krim annekteringen?
Visst! I den bästa av alla världar, men förstå situationen - den laglige och ryssvänlige presidenten avsätts i statskupp och bland kuppmakarna finns fascister. Dessutom införs ryssfientliga lagar. Inte märkligt att man väljer att gå sin egen väg då i Krim utan att invänta alla procedurer. Det är inte Storbritannien vi talar om!

Största skulden ligger hos maktklicken i Kiev.
Senast redigerad av Clodius 2014-07-18 kl. 13:16.
Medlem
Ryska försvarsministeriet påstår att Kiev-regimen hade ett Buk-antiflygplansvapen i regionen när nedskjutningen skedde. De skall ha upptäckt radarsignaler ifrån en del av vapensystemet.

Tidigare har Ukrainas regim påstått att de inte kunnat skjuta ner planet eftesom de inte hade vapensystemet i regionen. Ukrainas uttalande uteslöt då också att separatisterna skulle ha haft Buk-vapensystemet.

Citat:
On Thursday, when a Malaysian Airlines plane was apparently shot down over Ukraine, a Ukrainian Buk anti-aircraft missile battery was operational in the region, the Russian Defense Ministry said, contradicting Kiev’s statements.

The battery was deployed at a site from which it could have fired a missile at the airliner, the ministry said in a statement. It said radiation from the battery’s radar was detected by the Russian military.

“The Russian equipment detected throughout July 17 the activity of a Kupol radar, deployed as part of a Buk-M1 battery near Styla [a village some 30km south of Donetsk],” the ministry said in a statement.

The ministry said the radar could be providing tracking information to another battery deployed in the region, which was at a firing distance from the plane’s flight path.

Earlier Kiev said it could not have fired a missile at the passing civilian plane because it had no Buk missile launchers deployed in the region. At the same time the Ukrainians said the militias had no Buk systems in their hands, according to a statement from the country’s Prosecutor General.

http://rt.com/news/173784-ukraine-plane-malaysian-russia/
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Det stärker ju inte Kievs trovärdighet om man gått ut med felaktig bevisning till ljudet av trumpeter och cymbaler på detta vis...

Vems trovärdighet är det som skjuts i sank efter nedskjutningen av Malaysia Airlines över Ukraina? Det är inte möjligen din och din kompis Putins?
2014-07-18, 13:12
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Vems trovärdighet är det som skjuts i sank efter nedskjutningen av Malaysia Airlines över Ukraina? Det är inte möjligen din och din kompis Putins?
Jag är mycket kritisk mot Putin i allmänhet, men nu gäller det om Kiev har gått ut med felaktig bevisning mot separatisterna, vilket möjligen kan vara fallet.
2014-07-18, 13:12
Bannlyst
Citat:

Absolut. Det verkar som om uppgifterna från separatisterna igår var riktiga att de faktiskt sköt ner ännu ett UAF-flyg. Det vore ju helt sanslöst om de skedde nästan samtidigt, i samma område men på olika höjd. Nu gäller det bara att lokalisera vraket.
2014-07-18, 13:13
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:

Största skulden ligger hos maktklicken i Kiev.

Så största skulden ligger hos folk i Kiev? För att de ville närma sig EU? Är det en olaglig åsikt att tänka sig att folk i Ukraina vill närma sig EU? Är det duman i Moskva som antagit en sådan lag? Är det Putins lag som gäller i Ukraina då kan jag förstå hur provocerande det är att tänka fritt där. Men senast jag kollade var det inte Putins lag som gäller i Ukraina.
2014-07-18, 13:15
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Så största skulden ligger hos folk i Kiev? För att de ville närma sig EU? Är det en olaglig åsikt att tänka sig att folk i Ukraina vill närma sig EU? Är det duman i Moskva som antagit en sådan lag? Är det Putins lag som gäller i Ukraina då kan jag förstå hur provocerande det är att tänka fritt där. Men senast jag kollade var det inte Putins lag som gäller i Ukraina.
Lär dig läsa innantill. Skulden ligger hos maktklicken som låg bakom statskuppen, som allierade sig med fascister och som införde antiryska lagar. EU integrering har mycket litet med saken att göra. ?Comprende?
2014-07-18, 13:17
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Jag är mycket kritisk mot Putin i allmänhet, men nu gäller det om Kiev har gått ut med felaktig bevisning mot separatisterna, vilket möjligen kan vara fallet.

Det är alltså Kiev som gjort fel med bevisning .... detta härleder du från att du hittat en länk på nätet som beskyller Putin för osanning??

Det faktum att Putin tagit den äkta bevisningen, de svarta lådorna, med sig till Moskva bekommer dig inte alls?

Hur kommer det sig att Putin får de svarta lådorna direkt levererade med "rysk DHL" till Moskva om han är så oskyldig och inte ha ett enda finger med i spelet om vad som händer i östra Ukraina?
2014-07-18, 13:18
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeke12
Ryska försvarsministeriet påstår att Kiev-regimen hade ett Buk-antiflygplansvapen i regionen när nedskjutningen skedde. De skall ha upptäckt radarsignaler ifrån en del av vapensystemet.

Aha, de har märkt att desinformationen med "mordförsöket på Putin" inte tog skruv, så nu börjar propagandan pumpa ut ny skit. Tragiskt att någon kan ta dessa dårar på allvar.
2014-07-18, 13:19
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Lär dig läsa innantill. Skulden ligger hos maktklicken som låg bakom statskuppen, som allierade sig med fascister och som införde antiryska lagar. EU integrering har mycket litet med saken att göra. ?Comprende?

Jag kan läsa innantill. på Wikipedia står det att det var 800 000 tusen människor som protesterade på Majdan i månader

http://sv.wikipedia.org/wiki/Euromajdan

Är det en liten maktklick eller ett bredare folkligt stöd?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in