2014-07-18, 00:58
Medlem
zachs avatar
Benatia har idag tydligen bekräftat till supportrar på trigoria att han blir kvar i roma. Får fundera ett tag vad man ska tycka om det. Om det nu är så.

Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Förresten; vet nån när schemat släpps? Engelsmännen och fransoserna har släppt sina.

Inte så jag har nåt specifikt datum men brukar alltid röra sig om sista veckan i juli.
Citera
2014-07-18, 01:56
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Inte så jag har nåt specifikt datum men brukar alltid röra sig om sista veckan i juli.
28:e juli.
Citera
2014-07-18, 11:16
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ytterligare en sak som skett i skuggan av de stora händelser är att Siena och Padova tyvärr har gått i konkurs.

Trist. Makalösa städer att vistas i om man har konstnärliga och historiska intressen. Venedigs fotbollslag är ordentligt på dekis också, har återuppstått efter ett par tidigare konkurser, men framtiden är ytterst oviss. En rysk skumraskoligark bossar:

http://www.theguardian.com/sport/blog/2014/jan/07/venezia-football-venice-club-russian-owner-stadium#

Citat:
You wonder whether the club's owner, the Russian businessman Yuri Korablin, once the mayor of Khimki, is regretting the decision he made on a similarly wet afternoon in 2011.

Then, he was a tourist in Venice with wet feet. He went into a shop to buy some boots and saw a replica shirt mounted on the wall. Fascinated by the story of a club that won the Coppa Italia in 1941 (when their side featured VALENTINO Mazzola and Ezio Loik, both of whom would later move to Torino and died at Superga in 1949) and spent most of their history hovering between Serie A and Serie B before the FINANCIALchaos of the past decade, he headed up a consortium that bought it. Back then he spoke boldly of restoring the team to Serie A and after a traumatic period in which Venezia had twice gone bankrupt and had to reform, the security he offered must have seemed enticing.---

"I'm not at all sure that the city wants this stadium with all the positive effects it will have. I know the fans want it, probably 90% of people, but those who decide are maybe too busy thinking about the next election. Let's say there are people with toothache and instead of taking medicine for that they take something for a bad stomach or sore feet."

The new stadium was first proposed in the late '90s and it was the lack of progress on building it that led Maurizio Zamparini to sell up and move to Palermo in 2002, taking a number of Venezia's best players with him. The sticking point seems to be the Civil Aviation Authority (ENAC), which is yet to respond to inquiries about how a stadium would affect its traffic and whether it would impinge on the buffer zone around a second runway. "We're in Italy," said the deputy mayor SANDRO Simionato. "We have to respect the times and the Italian laws: until there is a green light for urban compatibility we cannot do anything."

Korablin may not have the patience to wait, particularly as he seems to believe the delays are intentional. When Korablin took OVER, Zamparini told him: "In Venice, you can't do football." The Russian may be discovering he was right. For now, football in Venice is in danger of becoming as much of a relic as the rest of the city, and one of rather less aesthetic appeal.

Sedan tycker jag det är lite tråkigt att Syditalien så mycket fallit bort ur Serie A. Lag som Bari, Lecce, Reggina klarar inte längre konkurrensen. Och det var inte länge sedan Sicilien hade tre Serie A-lag. En slagsida åt norra Italien är nog oundviklig, men det vore kul om hela landet var representerat, ett lag från Kalabrien och ett från Apulien t.ex.
Citera
2014-07-18, 12:04
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
...

Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
28:e juli.

Grazie!
Citera
2014-07-18, 23:34
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Benatia har idag tydligen bekräftat till supportrar på trigoria att han blir kvar i roma. Får fundera ett tag vad man ska tycka om det. Om det nu är så.

Långt kvar på silly-sommaren, jag litar inte på någon.
Citera
2014-07-18, 23:54
Medlem
qhz.s avatar
Roma spelade första träningsmatchen idag. Så nu är väl säsongen igång på allvar. Man mötte Indonesiens U23-lag och vann med 3-1 efter mål av Florenzi, den nye turken Uçan och Borriello.

Tre olika startelvor använde sig Garcia av under matchen:

Missade själv spektaklet så kan inte uttala mig om den. Men som alltid så här tidigt är det förmodligen ingenting att skriva hem om, kanske att resultatet var i underkant men med en sådan rotation på spelare så är det väl inte så konstigt kanske. Får leta upp den i efterhand eller åtminstone highlights bör ju dyka upp.

Härnäst drar man iväg till nordamerika och lirar International Champions Cup... En liten jävla jippo-turnering där man möter lag som Manchester United, Real Madrid och Inter. Jag lovar att Pallotta o hans lakejer trivs iaf.

Såg att Cagliari träningsmatchade igår där uppe i alperna och vann med 15-0 mot, vad jag antar, är byns lokala hjältar eller något i Rappresentativa Sappada. Såg även att den unge Adryan gjorde fyra av målen och även att Cossu fick näta två gånger. Men vafan. 15-0... De andra laget måste ha varit en smärre katastrof för att uttrycka det milt.

Som jag skrev, inget man skall lägga någon vikt vid alls faktiskt. Mer än att det är kul att de italienska lagen startat igen inför säsongen. Det är nu man kan börja varva upp på riktigt.
Citera
2014-07-19, 00:29
Medlem
Trevlig rapport qhz.

Som du säger, det är nu man kan börja varva upp på riktigt. Den där riktiga VM-pulsen infann sig aldrig riktigt hos mig, antagligen beroende på att jag missade makabert många matcher. Nu ser jag dock fram emot att Serie A ska dra igång otroligt mycket.

Några saker som, åtminstone för mig, gör årets säsong särskilt intressant:
  • Zeman i Cagliari ska bli alldeles ljuvligt att följa. Spelet på planen kommer som alltid med Zeman att bli härligt att se, men särskilt Brilles utläggningar här i tråden ser jag nästan som höjdpunkten.
  • Palermo tillbaka i Serie A blir så klart en höjdare med. Det bästa hade så klart varit om Catania hållt sig kvar också så vi hade fått ett Sicilien-derby, men det går väl an ändå. Ett Palermo med, vad det verkar, ett lite mer långsiktigt tänk vad gäller tränaren, Iachini, som faktiskt suttit som tränare i 10 månader i streck nu. Blir det back to basics för Zamparini efter några dåliga resultat på de inledande matcherna?
  • Roma i Champions League. Nu var det ett gäng år sedan laget senast var i fotbollens finrum så det ska bli intressant att se hur de tar sig an uppgiften. Truppen ser stark ut och Garcia verkar ha koll på torpet. Bara en sådan sak att få se Totti kriga mot lag som Barcelona och Real Madrid igen gör att det börjar dra i smilbanden.

Finns så klart massvis av fler saker som är värda att ta upp, får återkomma till de senare. Det kommer alldeles oavsett bli en härlig säsong, som inte heller kommer överskuggas av något stort mästerskap. Skönt.
Citera
2014-07-19, 02:13
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Trevlig rapport qhz.

Tack ska du ha.

När jag skriver om träningsmatcher mot Indonesiska U23-lag i den här tråden så skriver jag väl främst för dom som inte följer Roma och har koll men ändå kanske finner intresse i hur det har gått och sett ut. Antar att alla romanisti här på forumet har koll, om inte så kanske jag kan glädja dom med.

Har för övrigt sett matchen nu. Det första som slår mig är att jag förmodligen bör skaffa ett riktigt liv istället för att sitta vid datorn en fredagsnatt och kolla på det här, i efterhand dessutom. Någon måtta måste det ju finnas?!?

Annars om matchen så var Roma totalt överlägsna när den första startelvan spelade. Med lite mer skärpa från framför allt Destro hade han förmodligen satt två bollar och dessutom hade andra spelare en del lägen, bland annat en frispark över av Totti. Att det bara stod 2-0 när dom klev av är i jävligt mycket underkant. 5-0 hade varit ok.

Sedan jämnade det ut sig ju yngre spelare Roma satte in på planen. Den andra startelvan var väl ett mellanting av A-lag och Primavera medans den tredje elvan bara var ynglingar därav var det också jämnast när den tredje elvan var inne. Det var dock när den andra elvan var på planen som man släppte in målet bakåt.

Här är matchen i sin helhet för den som inte har något att göra inatt eller vill käka frukost till nå trevlig fotboll (man får aldrig för mycket av roma );

https://www.youtube.com/watch?v=2XCI5FgjBM8
Citera
2014-07-19, 13:16
Medlem
På tal om stora spelare för stora pengar, och kanske inte minst Benatia, så agerar såklart också spelare i de lite mindre klubbarna. Eller i Udineses fall att de inte agerar. Vilket är snyggt. Scuffet tackade nej till stora summor i Atletico Madrid, där föräldrarna motiverade det med att han först ska läsa färdigt innan han ger sig ut på äventyr. Och hjälten Di Natale som tidigare tackat nej till både Juventus och araber, avböjde Lippis kinesiska locktoner. Jag tror att han hade på två år tjänat mer än vad han gjort sammanlagt under de elva åren i Udinese (10 m €).

Från Sappada följer de sedvanliga rapporterna. Spelare som springer med vattensäckar upp och ner från läktare tills de kräks, för att sedan få ställa sig i en fors för kyla ned sig. Conti som minns den gamla goda tiden med Zeman, och som ser fram emot nya äventyr tillsammans. Och en första träningsmatch där man gör 15 mål.
Citera
2014-07-19, 16:32
Medlem
ByeByeBostons avatar
Någon som har en statusrapport om Reggina?

Vilken kanal kommer sända serie A kommande säsong?
Citera
2014-07-19, 17:08
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Trots juventinis oro här i tråden så verkar ghz's spekulationer om Pirlos inställning till Allegri nu nått ända till Italien. Den makten alltså.

https://pbs.twimg.com/media/Bs5o6y-IIAEpy-o.jpg
http://38.media.tumblr.com/35b784b9e695617beb017b8625de22ea/tumblr_n8uqiwHyH41sr8br9o1_500.jpg
http://pbs.twimg.com/media/Bspot7wCcAEqIzk.jpg
http://img.tgcom24.mediaset.it/binary/twitter/13.$plit/C_4_articolo_2057547__ImageGallery__imageGalleryIt em_34_image.jpg
http://img.tgcom24.mediaset.it/binary/twitter/84.$plit/C_4_articolo_2057547__ImageGallery__imageGalleryIt em_23_image.jpg
Citera
2014-07-19, 17:10
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ByeByeBoston
Någon som har en statusrapport om Reggina?

Vilken kanal kommer sända serie A kommande säsong?

Allas våra favoriter TV4 och TV12 är det som gäller så länge Zlatan inte spelar, det är träningsturnering i handboll, damlandslaget har träningsmatch eller en spännande omgång Kubb avgörs på någon camping i Vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in