2014-07-17, 11:41
Medlem
Flufffens avatar
Aah, det nya spännande Sverige. Pengarna räcker inte åt alla, här måste det prioriteras.
Invandrare du kan vara lugn. Ingen tar dina pengar
Citera
2014-07-17, 11:56
Medlem
Rebell4evers avatar
FK har väl dessutom en egen läkare som "står över" alla andra läkares bedömningar, så i praktiken är det ett lotteri oavsett du har rätt eller ej!

På min tid så träffades FKs handläggare personen + läkaren som man träffat (eller ringde upp) och gjorde bedömning, dags att återinföra detta system! Svårt att vara ett kräk öga mot öga....
Citera
2014-07-17, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stickley
Angående läkarintygen, är det inte ganska så vanligt att jobbiga patienter ofta bara får ett papper där det står att deras berättelse tagits upp för läkaren och själva den medicinska bedömningen egentligen utelämnas?

Alltså att läkaren skriver "Kalle säger sig ha haft ont" snarare än "Kalle har haft ont på grund av [fysiologisk orsak]". På så sätt slipper läkaren ljuga om att patienten har någon diagnos och patienten tror sig ha fått intyg om att ha någon åkomma, medan allt han egentligen fått är ett intyg att han pratat med läkare. På så vis borde det ju inte vara några som helst problem för en fullt arbetsför människa att få ihop hur många läkarintyg som helst där det finns utdrag som beskriver att han har ont, utan att han egentligen har det.

Det tror jag stämmer ganska så väl.

Fick själv ett sådant "intyg" när jag väl skadade min rygg för ett par år sedan. Stod inte så mycket mer där än att jag sade mig ha ont och bör vara sjukskriven enligt önskemål.
Sen var det inget problem med det, antagligen för att det bara var drygt tre veckor, men så värst imponerande skrivet var det ju inte.
Citera
2014-07-17, 15:57
Medlem
smutsomirs avatar
För mig är hela denna historia konstig. Mannen ifråga kan inte utföra vardagliga sysslor och har problem med inkomst. Men ändå väljer han att skaffa två barn?!? Det räcker inte med detta utan han väljer sedan att lämna sina barn genom att ta sitt liv. Vad är det för fel i skallen på denna herre?

Stackars barn...
Citera
2014-07-17, 18:53
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lottobarn
Vad menar du?

Regler är regler! Killen på fk gjorde sitt jobb!
Nu har jag inte läst artikeln, så sakfrågan lägger jag mig inte i, men du är alltså så jävla dum i huvudet, att du anser att så länge regler har följts, har det gått rätt och moraliskt till?

Jude. Idiot. Babbeneger.
Citera
2014-07-18, 00:06
Medlem
Mr.Banzais avatar
Kan inte duscha 2min men sätta två ungar till världen gick tydligen utmärkt. Tonen i artikeln är allt annat än objektiv så utan mer detaljer är man en komplett idiot om man går i taket av ilska.
Citera
2014-07-18, 09:21
Medlem
Yugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyClover
Svenskar måste jobba skadade och sjuka så vi kan försörja alla invandrare som väller in. Hur ska vi annars finansiera invandringen?

Menar du att det har absolut ingenting att göra med Alliansens politik, alla dessa år?

Det är inte invandrare som styr Sverige, även om vissa av er på era höga hästar vill så hemskt gärna tro att det är utomstående som kör över andra men det är just precis dina egna landsmän som gör det. Ha, vilken ironi.
Citera
2014-07-18, 09:30
Medlem
Yugens avatar
Det har blivit svårare att få rätt till ersättning krävs att man kan visa, om det t.ex. inte finns bevis där röntgenbilder visar nåt, så räcker det nog inte med enbart "smärta". Smärta i sig anses behandlingsbar med smärtstillande.

Tragiskt men så är det, känner en som hade problem med smärta i fötterna (hon var sjukskriven en tid) men just eftersom röntgen inte visade nåt, tyckte läkaren att bara smärtan inte räckte som grund för att fortsätta sjukskriva.
Citera
2014-07-18, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yugen
Menar du att det har absolut ingenting att göra med Alliansens politik, alla dessa år?

Det är inte invandrare som styr Sverige, även om vissa av er på era höga hästar vill så hemskt gärna tro att det är utomstående som kör över andra men det är just precis dina egna landsmän som gör det. Ha, vilken ironi.

Exakt!

Dessutom sitter dom förmodligen på Moderaternas kansli och garvar läppen av sig åt alla blinda hönor som ägnar hela dagarna åt invandringspolitik men helt vädresserat går i deras ledband när det gäller att jaga "fuskare". Komik

När aftonbladet, när det gäller vissa ämnen, i nio dagar av tio är fabulerad från pärm till pärm är den plötsligt i andra ämnen 100% tillförlitlig. Lika roligt det.

När det ska jagas gärningsmän i dom typiska brottstrådarna, då är svensken otänkbar. Oddsen att en jämtländsk dam i 50års åldern skulle ha begått ett allvarligt brott skulle ligga på 1:100.000 jämfört med det obligatoriska MENA oddset som aldrig tycks ta sig över 1:1,05

Men nu plötsligt, när det gäller försärkingskassan, då tillhör svensken ett av världens slöaste, parasiterande och mest skojaraktiga folkslag på jorden.

Inse att vi alla sitter i samma båt, lägg energin på miljarderna som skyfflas runt ovanför era huvuden, i stället för att internetkriga om någon stackars sates 9.700:- som han/hon får ut i månaden (trots att han fortfarande kan andas själv)
Senast redigerad av erattat 2014-07-18 kl. 17:46.
Citera
2014-07-18, 19:17
Medlem
lottobarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Nu har jag inte läst artikeln, så sakfrågan lägger jag mig inte i, men du är alltså så jävla dum i huvudet, att du anser att så länge regler har följts, har det gått rätt och moraliskt till?

Jude. Idiot. Babbeneger.

Vad kan killen på fk göra förutom att rätta sig efter reglerna?
Citera
2014-07-19, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atlasch
Jag citerar:

"Enligt de åtta olika läkarintyg gällande Johans medicinska status bedöms hans arbetsförmåga vara ”helt nedsatt”. De är utfärdade av fem olika läkare. I det senast daterade, som skrevs för ganska precis ett år sedan, konstaterar läkaren att ”patienten har svårt att klara av normalt förekommande uppgifter i hemmet pga. smärta i lederna. Klarar inte av att duscha i 2 minuter utan kraftig smärta från höft.”"

Jo, det ser ganska starkt ut som att varenda läkare sa det.

Upp till var och en hur de tolkar det, men jag skulle väl vilja påstå att det var en ganska stark bidragande faktor, även om jag inte vet ett skvatt om mannen.

Läkare skriver alltid i journalen varför patienten söker vård och med läkarspråk förklarar situationen som redovisats från patienten.

Sedan följer en bedömning från läkare, en kommentar eller dylikt. Den verkar inte redovisats i denna artikel. Kanske skrev läkarna "Skriver ut smärtstillande X, förlänger sjukskrivning 2 månader" etc.

Detta är en redogörelse från patienten och inte läkaren:

”patienten har svårt att klara av normalt förekommande uppgifter i hemmet pga. smärta i lederna. Klarar inte av att duscha i 2 minuter utan kraftig smärta från höft.”"
Senast redigerad av PG-k 2014-07-19 kl. 22:05.
Citera
2014-07-20, 02:34
Medlem
Tragiskt det som har hänt och helt fel av kvinnan på fk att säga så.

Men jag måste säga att mannen verkar vara ganska oansvarig ändå, han skaffar 2 eller om det var 3 barn när han aldrig kommer att kunna jobba mer och framförallt när han har så ont och inte kan göra någonting. I artikeln så sa mannen att han inte ens kunde leka med sina barn.

Varför skaffa barn i hans positionon? Väldigt oansvarigt.

*Edit*

Sen tog han ju nu livet av sig också, schysst mot barnen! En bra pappa där.

Inte så mycket försäkringskassans fel egentligen, man märker ju hur trasig han var redan innan. Hade en fluga landat på hans panna så hade han dött ändå
Senast redigerad av Telepom 2014-07-20 kl. 02:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in