2014-07-17, 18:11
Medlem
zala's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
De skulle tjäna ännu mer på att försöka bli internationella och skriva allt endast på engelska. Gör de det?
Varför skulle de göra det? Finns det mer engelsktalande som inte pratar svenska än personer som talar arabiska och inte svenska i Sverige? Expressen är en svensk tidning och jag gissar på att man riktar sig till svenskar -- oavsett vilket språk de talar.
Citera
2014-07-17, 18:15
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zala'
Varför skulle de göra det? Finns det mer engelsktalande som inte pratar svenska än personer som talar arabiska och inte svenska i Sverige? Expressen är en svensk tidning och jag gissar på att man riktar sig till svenskar -- oavsett vilket språk de talar.
Nu var dock antagandet att de vill tjäna så mycket som möjligt, och jag misstänker att en internationell tidning drar in mer pengar än en nationell.
Citera
2014-07-17, 18:18
Medlem
zala's avatar
Citat:
Nu var dock antagandet att de vill tjäna så mycket som möjligt, och jag misstänker att en internationell tidning drar in mer pengar än en nationell.
Det är säkert sant men problemet för Expressen är att de inte är en internationell tidning och det blir svårare att försöka etablera sig som en sådan än att expandera i Sverige genom att översätta artiklar till arabiska.
Citera
2014-07-17, 18:23
Medlem
-IamTheWalrus-s avatar
Vem bryr sig. Om expressen tror att fler kommer att läsa den iaf de översätter artiklar är väl det bra för dem.
Citera
2014-07-17, 18:24
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zala'
Det är säkert sant men problemet för Expressen är att de inte är en internationell tidning och det blir svårare att försöka etablera sig som en sådan än att expandera i Sverige genom att översätta artiklar till arabiska.
Varför bara arabiska? Mig veterligen finns stora grupper jugoslaver, somalier, kurder och latinamerikaner i Sverige. Varför inte översätta till deras språk också?
Citera
2014-07-17, 18:27
Medlem
pozies avatar
Citat:
Varför bara arabiska? Mig veterligen finns stora grupper jugoslaver, somalier, kurder och latinamerikaner i Sverige. Varför inte översätta till deras språk också?
de måste ju börja någonstans, så lägg ner grinandet och skaffa en hobby. inte ens feminister är såhär löjliga.
Citera
2014-07-17, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -IamTheWalrus-
Vem bryr sig. Om expressen tror att fler kommer att läsa den iaf de översätter artiklar är väl det bra för dem.

Alla jävla svenskar borde bry sig. Okej, nog för att Expressen är en riktig jävla skitblaska, men ser de pengar att tjäna är det inte dem som är felet. Felet är att vi har hamnat i den här sitsen. Vi befinner oss alltså i en situation där media börjar skriva på olika språk för att vi håller på att byta ut våran befolkning mot folk som inte ens bemödar sig lära sig vårat språk. Detta kommer vi bara få se mer av i framtiden. Det är fan dags att svensken vaknar nu.
Senast redigerad av Ghana 2014-07-17 kl. 18:37.
Citera
2014-07-17, 18:35
Medlem
Vart ligger problemet?
Citera
2014-07-17, 18:35
Medlem
zala's avatar
Citat:
Det får du väl fråga Expressen. Jag skulle gissa på att man ansåg att arabiska skulle löna sig mest. Kanske kommer vi att se artiklar på kurdiska i framtiden.

Jugoslaver är väl till en större grad svensktalande har jag fått för mig. Är de andra grupperna du räknade upp större än personer som talar arabiska i Sverige? Jag ser inget konstigt med det annars.
Citera
2014-07-17, 18:53
Bannlyst
Jag välkomnar vansinnet. De kommer att gå bankrutt fortre på det viset. Mången skribent ska ha betalt.
Citera
2014-07-17, 18:59
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndraSortering
Precis - och den som inte fattar att artikelns publicering på två andra språk (arabiska/engelska) är ett försök att betona att detta är ett internationellt problem, som journalisten/tidningen känner är viktig att dela, bör nog sätta sig och tänka lite mer.

Att detta ens kan få bli en tråd (shakeshead) - inte konstigt att folk ute i verkligheten skrattar åt flashback....

Av alla årstider i fb-kalendern, då är sommaren nog den värsta
Om artikeln hade funnits på kinesiska, polska, grekiska, bosniska etc. så hade du haft en poäng, men nu gör den inte det.
Citera
2014-07-17, 19:03
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poolo
Att det blir sånt liv att nån tidning skriver på arabiska... Är väl ingen nyhet för någon att det bor en stor mängd menaslask här?

Miljöpartiet gör reklamaffischer på arabiska: (FB) Miljöpartiet gör reklam enbart på arabiska! (satsar på massinvandring och araber)
Riksdagen.se har även den översatt stora delar av sin sida till arabiska: http://www.riksdagen.se/ar/Start/arabiska/
Att miljöpartiet gör reklam på arabiska förvånar mig inte ett dugg med tanke på vad det partiet står för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in