Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfSmurf
Ring polisen och anmäl henne försvunnen. Det ska du absolut göra, steg 1 när katter inte kommer hem. Om någon hittar henne, är det dit de ska höra av sig. Hoppas hon är öronmärkt eller chippad.
Jag tror också hon ligger och trycker nära hemmet, hon verkar inte direkt vara den äventyrslystna typen. Gå ut tidigt på morgonen, vid kl 4 eller så. Då är det som lugnast ute och störst chans hon vågar komma fram.
Skaka godispåse som någon redan nämnt och/eller koka fisk och gå runt ute med pannan ångande varm. Strömming t ex är bra, den luktar lång väg när den är nykokt och om din kisse gillar fisk kan hon våga sig fram. Skit i om du verkar fånig när du går där på morgonkröken med pannan och ropar och rasslar, alla som haft djur eller barn vet hur du känner och de som inte fattar är oempatiska typer som man bara kan skita i.
Lycka till nu, jag håller tummarna och tror det kommer att gå bra. Skriv gärna mer och berätta hur det går.

Bra råd med polisen! På min närpolisstation fanns det en låda på receptionsdisken med etikett "Kattlådan".
Där fanns uppgifter om både bortsprungna och upphittade katter och de lyckades ibland para ihop upphittade med försvunna.
Ofta ligger kissen och trycker under nån bil i början. Där lönar det sej att kolla om det inte gått mer än nåra timmar t ex.
Folk som ser skrämda katter på parkeringar, gator eller i buskage är mer hjälpsamma än man tror. De kollar sen efter lappar - eller kontaktar polisen.
Både min honkatt och min hankatt rymde och var borta så länge som en vecka! Honkatten satt plötsligt en dag utanför porten och såg ut som om inget hänt.
Hankatten tipsade polisen om. Personal vid ett gatukök i närheten hade gett honom mat eftersom han satt och tiggde där varje kväll. Jag gick dit. Mycket riktigt, där satt han! Kisse såg sur ut när jag kom
Jag tror du kommer att få tillbaka din kisse snart!
Lycka till!