2014-07-16, 21:55
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Håller med dig om denna onödiga upphetsning när det gäller nyheter. Några i tråden verkar ha som enda intresse att trasa sönder varje ny öppning till att komma någon vart i jakten på sanningen om vad som hände i fallet VB. Tack för den intressanta nya informationen. Magkänslan säger att personen i fråga bär på skuldkänslor och har svårt att förmedla sanningen. I stället känns sanningen omskriven för att hen ska få möjligheten att orka ta ett steg framåt för att förmedla vad denne någon egentligen varit med om. Det låter som om huvuddragen i hens information verkar korrekta medan inslaget av asiater är falsk information (magkänsla). Vidare säger magkänslan att det är hen som var den som hjälpte kj med att bära ut föremålet om ca 150x70 cm. Duschdraperiet var ljusgul.

Mina fetningar ovan.

Jag vill än en gång poängtera att jag aldrig skrivit att det var asiater som befann sig i lägenheten. Det var inga asiater, alltså thailändare. Inga asiater/thailändare!! Dessa två män har ett helt annat ursprung.
Din magkänsla beträffande bärhjälp är fel. Nattgästen hjälpte inte till att bära ut detta föremål.
Och dessutom vill jag återigen påpeka att nattgästen inte besökte KJ den 4 maj! OY tror ju det, men han har fel.
Till sist: Hur vet du vilken färg duschdraperiet hade? Framgår det av fup? I så fall har jag missat det totalt.

För övrigt tackar jag för sitt stöd Och tidigare, för Grandiosos
Citera
2014-07-16, 21:55
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Andra verkar vilja ha det till att han bär ut en madrass som hon ska ha dödats på. Om det nu ska ha skett i hemmet hur har han då fått ut kroppen?

Det finns inga spår av våld i lägenheten... punkt

Hur fan får ni ihop det?
Det blir inga spår efter t.ex ett hårt slag i huvudet som gör offret medvetslöst eller satt ur spel. Om sedan knivhugg därefter har utdelats (i lägenheten) har gm haft tid att förbereda sig för att inte efterlämna några spår; dels genom att täcka sitt golv och dels genom att se till så att blod fångats upp av något som gm sedan avlägsnat ur sin bostad. - Det finns många sätt, och är man sedan en säregen person så finns det ännu fler scenarion än vad en normalt funtad människa kan tänka ut. - Att baxa ut en emballerad kropp ur lägenheten, ut på loftgången, och vidare nedför trappan till en väntande bil med bagageluckan öppen torde inte ha tagit alltför lång tid.
https://www.youtube.com/watch?v=LfGlxDCOqtI

Att sedan en tejprulle samt ringarna till det duschdraperi som använts till den första provisoriska emballeringen (innan ett par svarta sopsäckar fått dölja det smutsvita draperiet) totalt glömts bort får skrivas på boendestödet BB:s konto: han borde ha lärt KJ hur man städar ett badrum.
Citera
2014-07-16, 21:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Ställde i tidigt skede frågan om det fanns tomma lägenheter i närheten av KJs, fick inget direkt gehör för det då.

Jag tycker det låter sagolikt, den va ju inte ens städad.

Precis, polisen säger ju själv att lägenheten såg ostädad ut, teknikerna borde vara experter på att göra den bedömningen kan man tycka. Om vi ponerar att det endast fanns en säng i lägenheten vid mordtillfället och den har inte visat sig vara mordplatsen, var och hur skedde mord och styckning, det är förbryllande tycker jag.

Badkaret sprayades inte med Bluestar därför att det såg skitigt ut, dock kontrollerades avloppet på något vis. Har någon hund nosat i badrummet?
Citera
2014-07-16, 21:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Mina fetningar ovan.

Jag vill än en gång poängtera att jag aldrig skrivit att det var asiater som befann sig i lägenheten. Det var inga asiater, alltså thailändare. Inga asiater/thailändare!! Dessa två män har ett helt annat ursprung.
Din magkänsla beträffande bärhjälp är fel. Nattgästen hjälpte inte till att bära ut detta föremål.
Och dessutom vill jag återigen påpeka att nattgästen inte besökte KJ den 4 maj! OY tror ju det, men han har fel.
Till sist: Hur vet du vilken färg duschdraperiet hade? Framgår det av fup? I så fall har jag missat det totalt.

För övrigt tackar jag för sitt stöd Och tidigare, för Grandiosos

Nej det tror jag inte, däremot skulle det inte förvåna mig, skilj på tro och spekulation.
Citera
2014-07-16, 22:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det blir inga spår efter t.ex ett hårt slag i huvudet som gör offret medvetslöst eller satt ur spel. Om sedan knivhugg därefter har utdelats (i lägenheten) har gm haft tid att förbereda sig för att inte efterlämna några spår; dels genom att täcka sitt golv och dels genom att se till så att blod fångats upp av något som gm sedan avlägsnat ur sin bostad. - Det finns många sätt, och är man sedan en säregen person så finns det ännu fler scenarion än vad en normalt funtad människa kan tänka ut. - Att baxa ut en emballerad kropp ur lägenheten, ut på loftgången, och vidare nedför trappan till en väntande bil med bagageluckan öppen torde inte ha tagit alltför lång tid.

Att sedan en tejprulle samt ringarna till det duschdraperi som använts till den första provisoriska emballeringen (innan ett par svarta sopsäckar fått dölja det smutsvita draperiet) totalt glömts bort får skrivas på boendestödet BB:s konto: han borde ha lärt KJ hur man städar ett badrum.

Han baxar alltså ut det emballerade liket utan att avsätta en enda droppe blod mellan lägenheten och bilen, men i bilen läcker det till den grad att det blir synliga spår på bagageluckan, visst är KJ en säregen person, det måste vara förklaringen till att det gick i det här fallet.
Citera
2014-07-16, 22:01
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
...Det finns inga spår av våld i lägenheten... punkt...

Det är läge att påminna om vad Sveriges främste mordutredare, pensionerade kriminalkommissarien Jan Olsson, sa om detta i en intervju för NSD.

http://www.kuriren.nu/inc/print/default.aspx?name=Skriv+ut&articleid=6851888
Citera
2014-07-16, 22:04
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Det är läge att påminna om vad Sveriges främste mordutredare, pensionerade kriminalkommissarien Jan Olsson, sa om detta i en intervju för NSD.

http://www.kuriren.nu/inc/print/default.aspx?name=Skriv+ut&articleid=6851888

För att påminna om att han anlitades av försvaret. Utan direkta framgångar då givetvis.

http://www.rattskonsulterna.se/
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-07-16 kl. 22:06.
Citera
2014-07-16, 22:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Du måste skämta. Släpa en 60-kilos kropp ut på en loftgång synlig från alla håll, nerför trappan och ut till en bil lika synlig låter sig inte göras.
Citera
2014-07-16, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om man prompt envisas med att mobilernas positioner är av betydelse, dvs. de fanns inom mastvinkeln som täcker KJ bostad, och att bostaden inte uppvisar några spår efter brott, varken mord eller styckning, borde man då inte intressera sig för angränsande lägenheter till KJ bostad och tänka sig att mordet kanske begicks i någon av dem?

Jag tycker bara att det är mycket märkligt att inte en enda droppe blod, inte ens mikroskopisk, hittades i KJ bostad, det är nästan ofattbart att KJ lyckades att mörda och stycka VB i lägenheten utan att lämna ett enda spår, det stämmer dåligt.
Alternativ fanns och det har det spekulerats om i denna tråd, exempelvis TF, AH och MB kattmatskompis lgh. Om jag minns rätt så var mb kattmatskompis borta och lgh tom den 4 maj. Sedan finns inom rimlighetens gränser HE, villa i närheten och ett öppet bergsförråd inom mastens täckningsområde (plus givetvis många alternativ utöver ovan nämnda).
Citera
2014-07-16, 22:06
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och vad skulle det som blev kvar efter airsoftväskan kunnat användas till vid mordet?
Det är bara fantasin som avgör: underlag för VB:s medvetslösa kropp och som en skärbräda för KJ:s hemmagjorda, skarpslipade, u-formade kniv; som en tyngd över VB:s underkropp för att hindra henne från att röra sig när huggen/sticken i ryggen sattes, osv.
Citera
2014-07-16, 22:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Alternativ fanns och det har det spekulerats om i denna tråd, exempelvis TF, AH och MB kattmatskompis lgh. Om jag minns rätt så var mb kattmatskompis borta och lgh tom den 4 maj. Sedan finns inom rimlighetens gränser HE, villa i närheten och ett öppet bergsförråd inom mastens täckningsområde (plus givetvis många alternativ utöver ovan nämnda).

Det där öppna bergsförrådet är nytt för mig, berätta.
Citera
2014-07-16, 22:09
Medlem
zaycos avatar
Citat:

Det här är konstigt.. Allt annat var kaos men ringarna och tejpen låg prydligt på skåpet.. Stämmer det riktigt med hans personlighet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in