2014-07-16, 19:32
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Och? Alla mästarlag är ju bäst i Sverige hela nästkommande säsong oavsett hur många spelare man tappar. Det kryllar av enögda typer här inne märker jag
I beteckningen svenska mästare ja, men Brynäs var knappast bäst i Sverige säsongen efter 11/12 när man slutade 8a i tabellen.
2014-07-16, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
I beteckningen svenska mästare ja, men Brynäs var knappast bäst i Sverige säsongen efter 11/12 när man slutade 8a i tabellen.
Var god och läs alla mina inlägg en gång till. Just nu är Skellefteå bäst i Sverige då dom är regerande mästare och den logiken är så snuskigt enkel att det inte ens behöver diskuteras. För att göra det enkelt: ALLA lag som vinner guld den gångna säsongen är bäst i landet fram tills säsong om dom inte vinner nästa säsong därpå också.
2014-07-16, 20:03
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Var god och läs alla mina inlägg en gång till. Just nu är Skellefteå bäst i Sverige då dom är regerande mästare och den logiken är så snuskigt enkel att det inte ens behöver diskuteras. För att göra det enkelt: ALLA lag som vinner guld den gångna säsongen är bäst i landet fram tills säsong om dom inte vinner nästa säsong därpå också.

Så om man vinner guld en gång så är man bäst över sommaren men bara tills nästa säsong börjar.
Vinner två gånger i rad däremot, då är man bäst över sommaren och hela nästkommande säsong (om man nu läser det du skrev nyss).

Vad händer om man vinner tre gånger i rad?
2014-07-16, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Så om man vinner guld en gång så är man bäst över sommaren men bara tills nästa säsong börjar.
Vinner två gånger i rad däremot, då är man bäst över sommaren och hela nästkommande säsong (om man nu läser det du skrev nyss).

Vad händer om man vinner tre gånger i rad?
Jävligt enkelt min bäste herre: Så länge man är regerande mästare så är man bäst i Sverige. Bara efterblivna som hävdar något annat.
2014-07-16, 20:11
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Jävligt enkelt min bäste herre: Så länge man är regerande mästare så är man bäst i Sverige. Bara efterblivna som hävdar något annat.

Vilket lag som är bäst är subjektivt.
2014-07-16, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Vilket lag som är bäst är subjektivt.
Nej det är det inte för det lag vinner SM-guld är bäst i sverige fram tills nästkommande säsong tar vid och tills den säsongen avslutas och eftersom Skellefteå vunnit SM-guld 2 år i rad så råder det inget snack om saken vilket lag man än håller på.
2014-07-16, 22:02
Medlem
Så här borde Brynäs formera femmorna för att kunna kalla sig bäst i Sverige 2015 (enligt Brynäsfans.se) http://m.brynasfans.se/news/%237-vars%c3%a5god-tommy/
2014-07-16, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honken21
Så här borde Brynäs formera femmorna för att kunna kalla sig bäst i Sverige 2015 (enligt Brynäsfans.se) http://m.brynasfans.se/news/%237-vars%c3%a5god-tommy/
Med ett bättre lag så hade ni kunnat vara med och hota på allvar men ni har inte gjort några märkvärdiga värvningar och har i stort samma trupp som ifjol. Tror ni riskerar att bli årets besvikelse.
2014-07-16, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn
Inte att glömma att vi fortfarande har en av SHLs bästa målvakter i Svensson som visade att han duger som första keeper. Backuppsättningen ser starkare ut även den än fjolårets. Två tunga namn framåt och jag är nöjd med tanke på alla tapp.

Man läser lite överallt att SHL kommer vara sämre än någonsin kommande säsong, men målvaktsmässigt ser det väl riktigt bra ut?

Målvakterna i lagordning (A-Ö)

Starkbaum
Tellqvist
Fernström/Johansson
PW/Pogge
Ersberg/Wesslau
Rautio/Högberg
Alsenfelt
Larsson
Ullmark
Svensson
Nilstorp
Hudacek

Även om ett par av dessa måste bevisa att man håller samma höga nivå under en längre tid så är det överlag hög klass tycker jag. Jag skulle inte vilja vara den som tar ut en top5 lista av dom här iaf.
2014-07-16, 22:44
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honken21

Inga låga krav på Olden. En bra säsong i norska ligan gör ju inte direkt att man automatiskt går in och levererar 30-40 poäng i elitserien. Bertilsson ska tydligen med Djoos ersätta Gunderson offensivt. Jag tror inte riktigt på detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Man läser lite överallt att SHL kommer vara sämre än någonsin kommande säsong, men målvaktsmässigt ser det väl riktigt bra ut?

Starkbaum
Tellqvist
Fernström/Johansson
PW/Pogge
Ersberg/Wesslau
Rautio/Högberg
Alsenfelt
Larsson
Ullmark
Svensson
Nilstorp
Hudacek

Även om ett par av dessa måste bevisa att man håller samma höga nivå under en längre tid så är det överlag hög klass tycker jag. Jag skulle inte vilja vara den som tar ut en top5 lista av dom här iaf.

Målvakterna ser riktigt bra ut. Får se hur Svensson levererar när det blir lite mer spel i egen zon. Hudacek sätter jag ett litet frågetecken framför dessutom. Det är lite annat att spela i ett förmodat bottenlag. Om nu inte laget kör fem spelare i egen kasse likt Leksand.
Senast redigerad av siryessir 2014-07-16 kl. 22:48.
2014-07-16, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic

Starkbaum
Tellqvist
Fernström/Johansson
PW/Pogge
Ersberg/Wesslau
Rautio/Högberg
Alsenfelt
Larsson
Ullmark
Svensson
Nilstorp
Hudacek

Jag håller med dig om målvakterna men det är ju det här"andra året" som man sätter frågetecken på. Sedan är jag tveksam om Tellqvist är lika bra som han tidigare varit. Han var hyfsad i Modo, men var inte den succe jag hade räknat med då. Ersberg är överskattad, bara att han lirat i NHL är ett stort skämt. Han blixtrar till ibland och gör grymma matcher men överlag är han genomgående usel. Alsenfeldt gjorde en grym säsong i Lyxfällans IF förra säsongen men såg ut som Matti i HCZ i Modo och jag tror inte han pallar trycket i år. Han är helt enkelt för ojämn.

Rautio är i sina bästa stunder en av seriens bästa målvakter men gör också en del rejäla grodor från och till.

Men Ullmark hoppas jag verkligen är lika bra som förra säsongen om inte ännu bättre. Det kommer krävas om vi ska ha med slutspelsplatserna att göra och på sikt undvika Kvalserien.

Lägg där till att vi värvat Adam Reideborn som hade Allsvenskans bästa räddningsprocent förra säsongen.
Senast redigerad av Azdz 2014-07-16 kl. 22:48.
2014-07-16, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Inga låga krav på Olden. En bra säsong i norska ligan gör ju inte direkt att man automatiskt går in och levererar 30-40 poäng i elitserien. Bertilsson ska tydligen med Djoos ersätta Gunderson offensivt. Jag tror inte riktigt på detta.
Olden är en riktigt bra spelare och det har han bevisat både i mitt Modo och i norska landslaget. Där har ni gjort ett kap.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in