Citat:
Ursprungligen postat av
Tiltovic
Man läser lite överallt att SHL kommer vara sämre än någonsin kommande säsong, men målvaktsmässigt ser det väl riktigt bra ut?
Målvakterna i lagordning (A-Ö)
Starkbaum
Tellqvist
Fernström/Johansson
PW/Pogge
Ersberg/Wesslau
Rautio/Högberg
Alsenfelt
Larsson
Ullmark
Svensson
Nilstorp
Hudacek
Även om ett par av dessa måste bevisa att man håller samma höga nivå under en längre tid så är det överlag hög klass tycker jag. Jag skulle inte vilja vara den som tar ut en top5 lista av dom här iaf.

Jag håller med dig om målvakterna men det är ju det här"andra året" som man sätter frågetecken på. Sedan är jag tveksam om Tellqvist är lika bra som han tidigare varit. Han var hyfsad i Modo, men var inte den succe jag hade räknat med då. Ersberg är överskattad, bara att han lirat i NHL är ett stort skämt. Han blixtrar till ibland och gör grymma matcher men överlag är han genomgående usel. Alsenfeldt gjorde en grym säsong i Lyxfällans IF förra säsongen men såg ut som Matti i HCZ i Modo och jag tror inte han pallar trycket i år. Han är helt enkelt för ojämn.
Rautio är i sina bästa stunder en av seriens bästa målvakter men gör också en del rejäla grodor från och till.
Men Ullmark hoppas jag verkligen är lika bra som förra säsongen om inte ännu bättre. Det kommer krävas om vi ska ha med slutspelsplatserna att göra och på sikt undvika Kvalserien.
Lägg där till att vi värvat Adam Reideborn som hade Allsvenskans bästa räddningsprocent förra säsongen.