2014-07-14, 18:00
Medlem
Frågan: Hur många semesterdagar har ni som är mellanchefer, arbetar som mgmtkonsulter, corpare etc och som inte får betalt för övertid/kompbank?

Om mig: Arbetar regelbundet ca 210-220h/mån. Fick två extra semesterdagar när jag tillträdde tjänsten (dvs totalt 27) medveten om att ovan arbetstimmar (210h/mån) skulle komma att gälla. Har ca 40k/mån (fast månadslön) + bonus för att kompensera för detta.

Vill betona att jag är rätt nöjd med min situation då att jag är rätt färsk på arbetsmarknaden men är som sagt nyfiken på vad ni andra flashbackare har.
Citera
2014-07-14, 18:47
Medlem
Menar du allvar? Du arbetar tre gånger mer övertid än lagen tillåter och är nöjd med två extra semesterdagar?

Skulle du vara nöjd om du istället fick 28 kkr/månad och övertidsersättning? Det är nämligen ungefär så mycket din övertid är värd.
Citera
2014-07-14, 21:48
Medlem
en extra semestervecka vid förtroendearbetstid
Citera
2014-07-14, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarkov
Menar du allvar? Du arbetar tre gånger mer övertid än lagen tillåter och är nöjd med två extra semesterdagar?

Skulle du vara nöjd om du istället fick 28 kkr/månad och övertidsersättning? Det är nämligen ungefär så mycket din övertid är värd.

Ersättningen som sådan är jag nöjd med då jag har en god löneutveckling. Är som sagt mest nyfiken på hur ni andra har det med semesterdagarna.

För att svara på din fråga - Ja, jag hade varit nöjd med den lönen men skulle inte säga nej till mer
Citera
2014-07-14, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pagamama
en extra semestervecka vid förtroendearbetstid

Ok, verkar rätt normalt givet det jag läst på övriga ställen
Citera
2014-07-16, 20:48
Medlem
Bumpar denna då jag sitter i ungefär samma sits. Är det en vecka + högre fast lön som är det vanligaste?
Citera
2014-07-16, 21:05
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainofCrazy
Frågan: Hur många semesterdagar har ni som är mellanchefer, arbetar som mgmtkonsulter, corpare etc och som inte får betalt för övertid/kompbank?

Rubriken är inte helt korrekt, man kan aldrig bortförhandla övertiden. Däremot kan man bortförhandla övertidsersättningen vilket gör att man som arbetsgivare måste dokumentera all arbetstid för alla arbetstagare oavsett om dessa har bortförhandlad övertidsersättning eller inte.

Jag har sju personer anställda och sex av dessa har ingen övertidsersättning utan kompenseras med en veckas extra semester.
Citera
2014-07-16, 21:06
Medlem
Ja, det är iaf det enda jag har hört talas om (5d + några tusen).

Min chef lyfte faktiskt frågan på mitt senaste lönesamtal (som ett sätt att förbättra min löneutveckling). Det märkliga är att jag inte gjort mer än 30-40h ÖT hittills i år och ser inte heller att jag skulle behöva göra mycket mer än så, det vore alltså en ren förlust för min chef. Min lönesättande chef styr inte heller mitt arbete då jag är utlånad på långtidskontrakt till ett annat företag så han kan inte säga mycket mer än att jag skall göra det min uppdragsgivare begär. De å sin sida har stenkoll på övertiden så någonstans vid 180h brukar de knacka folk på axeln och säga åt oss att tagga ner lite. Win-win?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in