2014-07-14, 18:00
Medlem
Frågan: Hur många semesterdagar har ni som är mellanchefer, arbetar som mgmtkonsulter, corpare etc och som inte får betalt för övertid/kompbank?

Om mig: Arbetar regelbundet ca 210-220h/mån. Fick två extra semesterdagar när jag tillträdde tjänsten (dvs totalt 27) medveten om att ovan arbetstimmar (210h/mån) skulle komma att gälla. Har ca 40k/mån (fast månadslön) + bonus för att kompensera för detta.

Vill betona att jag är rätt nöjd med min situation då att jag är rätt färsk på arbetsmarknaden men är som sagt nyfiken på vad ni andra flashbackare har.
Citera
2014-07-14, 18:47
Medlem
Menar du allvar? Du arbetar tre gånger mer övertid än lagen tillåter och är nöjd med två extra semesterdagar?

Skulle du vara nöjd om du istället fick 28 kkr/månad och övertidsersättning? Det är nämligen ungefär så mycket din övertid är värd.
Citera
2014-07-14, 21:48
Medlem
en extra semestervecka vid förtroendearbetstid
Citera
2014-07-14, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarkov
Menar du allvar? Du arbetar tre gånger mer övertid än lagen tillåter och är nöjd med två extra semesterdagar?

Skulle du vara nöjd om du istället fick 28 kkr/månad och övertidsersättning? Det är nämligen ungefär så mycket din övertid är värd.

Ersättningen som sådan är jag nöjd med då jag har en god löneutveckling. Är som sagt mest nyfiken på hur ni andra har det med semesterdagarna.

För att svara på din fråga - Ja, jag hade varit nöjd med den lönen men skulle inte säga nej till mer
Citera
2014-07-14, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pagamama
en extra semestervecka vid förtroendearbetstid

Ok, verkar rätt normalt givet det jag läst på övriga ställen
Citera
2014-07-16, 20:48
Medlem
Bumpar denna då jag sitter i ungefär samma sits. Är det en vecka + högre fast lön som är det vanligaste?
Citera
2014-07-16, 21:05
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainofCrazy