Nej, jag skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias Beming
Det positiva ser jag i.o.m. någots existensberättigande när det kommer till att räkna saker (som det handlar om med siffror), jag utgår därmed från 1 eller med andra tecken +1 och räknar inte med 0 (då detta inte kan räknas). Det är ett rätt simpelt förhållningssätt till siffror och räkenskap faktiskt.. och betydligt mer verklighetsförankrat än det att börja räkna med 0.
Och, ja... det spelar roll vad det står... ingenting är ingenting och det skulle få fler att förstå hur befängt det är att räkna med just ingenting.
Och, ja... det spelar roll vad det står... ingenting är ingenting och det skulle få fler att förstå hur befängt det är att räkna med just ingenting.
Jag talade alltså om ettan och dess existensberättigande... för det var det du frågade om i ditt inlägg (om det positiva/negativa) som jag svarade på.
Citat:
Så hur ser du din amputerade hand eller fot ha sitt existensberättigande för att beskriva din kropp... för att ta en fullt giltig analogi?
Citat:
Och hur menar du att denna funktion inte har sin grund i den första funktionens existensberättigade raket-kurva? Eller är den också helt tagen ur luften?
mvh
Mattias