Hallå där!
Har en hobby inom fotografi och skulle gärna vilja börja ta lite smått betalt.
Jag undrar hur mycket jag får tjäna innan jag måste skatta? Om det har någon betydelse så är jag arbetslös och får endast 3000kr/månad via aktivitetsstöd från arbetsförmedlingen/försäkringskassan.
Skickar jag tex en faktura via frilans finans blir det bara småpengar över, och då om jag i framtiden vill ansöka om starta-eget bidrag kan jag bli nekad detta då man tydligen inte får ha skickat en faktura innan.
Hallå där!
Jag undrar hur mycket jag får tjäna innan jag måste skatta? Om det har någon betydelse så är jag arbetslös och får endast 3000kr/månad via aktivitetsstöd från arbetsförmedlingen/försäkringskassan.
Skickar jag tex en faktura via frilans finans blir det bara småpengar över, och då om jag i framtiden vill ansöka om starta-eget bidrag kan jag bli nekad detta då man tydligen inte får ha skickat en faktura innan.
" År 2014 behöver du inte betala någon skatt om du tjänar under 18 782 kr. " Direkt från skatteverkets hemsida, står däremot inget om hur detta kombineras med aktivitetsstödet du får.
Hallå där!
Tro mig, jag söker aktivt jobb! Sitter på något som heter Miroi om dagarna och söker jobb hela tiden!
Sökt in till högskola men kommer troligtvis inte in på någon utav min val.
Tro mig, jag söker aktivt jobb! Sitter på något som heter Miroi om dagarna och söker jobb hela tiden!
Sökt in till högskola men kommer troligtvis inte in på någon utav min val.
Sökt allt möjligt! Känns helt omöjligt! För självklart hade jag ju velat ha ett jobb! Kunna köpa det jag vill osv, nu lever jag på 3000kr/månad och kan inte köpa något.
Sökt allt möjligt! Känns helt omöjligt! För självklart hade jag ju velat ha ett jobb! Kunna köpa det jag vill osv, nu lever jag på 3000kr/månad och kan inte köpa något.
Det verkar ju heeeelt sjukt. Att du inte hittar nåt jobb, nånstans i världen. Du är uppenbarligen läs och skrivkunnig.
Jag fick jobb som jordgubbsplockare när jag var 13 år.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!