2014-07-15, 22:24
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det fetade håller jag inte med om. NN hjälpte enligt vittne KJ att bära ett cirka 150 cm x axelbrett föremål ner i trapphuset. NN har inte givit sig tillkänna, är inte det lite märkligt i ett såpass uppmärksammat fall? Att NN är just NN förklarar varför ingen alternativ gärningsman har kunnat synas i sömmarna anser jag.

Den söndertuggade kniven hade ett handtag vill jag minnas, kan det vara detta handtag som KJ menar tuggades sönder? Han ville av någon anledning inte tillverka ett nytt handtag och skrotade således knivbladet, kan det vara en rimlig förklaring.

Det där med kulan är egentligen inte värt att kommentera, men jag tippar på att KJ inom loppet av ett par timmar fixar en full gul ICA påse med 7,62 kulor om han skulle vilja det. Tror att även jag skulle kunna skramla ihop en ansenlig mängd genom att besöka ett par av skjutbanorna i trakten.

Han menar, egendomligt nog, att hunden tuggade sönder bladet på den stora kniven med 7,62:a i skaftet:

"H: Jag vet inte om de nu……..redan smält ner den. Som jag sa…min hund……..........tugga
på saker, han fick då tag på den där och så….han använde den som tuggben, så att den var ju
förstörd och så tuggade han på bladet. Bladet blev inte så förstört, men det…blev ju repor och
skit och ……………" (s. 1876)
Citera
2014-07-15, 22:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Han menar, egendomligt nog, att hunden tuggade sönder bladet på den stora kniven med 7,62:a i skaftet:

"H: Jag vet inte om de nu……..redan smält ner den. Som jag sa…min hund……..........tugga
på saker, han fick då tag på den där och så….han använde den som tuggben, så att den var ju
förstörd och så tuggade han på bladet. Bladet blev inte så förstört, men det…blev ju repor och
skit och ……………" (s. 1876)

Utesluter inte att skaftet användes som tuggben och att hunden även repade bladet, eller?
Citera
2014-07-15, 22:35
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, motivet att sätta dit KJ var att komma undan själv.
Jaså, så detta skulle underlätta för X att komma undan, menar du? - Hade det inte varit enklare att strypa VB någonstans och låta henne ligga?
Citera
2014-07-15, 22:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jaså, så detta skulle underlätta för X att komma undan, menar du? - Hade det inte varit enklare att strypa VB någonstans och låta henne ligga?
Det beror på hur mordet gick till och hur blodigt det blev. Det kanske inte hjälpte att lägga en kamouflagefilt över, polisen är nog mer noggrann nuförtiden än den var för 3,5 år sedan. Ditt förslag till motiv att sätta dit KJ var svartsjuka. Vem skulle vara svartsjuk på KJ? Älskaren?
Citera
2014-07-15, 22:49
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Utesluter inte att skaftet användes som tuggben och att hunden även repade bladet, eller?
Var det då hunden fick ett jack i tungan..?
Citera
2014-07-15, 22:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Var det då hunden fick ett jack i tungan..?
Nej, det var när den fick en elstöt i munnen.
Citera
2014-07-15, 22:51
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:

Visst, så säger han ju. Men jag tycker ändå att det är lite egendomligt. Är det ens möjligt för en hund att göra liknande skador på ett knivblad?
Citera
2014-07-15, 23:01
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det beror på hur mordet gick till och hur blodigt det blev. Det kanske inte hjälpte att lägga en kamouflagefilt över, polisen är nog mer noggrann nuförtiden än den var för 3,5 år sedan. Ditt förslag till motiv att sätta dit KJ var svartsjuka. Vem skulle vara svartsjuk på KJ? Älskaren?
Ja, det är det jag undrar: Vem skulle vara svartsjuk på KJ - eller vem skulle tro sig komma undan genom att sätta dit KJ och imitera ett säreget verktyg och ett säreget sätt att döda?
Citera
2014-07-15, 23:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Visst, så säger han ju. Men jag tycker ändå att det är lite egendomligt. Är det ens möjligt för en hund att göra liknande skador på ett knivblad?

Det vet jag inte, men så länge ingen har visat att det är omöjligt så finns det ingen anledning att tvivla på KJ vittnesmål. Dock skulle det inte förvåna mig om det var så att KJ blev arg på sin hund om den hade tuggat sönder hans hemmagjorda knivskaft och att hunden i det läget fick smaka på kniven på ett lite mer brutalt sätt.

Att KJ sedan kallar det för att bita i en strömförande sladd är en helt annan sak.
Citera
2014-07-15, 23:03
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Nej, det var när den fick en elstöt i munnen.
Du menar samma natt som KJ googlade på "hundens annatomi" - och försökte ljuga ihop en historia om att googlandet ägt rum flera månader tidigare..? - Vad tror du att KJ gjorde först: googlade eller dödade?
Citera
2014-07-15, 23:03
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
..."H: Jag vet inte om de nu……..redan smält ner den. Som jag sa…min hund……..........tugga på saker, han fick då tag på den där och så….han använde den som tuggben, så att den var ju förstörd och så tuggade han på bladet. Bladet blev inte så förstört, men det…blev ju repor och skit och ……………" (s. 1876)

Några dagar före den 4 maj 2013 hade KJ besök av en person som också sov över i hans lägenhet. Denna person har berättat för mig att det då fanns en machete med trähandtag i lägenheten. Dessutom fanns det en hopfällbar jaktkniv med svart blad och kamouflagefärgat skaft, total längd ca 20 cm.
Personen har också berättat att KJ plötsligt ville gå på krogen senare på kvällen. Nattgästen ville inte följa med eftersom vederbörande hade ont i huvudet. Gästen lade sig att sova i KJ:s säng, en ställbar enkelsäng och den enda säng som fanns i lägenheten.

På småtimmarna vaknade gästen av att några personer stod vid sängkanten och stirrade. Gästen blev rädd och kände sig väldigt obehaglig till mods. Det visade sig att KJ släpat hem två, för honom okända män, till lägenheten. Männen var i 20-årsåldern. De talade dålig svenska och dålig engelska. Det var meningen att gästen skulle ha stannat kvar hos KJ i några dagar, men gästen fick så dåliga vibrationer att denna lämnade lägenheten tidigt påföljande dag.

Nattgästen är inte hörd av polisen. Jag har dock förmedlat uppgifterna, med ytterligare detaljer som jag inte vill avslöja här, vidare.
Citera
2014-07-15, 23:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, det är det jag undrar: Vem skulle vara svartsjuk på KJ - eller vem skulle tro sig komma undan genom att sätta dit KJ och imitera ett säreget verktyg och ett säreget sätt att döda?
Om KJ är oskyldig var inte motivet att sätta dit honom svartsjuka, det var ett sätt att komma undan själv. Alla bisarra delar av brottet var avsedda att ge sken av att en knäppskalle begått det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in