2014-07-15, 18:33
Medlem
Imthisnices avatar
http://www.minecraft-listing.com/minecraft/players/kalle_anka12

Hosta hon möjligtvis en minecraft server?

Edit: http://forum.swisscraft.eu/index.php/Thread/11969-Hey/
Senast redigerad av Imthisnice 2014-07-15 kl. 18:39.
Citera
2014-07-15, 18:35
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Hon kan mycket väl ha besökt Poppen vid något tillfälle i syfte att göra en tatuering. Inget konstigt alls. Det finns väl en hel del motiv att titta på och bestämma sig för, kanske ville hon avvakta. Telefonnumret visar att hon var intresserad. En tejprulle, kanske en redan påbörjad, kan ha slunkit ner i hennes ficka av misstag - eller inte. Den här kan vara bra att ha, typ, till mina karateskador. Hajar du?
Var det inte någon form av kniv VB önskade sig? Kanske en tatuering med kniv/dolk som motiv?
Citera
2014-07-15, 18:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Var det inte någon form av kniv VB önskade sig? Kanske en tatuering med kniv/dolk som motiv?
För det skaffar man sig inte en kniv, möjligen en bild av en kniv.
Citera
2014-07-15, 18:39
Medlem
Ett Facebook konto med Thomas Bergström som alias skapades och någon tog kontakt med AN. Hade även KJ som profilbild... Kontot var kopplat till Kalla Anka påmnågot sätt tror jag mig minnas?
VB hade en tatuering...
Citera
2014-07-15, 18:40
Medlem
Citat:
Det måste ha varit på hösten 2012. Hunden var ca sex, sju månader när den dog i februari 2013.

Det finns närmare uppgifter om datum i KJ:s samtalslista.
2 juli 2012 skriver VB på facebook att hon tar en promenad med hunden. Vems hund? Kan det vara Grabben som avses?
Citera
2014-07-15, 18:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hon kan mycket väl ha besökt Poppen vid något tillfälle i syfte att göra en tatuering. Inget konstigt alls. Det finns väl en hel del motiv att titta på och bestämma sig för, kanske ville hon avvakta. Telefonnumret visar att hon var intresserad. En tejprulle, kanske en redan påbörjad, kan ha slunkit ner i hennes ficka av misstag - eller inte. Den här kan vara bra att ha, typ, till mina karateskador. Hajar du?
Jag har just surrat med en tjej som ser ut som ett smärre Picasso-verk. Tatueringen skyddas med plastfolie de första timmarna/dygnet och fästs med sårtejp. Hennes tatuerare använder dock papperstejp.
Citera
2014-07-15, 18:45
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
För det skaffar man sig inte en kniv, möjligen en bild av en kniv.
Jag menade inget annat heller. Hon hade gillat en rysk sida med knivar och kanske hittade hon en som såg snygg ut på denna sida och som hon ville ha avbildad på sin kropp. Sen ville hon att någon skulle bjuda på kostnaden hos en tatuerare.
Citera
2014-07-15, 18:49
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
2 juli 2012 skriver VB på facebook att hon tar en promenad med hunden. Vems hund? Kan det vara Grabben som avses?

Kan vara Yngves hund.
Citera
2014-07-15, 18:50
Medlem
Namibia1s avatar
VB blev väl hotad av en tatuerare 2012.
Citera
2014-07-15, 19:03
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jaha, så skuld bestäms av hur många som tror man har begått brottet, inte om man har begått det.
Ja. Ev. skuld fastställs av rättens ledamöter. Utifrån vad de tror och anser styrkt bortom rimligt tvivel. Oftast är de eniga, ibland skiljaktiga. 100%-iga kan de ju inte vara, om de själva inte bevittnat brottet.
[--//--]
Citera
2014-07-15, 19:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Ja. Ev. skuld fastställs av rättens ledamöter. Utifrån vad de tror och anser styrkt bortom rimligt tvivel. Oftast är de eniga, ibland skiljaktiga. 100%-iga kan de ju inte vara, om de själva inte bevittnat brottet.
[--//--]
Juridiskt, ja, skuld varpå påföljd kan komma. Men verklig skuld? Bestäms verklig skuld av vad folk tror, eller av vad som har hänt?
Citera
2014-07-15, 19:09
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag förstår ärligt talat inte frågeställningen i det inlägg du har besvarat, om KJ skulle mot förmodan beviljas resning så har det framkommit uppgifter och bevis som talar mot hans skuld, varför skulle VB,s anhöriga opponera sig mot det, det är väl i deras intresse att rätt GM döms för dådet?
Jag tror de är övertygade om att rätt GM sitter inne men om resningsbara omständigheter framkommer ska naturligtvis KJ ha resning. Men jag är ganska säker på att det inte kommer hända. Detta pga att rätt kille skakar galler så det finns inget mer att "upptäcka" annat än i fantasins värld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in