2014-09-08, 09:45
  #88045
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Ja, trådens läsare har knappast undgått dina ständigt återkommande "fria fantasier", ovilja att väva in faktaunderlag i fantasifostren och din oförmåga att utifrån fakta, dra en korrekt och logisk slutsats.

Jag har sedan länge gett upp hoppet för dig letsdoit, men för er seriösa trådläsare skrev jag en essä om ämnet i tråden här: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
7 kompisar säger i FUP att KJ numera låser sin bil; i TR säger PH att han ibland får tjata på KJ. - Du tar upp en kompis, NS, som inte har tänkt på saken, och med hjälp av ett par kompisar som säger att KJ troligen låser sin bil vill du söka visa att KJ inte låser den. Härutöver hänvisar du till vad de närmast sörjande säger - varav en: JJ, lanserat planteringshypotesen. – Vad KJ själv spontant har sagt innan han fått höra att man hittat blod i hans bil låtsas du inte om.

Kontentan blir att det mest troliga är att KJ under den aktuella tidsperioden låser sin bil. Man kan inte utesluta att han vid något tillfälle glömt att låsa den, men då får man beräkna sannolikheten för att en planterare skulle ha skuggat KJ med VB:s blod och liktrasa i högsta hugg, för att sedan vid första bästa tillfälle slå till.

Här synes f.ö. KJ med bilnycklarna i högsta hugg vara på väg till sin parkerade bil:
http://speedy.sh/dGsDw/Nyckelknippa.jpg
Citera
2014-09-08, 09:46
  #88046
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Och hade han det, vilket nr tror du att han sagt åt VB kontakta honom på gällande deras relation?

MB hade raderat alla spår av VB i sin mob, inte behöver han ge sitt fulnummer till henne för att kontakta henne.
Citera
2014-09-08, 09:49
  #88047
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Och hade han det, vilket nr tror du att han sagt åt VB kontakta honom på gällande deras relation?

Sitt vanliga nummer givetvis.

MB kan mycket väl ha skaffat en "fultelefon" för att dölja sin kommunikation TILL VB. Trycker han #31# och sedan det önskade numret, visas aldrig numret för mottagaren. Då kan MB lugnt hävda att VB var galen som ständigt kontaktade honom, så länge han aldrig skickar några mängder sms tillbaka. MB berättade ju själv i förhör att han upplevde det som att han "aldrig fick vara ifred" från VBs meddelanden.
__________________
Senast redigerad av zero73 2014-09-08 kl. 10:05. Anledning: stavfel
Citera
2014-09-08, 09:53
  #88048
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Det ena utesluter inte det andra. MB kan mycket väl haft en smygtelefon.
Han kan ha haft tio smygtelefoner - men vad finns det som talar för att han haft ens en..?
Citera
2014-09-08, 09:58
  #88049
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
MB hade raderat alla spår av VB i sin mob, inte behöver han ge sitt fulnummer till henne för att kontakta henne.

Men om du pratar om en "fulmobil" i vilket syfte skulle han ha den då menar du?
Var verkligen alla spår av VB bortraderade?
Citera
2014-09-08, 09:58
  #88050
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Sitt vanliga nummer givetvis.

MB kan mycket väl ha skaffat en "fultelefon" för att dölja sin kommunikation TILL VB. Trycker han #31# och sedan det önskade numret, visas aldrig numret för mottagaren. Då kan MB lugnt hävda att VB var galen som ständigt kontaktade honom, så länge han aldrig skickar några mängde sms tillbaka. MB berättade ju själv i förhör att han upplevde det som att han "aldrig fick vara ifred" från VBs meddelanden.
Och VB beklagar sig över att hon aldrig fick några svar från MB; att han bojkottade henne. Hon bad om ursäkt på ursäkt för att han skulle ta henne till nåder igen.
Citera
2014-09-08, 10:02
  #88051
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Här synes f.ö. KJ med bilnycklarna i högsta hugg vara på väg till sin parkerade bil:
http://speedy.sh/dGsDw/Nyckelknippa.jpg
Eller ett cigarettpaket. Det går inte att se vad det är.
Citera
2014-09-08, 10:02
  #88052
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
7 kompisar säger i FUP att KJ numera låser sin bil; i TR säger PH att han ibland får tjata på KJ. - Du tar upp en kompis, NS, som inte har tänkt på saken, och med hjälp av ett par kompisar som säger att KJ troligen låser sin bil vill du söka visa att KJ inte låser den. Härutöver hänvisar du till vad de närmast sörjande säger - varav en: JJ, lanserat planteringshypotesen. – Vad KJ själv spontant har sagt innan han fått höra att man hittat blod i hans bil låtsas du inte om.

Kontentan blir att det mest troliga är att KJ under den aktuella tidsperioden låser sin bil. Man kan inte utesluta att han vid något tillfälle glömt att låsa den, men då får man beräkna sannolikheten för att en planterare skulle ha skuggat KJ med VB:s blod och liktrasa i högsta hugg, för att sedan vid första bästa tillfälle slå till.

Här synes f.ö. KJ med bilnycklarna i högsta hugg vara på väg till sin parkerade bil:
http://speedy.sh/dGsDw/Nyckelknippa.jpg

Oavsett vad du nu än fantiserat ihop eller inte, konstaterar jag bara att majoriteten av dessa 7 personer tror att KJ kanske har låst sin bil, medan hans bror, far + en av hans närmsta vänner vittnar under ed på att han är VÄLDIGT SÄKER på att KJ inte brukar låsa bilen samt att HR tom konstaterar i domen att bilen tidvis varit olåst.
Citera
2014-09-08, 10:02
  #88053
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Sitt vanliga nummer givetvis.

MB kan mycket väl ha skaffat en "fultelefon" för att dölja sin kommunikation TILL VB. Trycker han #31# och sedan det önskade numret, visas aldrig numret för mottagaren. Då kan MB lugnt hävda att VB var galen som ständigt kontaktade honom, så länge han aldrig skickar några mängde sms tillbaka. MB berättade ju själv i förhör att han upplevde det som att han "aldrig fick vara ifred" från VBs meddelanden.

En fulmobil, vilket oregistrerade kontantkort lämpar sig till, diskuteras nu från ert håll. Att han kunde ha en sådan. Hade han det så vore det väl ändå lämpligast att använda den om den existerade.

Sitt vanliga nr hade han tveksamt haft till den. #31# fungerar inte i sms.
Citera
2014-09-08, 10:03
  #88054
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men om du pratar om en "fulmobil" i vilket syfte skulle han ha den då menar du?
Var verkligen alla spår av VB bortraderade?

Jag skrev det i förra inlägget:

Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Sitt vanliga nummer givetvis.

MB kan mycket väl ha skaffat en "fultelefon" för att dölja sin kommunikation TILL VB. Trycker han #31# och sedan det önskade numret, visas aldrig numret för mottagaren. Då kan MB lugnt hävda att VB var galen som ständigt kontaktade honom, så länge han aldrig skickar några mängder sms tillbaka. MB berättade ju själv i förhör att han upplevde det som att han "aldrig fick vara ifred" från VBs meddelanden.
Citera
2014-09-08, 10:09
  #88055
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Jag skrev det i förra inlägget:

Jag är läskunnig. Jag ifrågasatte det du skrev. MB HAR skickat sms till VB. #31# döljer inte nr på sms, endast på samtal.
Citera
2014-09-08, 10:15
  #88056
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag är läskunnig. Jag ifrågasatte det du skrev. MB HAR skickat sms till VB. #31# döljer inte nr på sms, endast på samtal.

Skrev ju att "så länge han aldrig skickar några mängder sms tillbaka" kan MB hålla sig till "hon var en galen stalker"-storyn.

En "master reset"(eller ett annat minneskort) och en dumpning av offrets mobil döljer garanterat sms.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in