2014-07-15, 01:52
Medlem
elastikmandens avatar
Ja, vad tror ni man kan begära för en sådan? Den har gått 9000 mil (?), skall besiktigas i februari 15. Den vekar var utan rost, och har haft 5 ägare. Man begär 14000 sek, men den är avställd, och påställningsavg. går på 1300 sek. Vad är ett rimligt pris?
Citera
2014-07-15, 01:56
Medlem
Strychnos avatar
12 700:-
Citera
2014-07-15, 02:01
Bannlyst
http://www.blocket.se/hela_sverige?q...l=0&md=th&sp=1
Citera
2014-07-15, 02:02
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
12 700:-

Tack! Hur fan prutar man? Är skitdålig på det.
Citera
2014-07-15, 02:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Tack! Hur fan prutar man? Är skitdålig på det.

Ge ägaren ett seriöst bud berätta för denne att du har flera krokar ute ( Se gärna till att ha det också) och ska köpa en bil inom exvis 2 veckor, diskutera inte priset utan stå fast vid budet du lagt om han inte kan bestämma sig så säger du bara, hör av dig om du vill sälja bilen till det priset jag gav dig.

Denna tex verkar vara ett bättre kap http://www.blocket.se/goteborg/Ford_....htm?ca=11&w=3
Citera
2014-07-15, 02:20
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W4ZUP
Ge ägaren ett seriöst bud berätta för denne att du har flera krokar ute ( Se gärna till att ha det också) och ska köpa en bil inom exvis 2 veckor, diskutera inte priset utan stå fast vid budet du lagt om han inte kan bestämma sig så säger du bara, hör av dig om du vill sälja bilen till det priset jag gav dig.

Denna tex verkar vara ett bättre kap http://www.blocket.se/goteborg/Ford_....htm?ca=11&w=3

Ja, det är väl så, men den jag har i sikte har 4 dörrar, och det vill jag ha, och så bor jag i Skåne, men tack för tipset!

Tackar så mycket! Måste skärpa till mig här! Det med att pruta.

Detta är en bilfirma, och ingen privatperson, går det lika bra att pruta ändå? (Tänker mest på påställningsavg.)
Senast redigerad av elastikmanden 2014-07-15 kl. 02:23.
Citera
2014-07-15, 02:55
Bannlyst
Citat:
Ja, det är väl så, men den jag har i sikte har 4 dörrar, och det vill jag ha, och så bor jag i Skåne, men tack för tipset!

Detta är en bilfirma, och ingen privatperson, går det lika bra att pruta ändå? (Tänker mest på påställningsavg.)

Så länge som du kommer med ett vettigt bud eller på annat sett förhandlar dig till en bättre affär som text nya däck och ett par tankar bensin eller liknande så går det lika bra att pruta med en säljare på en firma, argument som "billigare vid snabb och smidig affär" ska du enbart strunta i alla säljare mår "bäst" av att bli hållna på sträckbänken... sen får man i princip alltid betala lite mer på en firma men oftast med en lite större säkerhet.
Citera
2014-07-15, 04:31
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W4ZUP
Så länge som du kommer med ett vettigt bud eller på annat sett förhandlar dig till en bättre affär som text nya däck och ett par tankar bensin eller liknande så går det lika bra att pruta med en säljare på en firma, argument som "billigare vid snabb och smidig affär" ska du enbart strunta i alla säljare mår "bäst" av att bli hållna på sträckbänken... sen får man i princip alltid betala lite mer på en firma men oftast med en lite större säkerhet.

Okay, tack! Igen.
Citera
2014-07-15, 04:58
Medlem
zharkovs avatar
Citat:

Påställningsavgiften är bara 50 kr.
Om de menar skatten så är det normalt den nuvarande ägaren som ska betala den, så om dom försöker få dig att betala den känns dom oseriösa.
Citera
2014-07-15, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zharkov
Påställningsavgiften är bara 50 kr.
Om de menar skatten så är det normalt den nuvarande ägaren som ska betala den, så om dom försöker få dig att betala den känns dom oseriösa.

I princip är alla inbytesbilar avställda hos en bilhandlare. Så det krävs mer om du ska kalla bilhandlaren oseriös, sedan är det en förhandling som alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in