2013-03-18, 19:32
Medlem
Har någon beställt en skjorta med milanotyg (det som det just nu är erbjudande på), i så fall, hur är kvaliten?
Citera
2013-04-28, 23:43
Medlem
Köpte precis en vit OCBD för 250kr tack vare CSN-rabatt, dessutom fri frakt så för det priset är det okej att den sitter lite hur fan som helst. Mitt första försök, valde att kopiera måtten från en befintlig skjorta. Ska bli intressant att se resultatet.
Citera
2013-06-23, 20:49
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branson
Köpte precis en vit OCBD för 250kr tack vare CSN-rabatt, dessutom fri frakt så för det priset är det okej att den sitter lite hur fan som helst. Mitt första försök, valde att kopiera måtten från en befintlig skjorta. Ska bli intressant att se resultatet.

Hur blev resultatet?
Citera
2013-06-25, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Hur blev resultatet?

Tog ett bra tag att få skjortan, runt fem veckor, så glömde bort min uppföljning. Samlade intrycket är att den blev helt okej. Vill ha skjortor som sitter nära kroppen men den här blev i tajtaste laget. Framför allt är det kring bröst och midja som det stränar. Anledningen till att det blev så här kan bero på att min måttskjorta är av "madrastyg" vilket har låg trådtäthet som gör att nästan stretchar lite. Nu valde jag ett grovt oxfordtyg, känns som det håller bra kvalité för priset och mäter sig gått och väl med betydligt dyrare butiksskjortor. Har inte tvättat skjortan ännu men har svårt att se att det skulle göra något angående problemen.

Så här i efterhand skulle jag nog valt mjuk manschett och möjligtvis även mjuk krage då de känns aningen styva för min smak, kommer använda den som en casual-skjorta till jeans. Är inte vidare insatt i sömnad men känns som att knapparna sitter bra, tiden får utvisa. Det enda som jag är besviken på är kragen som känns aningen enkel, på min 250 kronors-skjorta funkar den. Men ifall den skulle sitta på en skjorta av Tailorstores dyrare tyger för runt tusenlappen hade jag inte varit nöjd.

På det hela fick jag dock en väldigt prisvärd skjorta och med lite justeringar så kan nog framtida beställningar bli riktigt bra.
Citera
2013-10-17, 14:23
Medlem
mrtowlies avatar
Är det någon som har utnyttjat Tailor stores "100% perfect fit guarantee", dvs man får en ny skjorta gratis om den man beställde ej sitter perfekt?

Får man behålla originalskjortan eller måste man returnera den?
Citera
2013-10-17, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Är det någon som har utnyttjat Tailor stores "100% perfect fit guarantee", dvs man får en ny skjorta gratis om den man beställde ej sitter perfekt?

Får man behålla originalskjortan eller måste man returnera den?

Japp, gjorde det förra veckan, fick dock lov att ta kort för att visa hur den satt först. Det enda problemet var att den är en aning liten i ärmarna, det syntes knappast på bilderna dock då min kamera är väldigt dålig. Såg efter det att killen i supporten varit inne och pillat lite med ärm-längden, knappast på grund av bilden - utan snarare för att jag påpekade det.

Ändrade lite andra mått också som jag inte var nöjd med och beställde en ny.

Du får hela beloppet till godo och du får behålla originalskjortan.
Citera
2013-10-17, 20:56
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borg123
Japp, gjorde det förra veckan, fick dock lov att ta kort för att visa hur den satt först. Det enda problemet var att den är en aning liten i ärmarna, det syntes knappast på bilderna dock då min kamera är väldigt dålig. Såg efter det att killen i supporten varit inne och pillat lite med ärm-längden, knappast på grund av bilden - utan snarare för att jag påpekade det.

Ändrade lite andra mått också som jag inte var nöjd med och beställde en ny.

Du får hela beloppet till godo och du får behålla originalskjortan.

Ok perfekt! Min skjorta är för trång i nacken och över magen trots att jag mätte noga mot en annan skjorta som sitter fint. Originalskjortan går dock att använda (dock utan slips och om jag går ner något kilo) så det är ju nice att man får behålla den.
Citera
2014-03-17, 16:56
Medlem
Stayrudes avatar
Kan meddela att Tailor Store kommer öppna en Pop-up butik i Stockholm inom väldigt snar framtid. Ni kommer få hjälp med allt från mått till tygval och dylikt. Mer info lär dyka upp inom kort.
Citera
2014-04-14, 12:14
Medlem
Någon som har besökt Kista-gallerian och provat deras 3D-scanner än?
Citera
2014-05-21, 04:46
Medlem
Dom skriver ju att leveranstiden är 10-20 arbetsdagar, men hur lång upplever ni att den är ni som handlat där?
Citera
2014-06-25, 14:43
Medlem
Milan.Barcas avatar
Någon som har någon kommentar på batalha tyget?
Citera
2014-07-14, 23:38
Medlem
Caesarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Dom skriver ju att leveranstiden är 10-20 arbetsdagar, men hur lång upplever ni att den är ni som handlat där?

Har fått skjortor både i undre och övre spannet, så 10-20 arbetsdagar verkar stämma ganska bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in