Flashback bygger pepparkakshus!
2014-07-14, 11:10
Medlem
Har varit utomlands och spelat in flera klipp med min mobil.
Dess värre var jag inte noga med att hålla den still och i flera tillfällen under klippen så roterar jag mobilen från "vertikalt" till "horisontellt" läge.

Detta är ju inte större problem om man kollar från mobilen då kan man ju rotera medans man kollar på filmen.

Men jag tänkte sätta ihop alla klipp till en lång film och letar efter ngt program som kanske kan rotera bilden under själva filmen så man kan lägga upp den på nätet och folk inte måste rotera huvudet hela tiden :P

Någon som har tips?
Citera
2014-07-14, 12:13
Medlem
Finns beskrivet hur man kan gå till väga på Rotate a Video
Citera
2014-07-14, 13:53
Medlem
herrgurkas avatar
Annars kan du rotera den i VLC och spara resultatet.

http://www.howtogeek.com/howto/14751/rotate-a-video-90-degrees-with-vlc-or-windows-live-movie-maker/
Citera
2014-07-14, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Annars kan du rotera den i VLC och spara resultatet.

http://www.howtogeek.com/howto/14751/rotate-a-video-90-degrees-with-vlc-or-windows-live-movie-maker/

Jo men vill typ rotera den under själva filmen och sedan spara... Eftersom jag roterar mobilen när jag filmar.
Citera
2014-07-14, 16:31
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFlakes
Jo men vill typ rotera den under själva filmen och sedan spara... Eftersom jag roterar mobilen när jag filmar.

Du kan spara den roterad i VLC. Rotera den som länken i det tidigare inlägget och sen väljer du bara Convert/Save i Media-menyn.... eller... jag kanske inte hänger med på vad du vill göra.

edit: Hm... du vill rotera den direkt i mobilen? Då vet jag inte. :-)
Senast redigerad av herrgurka 2014-07-14 kl. 16:36.
Citera
2014-07-22, 23:24
Medlem
Littons avatar
Använd

QuickTime Player 7

eller

http://www.macupdate.com/app/mac/39994/video-rotate

eller

iFFmpeg
Citera
2014-07-23, 11:43
Medlem
Findmucks avatar
Lättast vore väl ett videoredigeringsprogram som Sony Vegas kanske? Där kan du ju rotera samt klippa ihop alla inspelningarna.
Citera
2014-07-23, 21:59
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmuck
Lättast vore väl ett videoredigeringsprogram som Sony Vegas kanske? Där kan du ju rotera samt klippa ihop alla inspelningarna.
Sony Vegas finns väl bara till Windows?

QT7 Pro fixar biffen, om inget annat i tråden varit till. Om TS vill ha hjälp så är det bara att skicka PM så hjälper jag till. Det lär ju bli minst ett klipp i filmen om det är som TS säger.
Citera
2014-07-24, 05:40
Medlem
Findmucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Sony Vegas finns väl bara till Windows?

QT7 Pro fixar biffen, om inget annat i tråden varit till. Om TS vill ha hjälp så är det bara att skicka PM så hjälper jag till. Det lär ju bli minst ett klipp i filmen om det är som TS säger.

Ber om ursäkt, hade missat helt att det gällde Mac. Säger QuickTime 7 som alla andra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in