2014-07-14, 09:21
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soffsits
http://www1.skysports.com/football/news/11835/9381496/transfer-news-toni-kroos-confirms-real-madrid-move
James Rodriguez och Toni Kroos till Real Madrid. Undrar var de skall spela. RM har väl redan bra spelara på deras platser. Trodde att De Maria skulle försvinna men han fick nytt kontrakt. Några stjärnor kommer hamna på bänken. Borde skaffat några backar istället. Pepe och Marcello duger inte.
2014-07-14, 09:27
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
James Rodriguez och Toni Kroos till Real Madrid. Undrar var de skall spela. RM har väl redan bra spelara på deras platser. Trodde att De Maria skulle försvinna men han fick nytt kontrakt. Några stjärnor kommer hamna på bänken. Borde skaffat några backar istället. Pepe och Marcello duger inte.

Det är väl just di Marias långa kontraktstid som gör att man kan få riktigt bra betalt för honom? Det har ju ryktats om så mycket som €60m från PSG/United, även om jag är osäker på sanningshalten i detta.

Kroos är en mycket stark värvning. Rodriguez känn samtidigt väldigt, väldigt tveksam. Som jag tidigare nämnt så har han ju allt annat än briljerat i Monaco, som ändå är ett av de bättre lagen Ligue 1. Känns verkligen som man köper honom på hans 5 matcher i VM, och det är alldeles för lite tid att bedöma en spelare på. I värsta fall så dansade han en sommar, men inte mycket mer än så.
2014-07-14, 09:35
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Khedira klar för Arsenal enligt tyska tidningen Sport : http://www.fotbollskanalen.se/england/sami-khedira-till-arsenal/
2014-07-14, 09:48
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Det är väl just di Marias långa kontraktstid som gör att man kan få riktigt bra betalt för honom? Det har ju ryktats om så mycket som €60m från PSG/United, även om jag är osäker på sanningshalten i detta.

Kroos är en mycket stark värvning. Rodriguez känn samtidigt väldigt, väldigt tveksam. Som jag tidigare nämnt så har han ju allt annat än briljerat i Monaco, som ändå är ett av de bättre lagen Ligue 1. Känns verkligen som man köper honom på hans 5 matcher i VM, och det är alldeles för lite tid att bedöma en spelare på. I värsta fall så dansade han en sommar, men inte mycket mer än så.
James har väl ändå varit rätt bra i Monaco? 9 mål(2 på straff) och 12 assister är inte då dåligt även om ligue är en svagare liga än de andra stora ligorna så måste man erkänna att det är imponerande.
Tråkigt om Kroos lämnar Bayern men han förstärker nog Real på ett bra sätt.

Får se hur PSG ställer upp kommande säsong, läste att Cavani blivit lovad en mer central roll och hur det blir om Di Maria går dit.
2014-07-14, 09:56
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Khedira klar för Arsenal enligt tyska tidningen Sport : http://www.fotbollskanalen.se/england/sami-khedira-till-arsenal/

Noll koll på trovärdighet när det kommer till olika tidningar, journalister och bloggar etc. Hur står sig Sport s scoop ?
2014-07-14, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
James har väl ändå varit rätt bra i Monaco? 9 mål(2 på straff) och 12 assister är inte då dåligt även om ligue är en svagare liga än de andra stora ligorna så måste man erkänna att det är imponerande.

Får se hur PSG ställer upp kommande säsong, läste att Cavani blivit lovad en mer central roll och hur det blir om Di Maria går dit.

Du har helt rätt i det du skriver. James var riktigt bra i Monaco. Det verkar som att spelare nu för tiden bedöms tillsammans med lagets prestation. Valet av Claudio Ranieri var konstigt och han har varit det lagets svagaste länk. Janes spelade på samma sätt som han gjorde i Vm. Den enda som bröt mönstret och skapade något på egen hand i spelet. Kontringar inte inräknat.

Jag tror Real köper dem för att lösa upp försvar med. Alltså matcher där man är jättefavorit i och motståndarlaget är väldigt låga. Där är Kroos med sin passningsskicklighet och James med sin förmåga att gå förbi varenda gubbe som existerar ovärderlig.
2014-07-14, 10:17
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson

9 mål och 12 assist på 34 matcher (varav en majoritet majoritet av dessa var matcher där han spelade samtliga 90 minuter, eller åtminstone 75-80) är i min bok inte direkt fantastiskt bra. Man får ju ha i beaktande att han kommer möta bättre lag och försvar som parkerar bussen i La Liga.

Jag säger inte att han inte är bra, han var fantastisk att följa under VM. Men, med tanke på kontraktslängden med Monaco, som inte direkt behöver cash, så lär ju Real Madrid få pytsa upp summor bara en bit under vad Barcelona fick betala för Suarez. Är han värd det?
2014-07-14, 10:56
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
9 mål och 12 assist på 34 matcher (varav en majoritet majoritet av dessa var matcher där han spelade samtliga 90 minuter, eller åtminstone 75-80) är i min bok inte direkt fantastiskt bra. Man får ju ha i beaktande att han kommer möta bättre lag och försvar som parkerar bussen i La Liga.

Jag säger inte att han inte är bra, han var fantastisk att följa under VM. Men, med tanke på kontraktslängden med Monaco, som inte direkt behöver cash, så lär ju Real Madrid få pytsa upp summor bara en bit under vad Barcelona fick betala för Suarez. Är han värd det?
29,5 match spelade han om man räknar hans speltid. Anser ändå att det är imponerande sen om han är värd 500+mkr ser jag som väldigt tveksamt men många lag i ligue 1 spelar ju också samlade försvarsspel, nu följde jag främst PSG och där backade ju i princip alla lag hem och de matcher jag såg med Monaco såg det ganska lika ut men jag såg inte alla så kan inte uttala mig med säkerhet kring det. Med tanke på vad D.Luiz kostade så är väl James värd stora pengar men det beror väl på hur Real värderar honom och hur mycket pengar de har att spendera. Han kan väl både användas som 10a och ytter för på kanterna är det ju svårt att slå sig in då Ronaldo och Bale är ganska givna.
2014-07-14, 11:06
Medlem
L-illuminatos avatar
Hört att Freds agent/rådgivare skickat en förfrågan till agenter nära länkade till Olympique Lyon om de vore sugna att ta tillbaka honom. Hans situation i Brasilien verkar te sig allt mer ohållbar för var dag som går, och landsflykt verkar mer och mer se ut som det logiska valet....
2014-07-14, 11:08
Medlem
L-illuminatos avatar
btrf James så lär inte Monaco släppa honom om inte Real garanterar spelare som går åt andra hållet då Monaco ska spela Champions League och vill komma närmare PSG inte längre ifrån....
2014-07-14, 11:15
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
btrf James så lär inte Monaco släppa honom om inte Real garanterar spelare som går åt andra hållet då Monaco ska spela Champions League och vill komma närmare PSG inte längre ifrån....

Precis. Och Monaco är ju inte dummare än att de förstår att James har gjort ett riktigt starkt VM. Det hela hänger väl på hur stor hybris Real Madrid har. Är Perez sugen på att slanta upp cirkus en miljard för James för att ersätta en högst duglig Benzema, så lär han väl göra det. Sen struntar han fullständigt i om pöbeln tycker att det är ett groteskt överpris.
2014-07-14, 11:20
Medlem
L-illuminatos avatar
I James sagan handlar det ju om att Real skulle behöva släppa flera spelare som Monaco annars skulle få betala överpris för (då de fortfarande inte är en etablerad storklubb).

Monaco sägs ju följa allt ifrån
Coentrao, Morata till Di Maria
Så ju fler spelare som Real Kan tänkas baka in i en deal ju attraktivare blir det för Monaco

http://www.theepochtimes.com/n3/791232-james-rodriguez-transfer-news-2014-monaco-places-108-million-price-tag-on-colombian-playmaker /

http://www.caughtoffside.com/2014/07/13/exclusive-real-madrid-agree-deal-in-principal-to-sign-e80m-colombian-james-rodriguez-as-their-latest -galatico/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in