2014-07-13, 21:33
Medlem
Gift44s avatar
BO= Eje Svantorp . Gift med riksdagskvinnan Gunilla Svantorp (s)
Citera
2014-07-13, 21:33
Medlem
Frågan är vem är GM? Och jag har verkligen inte fått den uppfattningen att offret var en jobbig eller dryg människa. Växte trots allt upp med en av hans söner. Men det börjar ju bli några år sen och folk förändras.
Citera
2014-07-13, 21:51
Medlem
Quid pro quos avatar
Underligt att så mångas ryggmärgsreflex är att offret är skyldig till att andra begår brott. Visst kan det i sällsynta fall vara så men det sannolikaste är att våldsmannen bär skulden till dådet, det är knappast så att den äldre mannen tvingade honom att först hota honom och sedan knuffa honom till hans död.
Citera
2014-07-13, 21:51
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HolyWelder
Frågan är vem är GM? Och jag har verkligen inte fått den uppfattningen att offret var en jobbig eller dryg människa. Växte trots allt upp med en av hans söner. Men det börjar ju bli några år sen och folk förändras.

Det dyker upp ofta sådana rykten om brottsoffer så det är nog inget att lägga någon större tilltro till. Man "borde" tillhöra den mer uppfostrade skaran människor ifall man har en familjemedlem i riksdagen i vart fall mer än gemene man. (Och ja jag vet om järnrörsattacker, marabouaffärer, störiga statsminister söner, personer med alkoholproblem mfl)
Citera
2014-07-13, 22:16
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
BO= Eje Svantorp . Gift med riksdagskvinnan Gunilla Svantorp (s)

detta gjorde min kväll iaf nu håller jag iaf tummarna att straffet blir väldigt lågt,liknande det Djurgårds supporterns mördare fick
Äntligen ska nån i regeringen få se hur deras sjuka beslut straffar folk, må det daltas mer med gm i media
Citera
2014-07-13, 22:33
Medlem
UncleBerts avatar
Nu får ni väll endå ta och ge er? Flashback pöbel sitter alltid och hetsar om att vi ska låsa in både den ena och andra. I vissa fall befogat.

Men här ser jag faktiskt inte vart GM gjort sig skyldig till något annat än en ringa misshandel. En putt är inte en attack som är avsedd att skada utan att skapa mellanrum mellan dig och personen du puttar.
Antagligen var gubben full och skrek i ansiktet på nån av killarna som putta bort honom. Helt utan uppsåt att skada/döda. I det här fallet tycker faktiskt ja synd om alla inblandade.
Citera
2014-07-13, 22:43
Medlem
jagyers avatar
Jag känner till en liknande händelse som hände på 80-talet. En berusad raggare knuffade till en ordningsvakt så han ramlade och slog i huvudet i en sten så det sprack. Han dog. Raggaren åkte på några år på kåken för dråp...
Citera
2014-07-13, 23:55
Medlem
Aj vad tragiskt för alla parter. Det värsta är att 25-åringen skulle kunna dömas för vållande. Visserligen lär det nog inte bli fängelse, men ändå..
Citera
2014-07-14, 00:06
Medlem
snurre-spratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zamor
Aj vad tragiskt för alla parter. Det värsta är att 25-åringen skulle kunna dömas för vållande. Visserligen lär det nog inte bli fängelse, men ändå..
Nja, har du ihjäl en människa när du utövar våld mot denna människa så ska man i fängelse. Allt annat vore ett justitiemord. Två 25-åringar mot en 64-åring och den gamle mannen dör kan aldrig försvaras.
Citera
2014-07-14, 00:44
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleBert
Nu får ni väll endå ta och ge er? Flashback pöbel sitter alltid och hetsar om att vi ska låsa in både den ena och andra. I vissa fall befogat.
Men här ser jag faktiskt inte vart GM gjort sig skyldig till något annat än en ringa misshandel. En putt är inte en attack som är avsedd att skada utan att skapa mellanrum mellan dig och personen du puttar.
Antagligen var gubben full och skrek i ansiktet på nån av killarna som putta bort honom. Helt utan uppsåt att skada/döda. I det här fallet tycker faktiskt ja synd om alla inblandade.
Det borde vara allmän vetskap att hårda slag mot huvudet (inkl från fall) kan resultera i människors död, och det har inte nödvändigtvis med nacken att göra, även fast den också utgör en faktor.
Är man medveten om detta så är man även fullt medveten om vilka riskerna är när man antingen slår eller knuffar någon. En av de "praktiska" anledningarna till varför jag skulle kalla mig själv för pacifist.

Men jag skriver inte direkt emot dig, utan påpekar bara ren logik. Jag menar inte att man gör sig skyldig till mordförsök för att man avsiktligt puttar någon, men tycker att folk borde vara mer kunniga bara. Och är folk kunniga men ändå villiga att utsätta andra för dödsrisken så...
Citera
2014-07-14, 00:58
Medlem
teflonpannan69s avatar
Vållande till annans död! Dråp! Mord! Eller bara en olyckshändelse? Innan alla skriker sig hesa här inne kanske vi bör låta utredningen ha sin gång. Någon av er var kanske där dock?
Citera
2014-07-14, 01:07
Medlem
CarolSeavers avatar
Vänta nu:

(1) Gunilla S. är född 1964. BO skulle vara 64 år. Mannen är alltså 14 år äldre?!

(2) Det borde väl bli ett jävla ståhej om en riksdagsledamots partner misshandlas till döds?

(3) Tar man till våld, förstår jag inte alla "förmildrande omständigheter" som inte bara tråddeltagare utan även polisen tar upp. Varför anhölls inte fanskapet som knuffade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in