2014-07-13, 15:08
Medlem
TacoHejAnderss avatar
Föll lite dumt på fyllan i helgen från mitt fönster, uppskattningsvis fem meter högt.

Landade på fötterna och sen tog rumpan och korsryggen största smällen. Ambulans kom till platsen och klämde lite men just då kände jag mig bara lätt öm. Nu ett par dagar senare gör det ont i korsryggen, nacken, höger ankel samt vänster skinka. Kan inte böja mig ner utan att det gör ont utan måste ta stöd för att t.ex. sätta mig.

Vad tror ni, ska jag vänta ett par dagar eller bör jag kolla upp det?
Citera
2014-07-13, 15:13
Medlem
Senapstjuvens avatar
Just korsryggen kan ta flera veckor innan den är helt återställd och det känns som att det är lite väl länge att vänta för att se om det läker av sig själv. Åk till vårdcentralen.
Citera
2014-07-13, 15:18
Medlem
Elementarts avatar
Tycker också att det kan vara värt att kolla upp det så att du inte får problem senare i framtiden med ryggen.
Citera
2014-07-13, 15:22
Medlem
TacoHejAnderss avatar
Väldigt länge sedan jag var ner till vårdcentralen. Kommer det kosta någonting?
Citera
2014-07-13, 15:24
Medlem
COYG1886s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TacoHejAnders
Väldigt länge sedan jag var ner till vårdcentralen. Kommer det kosta någonting?

100 kronor
Citera
2014-07-13, 15:32
Medlem
elastikmandens avatar
Tycker definitivt att du skall kolla upp det, med tanke på framtida men. Har du någon bra försäkring? (Hemförsäkring)

http://www.nll.se/upload/IB/se/admser/Administrativ%20service/V%C3%A5rdavgifter%202014%20svenska.pdf
Citera
2014-07-13, 15:55
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Absolut värt att kolla upp så snart som möjligt. Vissa skador visar sig inte direkt efter skadan, så mycket kan hända i efterhand.
Det är bra att få det hela dokumenterat, i synnerhet med anledning av eventuella försäkringsärenden. Dokumenterar du inte skadorna, så kommer du heller inte kunna få någon ersättning.
Citera
2014-07-13, 16:05
Medlem
TacoHejAnderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Absolut värt att kolla upp så snart som möjligt. Vissa skador visar sig inte direkt efter skadan, så mycket kan hända i efterhand.
Det är bra att få det hela dokumenterat, i synnerhet med anledning av eventuella försäkringsärenden. Dokumenterar du inte skadorna, så kommer du heller inte kunna få någon ersättning.

Vad menar du med dokumentera? Skriva ner hur det känns eller ta bilder? Syns ingenting på utsidan.
Citera
2014-07-13, 16:11
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TacoHejAnders
Vad menar du med dokumentera? Skriva ner hur det känns eller ta bilder? Syns ingenting på utsidan.

Det måste din läkare göra. Dvs; Boka en tid hos din läkare och berätta vad som har hänt, samt tala om vart du har ont. Läkaren gör en undersökning och dokumenterar skadorna.

Sedan, om det blir en försäkringsfråga -så kan du be om ett intyg från läkaren som du i sin tur skickar till försäkringsbolaget. Utan dokumentation och intyg, så kan du sällan få någon ersättning från försäkringsbolaget.
Citera
2014-07-13, 18:01
Medlem
Jag var med om ett liknande fall. Fick en spricka i ryggraden. Fick bara smärtstillande i 2 veckor, resten läkte av sig själv. Men inte helt. får ännu idag ont vid långvarig ansträngning, typ disk osv.

Men kolla upp det, det kan vara allvarligt. Jag hade tur i oturen.
Citera
2014-07-13, 18:30
Medlem
TacoHejAnderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
Jag var med om ett liknande fall. Fick en spricka i ryggraden. Fick bara smärtstillande i 2 veckor, resten läkte av sig själv. Men inte helt. får ännu idag ont vid långvarig ansträngning, typ disk osv.

Men kolla upp det, det kan vara allvarligt. Jag hade tur i oturen.

Hur ont hade du? Jag känner inte någon som helst smärta när jag t.ex. sitter i soffan eller så. Gör endast ont när jag t.ex. ska sätta mig ned, ställa mig upp eller böja mig ned. Nacken stramar när jag böjer huvudet framåt. Ankeln är jag inte orolig för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in