Citat:
Nej men just det, dem ser bara en bil men kan inte säga vad det var för sorts bil, kör säkerligen en del bilar på vägarna där och ser dem då inte den bil Jonna använder sig av så kan dem inte heller säga att dem sett henne lämna gården efter det att dem sett henne ute med hundarna.
"Nej men jag såg henne ute med hundarna klockan XX och efter det har jag inte sett hennes bil passera och jag vet hur hennes bil ser ut, hon kör sin pappas röda bil och den har jag inte sett lämna gården".
Så Ztartrax menar på allvar följande; JH ska åka från BP till hemmet för att hämta styckverktyg men vill inte bli sedd med egen bil hemma för att inte spoliera ett tänkt styck-alibi för tiden då styckning ska utföras??
GMs bil har ju lämnat bostaden ca.05.30 (tiden kring midsommar är ju den ljusaste) och därigenom isåfall pulvriserat ett mord-alibi. Mellan avfärd och hundrastning kan mordet ändå ha genomförts. Att vilja maskera ankomsten till egen bostad genom bilstölden verkar stolligt i kubik. Nej isåfall ett säkert sätt att knyta LLs försvinnande till JHs bostad. Men bilar syns som sagt inte parkerade vid fastigheter på landet. Såvida inte grannen var 10e minut rastar
sin hund åt det hållet. Hon stal bilen för att grannen till JA skulle se henne såsom BO LL. Härigenom sker också förment en flytt av BP från lgh till okänd plats.