2014-06-16, 20:20
Medlem
Middlemans avatar
Någon som vet något om skolor i området Sundby, Flysta, Beckomberga o de trakterna? Funderar på hus här och barnen som är i lågstadieåldern måste då välja ny skola.

Har hört talas om följande skolor men vet i stort sett inget om dem:

Sundbyskolan,
Beckombergaskolan,
Raoul Wallenbergskolan
Solhemsskolan

Någon som känner till något om dem?

Som alla föräldrar vill man ju veta om skolan har bra resultat och god ordning i klasserna så att barnen trivs...
Citera
2014-06-16, 21:41
Medlem
Grim.Fandangos avatar
På Stockholmsstads hemsida kan man jämföra skolor. Det som inte framkommer där är att det går en massa ungar från rinkeby där
Citera
2014-06-16, 23:28
Medlem
plazma1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Middleman
Någon som vet något om skolor i området Sundby, Flysta, Beckomberga o de trakterna? Funderar på hus här och barnen som är i lågstadieåldern måste då välja ny skola.

Sundbyskolan,
Beckombergaskolan,
Raoul Wallenbergskolan
Solhemsskolan

Som alla föräldrar vill man ju veta om skolan har bra resultat och god ordning i klasserna så att barnen trivs...

Säger bara Ulvsundaskolan... bäst i sthlm utklassar allt... åk dit och känn med hjärtat
Citera
2014-06-17, 09:16
Medlem
Middlemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plazma1
Säger bara Ulvsundaskolan... bäst i sthlm utklassar allt... åk dit och känn med hjärtat

Tack för tips, såg dock att det är bara 1-3, så fortsättning finns inte just där.

Så tillbaka till ämnet, de skolor jag kände till i området Flysta/Sundby, någon som har erfarenhet av dem?
Citera
2014-06-21, 22:44
Medlem
Ge fan i raoul wallenberg bara
Citera
2014-06-23, 15:11
Medlem
Middlemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brommaplan
Ge fan i raoul wallenberg bara

Ojdå det var en av de skolor vi tänkte kolla in för den låg nära. Vad är fel där då?
Citera
2014-06-29, 13:03
Medlem
mcmc?s avatar
Jag vet inte så mycket om dessa skolor annat än var dom ligger, men Raoul Wallenberg är iaf icke-vit.
Citera
2014-06-29, 20:14
Medlem
Middlemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcmc?
Jag vet inte så mycket om dessa skolor annat än var dom ligger, men Raoul Wallenberg är iaf icke-vit.

Mhm ok, då vet jag men, inte för att vara näsvis, men hur känner du till detta om du "inte vet så mycket om dessa skolor annat än var dom ligger"? Vill inte vara dryg alls menbara undrar.

Om vi då antar att du har rätt om just Raoul W, hur "icke vit" är den egentligen? Kan ju finnas skolor som funkar bra även med viss del invandrare....
Citera
2014-07-04, 18:46
Medlem
Sundbyskolan är också skit!

Men finns en skola i bromsten från 1-6an. Inga egna erfarenheter om den men kan vara värt att ha i omtanke
Citera
2014-07-04, 18:51
Medlem
Sundbyskolan är också skit!

Men finns en skola i bromsten från 1-6an. Inga egna erfarenheter om den men kan vara värt att ha i omtanke
Citera
2014-07-11, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Middleman

Sundbyskolan,
Beckombergaskolan,
Raoul Wallenbergskolan
Solhemsskolan

Ärligt, vad tror du själv? Flysta od är några rabatterade villor under Brommas inflygning omringat av Stockholms värsta orter (tensta, rinkeby, vällingby, hässelby osv). Titta innanför tullarna om du vill ge ungarna en sportslig chans, finns massor att välja på.
Citera
2014-07-13, 21:22
Medlem
Middlemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kn4sig
Ärligt, vad tror du själv? Flysta od är några rabatterade villor under Brommas inflygning omringat av Stockholms värsta orter (tensta, rinkeby, vällingby, hässelby osv). Titta innanför tullarna om du vill ge ungarna en sportslig chans, finns massor att välja på.

Vad jag tror själv? Jadu, det såg rätt fint ut i många delar av Sundby och Flysta de gånger jag var där och tittade iaf. Flyget bryr jag mig inte om utan det är skolmiljön som är ämnet här.

Skulle det verkligen vara så illa att alla villabarn i detta område inte har en chans att klara skolan i de skolor jag räknade upp? Har du någon erfarenhet av området och dess skolor eller gissar du bara?

Menar du att det är bråkigt i dessa skolor jag nämnde pga närheten till Tensta, Rinkeby mfl?

Tacksam för både din och andras replik...för jag vill gärna veta innan vi gör något husköp där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in