Citat:
Ursprungligen postat av
Tiltovic
Rent generellt tycker jag att +/- statistiken säger en hel del om spelare som inte har några smickrande siffror där, men i detta fallet tror jag inte det betyder så mycket. Totalt -28 på hans 359 AHL-matcher är ju ingen katastrof precis, framförallt inte då han var -33 senaste säsongen. Han har ju haft rätt jämna stats tidigare.
Känns som en bra värvning. Hade inte blivit besviken om det var Örebro som hade värvat honom, jag hoppas även vi får in en liknande spelartyp innan säsongen drar igång.
Det enda jag är lite fundersam över är att han inte ens fått chansen i NHL någon gång, trots att han bl.a. spelat All Star-match i AHL två gånger.
Ja, visst är +/- nyttig statistik, men det finns mycket annat som väger in. Om man ser på en sån som Kapstad, med -27 denna säsongen, så finns det inte många leksingar som är missnöjda med hans prestation, han led mycket av att få spela med Linder/Lashoff hela säsongen. Tror Hersley hade haft liknande siffror om han spelat med någon av dom.
Han har ju dock haft stabil +/- alla andra säsonger, så jag är inte orolig alls.
Att han inte fått någon NHL match kanske kan ha att göra med att han spelade i Chicagos farmarlag många säsonger, inte lätt att slå sig in där.
Jag är riktigt nöjd, synd bara att han inte var rightare, men det får gå.