Visst är det tråkigt att Suarez lämnar. Jag har hela tiden sagt att jag vill ha honom kvar. Men trots att hans nivå är bra mycket högre nu än vad Torres var när han såldes så kändes den affären otroligt mycket jobbigare.
När det gäller ersättare för Suarez tror jag inte att det blir någon ersättare rakt av. Även om Rodgers inte hade mycket emot att experimentera med taktiken så verkar det som han egentligen endast ville köra med en central anfallare. Nu har jag kanske helt fel men känns dessutom som att Suarez och Sturridge rent generellt gjorde fler mål när den andre saknades. Även om de naturligtvis även hjälpte till och assisterade varandra en hel del. Suarez tappade väl målformen när Sturridge kom tillbaka och Suarez fick flytta ut mer på kanten.
Nu lär ju truppen förstärkas/utökas ytterligare men för stunden är Sturridge förstaval centralt. Sterling, Lallana och Coutinho på de offensiva mittfältsplatserna och mer defensivt Gerrard och Henderson. Lambert, Allen och Can är förste reserver. Om de stannar så kämpar Lucas, Suso, Teixeira och Ibe för att få speltid. Borini, Aspas, Assaidi vill väl klubben helst bli av med.
Ska man tro rykten så verkar ju Bony och Markovic vara de som klubben vill spendera pengar på. Tror inte alls att någon av dem är tänkta som startspelare. Markovic må vara en stor talang men att han bara går in och tar en startplats tror jag inte alls på. Förhoppningsvis blir det något med Shaqiri också men det ryktet verkar ju ha lugnat ner sig. Griezmann vore ju också något men det hör man inte mycket alls om. Benzema tror jag inte på och personligen vill jag inte ha vare sig Balotelli eller Huntelaar. Di Maria? Ja tack, men det tror jag inte heller på.
Defensivt bör det också hända en del. Spelare både på väg ut och in även om det nu mest pratas vänsterbackar. Hur det än slutar så kan man redan nu konstatera att man får förlita sig på en trupp och inte enskilda namn om man ska nå framgång.
Citat:
Ursprungligen postat av
zizacon
Sedan har ju Liverpool redan slösat bort 42 miljoner pund. Det är ju som sagt ganska sjukt att man ger strax under 30 miljoner pund för Lallana, samtidigt som Arsenal plockar in Sanchez för några enstaka miljoner till.
Nu ville ju Liverpool i och för sig ha Sanchez också men han tackade nej. Inte så konstigt men synd för oss som håller på Liverpool. Priset på Lallana har diskuterats sedan han först ryktades och presterar han inte stort fram till nyåret lär klubben hånas för att lägga ut de pengarna på honom.