2014-07-11, 14:23
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Torde vara runt €19M, utköpsklausul var €100M, verkar ha blivit såld för €81M.

Ok.

Känns inte Suarez som helt fel spelare för Barcelona? Han kommer absolut inte passa in där. Suarez ska spela i ett lag som spelar rakt och där man inte behöver vara en svärmorsdröm.

Han kommer floppa eller tvingas bort av andra skäl.
2014-07-11, 14:23
Avslutad
Citat:
Kul med Suarez och Rakitic men inte på bekostnad av Cesc och Sanchez.. känns som typ 1% bättre totalt sett och typ -200M netto, inte särskilt smart.
Jag blir inte klok på Barcelonas agerande. Hur tänker dem? Tänker de över huvud taget?

In: Suárez, Rakitic, ter Stegen & Bravo
Ut: Cesc, Sánchez, Valdés & Pinto

En förbättring, visst, men inte på långa vägar värt priset. Dessutom är det väl snarare bredd man behöver offensivt, medan spetsvärvningar främst krävs defensivt.

Det är väl dessutom mer än -200m SEK? ter Stegen och Bravo gick väl på ca €20m tillsammans, Suárez ca €70-80m, Rakitic ca €20m. Totalt €110-120m.

Cesc & Sánchez såldes för drygt €80m totalt medan målvakterna går gratis. Snarare €30-40m vilket är ca 280-370m SEK.
2014-07-11, 14:24
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Grymt bra värvning. BBC säger det rör sig om runt £75m.

http://www.bbc.com/sport/0/football/28180600

Det känns farligt ur ett Liverpoolperspektiv måste jag säga. Vi får se vad de plockar in för någonting nu, men känner jag Liverpool rätt så kommer man betala överpriser för mediokra PL-spelare. Sedan har ju Liverpool redan slösat bort 42 miljoner pund. Det är ju som sagt ganska sjukt att man ger strax under 30 miljoner pund för Lallana, samtidigt som Arsenal plockar in Sanchez för några enstaka miljoner till.

Men vi får väl se vad man hittar på. Det känns dock oroväckande mycket Tottenham över Liverpools transferdealings så här långt.

Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Ok.

Känns inte Suarez som helt fel spelare för Barcelona? Han kommer absolut inte passa in där. Suarez ska spela i ett lag som spelar rakt och där man inte behöver vara en svärmorsdröm.

Han kommer floppa eller tvingas bort av andra skäl.

Jo, jag är inte alldeles övertygad ärligt talat eftersom Messi har den position han har, och är opetbar. Reals Bale-värvning kändes mycket mer logisk, där man får en urstark offensiv med Ronaldo och Bale på varsin kant.
Senast redigerad av zizacon 2014-07-11 kl. 14:29.
2014-07-11, 14:31
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Jag blir inte klok på Barcelonas agerande. Hur tänker dem? Tänker de över huvud taget?

In: Suárez, Rakitic, ter Stegen & Bravo
Ut: Cesc, Sánchez, Valdés & Pinto

En förbättring, visst, men inte på långa vägar värt priset. Dessutom är det väl snarare bredd man behöver offensivt, medan spetsvärvningar främst krävs defensivt.

Det är väl dessutom mer än -200m SEK? ter Stegen och Bravo gick väl på ca €20m tillsammans, Suárez ca €70-80m, Rakitic ca €20m. Totalt €110-120m.

Cesc & Sánchez såldes för drygt €80m totalt medan målvakterna går gratis. Snarare €30-40m vilket är ca 280-370m SEK.
Iofs får man också hem Rafinha och Deulofeu från lån men de kommer ju inte ha någon impact på laget, kanske att förstnämnda kan lyckas skapligt men.

Jämförde Cesc+Sanchez (33+42.5) med Rakitic och Suarez (19+81), skillnad runt 25M Euro ~230M kronor.
Senast redigerad av NirvanA 2014-07-11 kl. 14:34.
2014-07-11, 14:45
Medlem
Khedira och Remy?

Nej, förmodligen och förhoppningsvis bara rykten. Jag tycker Wenger borde vänta lite och se om det dyker upp någon bra anfallare innan han bestämmer sig för att värva en medioker breddspelare.

Och Khedira gillar jag inte. I rätt system där hans energi kan behövas så är han bra men jag anser inte att han är den spelartypen som Arsenal behöver.
Schneiderlin är enligt mig rätt spelare och spelartyp. Han är bekväm i rollen som sittande spelfördelare men han kan även röra sig över stora ytor och kan vinna boll högt uppe. Han är utöver det ganska mångsidig och kan spela som den lite mer offensiva av de två i en 4-2-3-1 uppställning.
Senast redigerad av dickpUmp 2014-07-11 kl. 14:51.
2014-07-11, 14:51
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Hur kommer Chelsea spela ifall man plockar in Pogba, lär han ta en startplats på mittfältet? Riktigt jävla bra värvning ifall det skulle bli av.
Jag är 90% på att Pogba inte går till Chelsea, men ifall det skulle ske:

Costa
Hazard - Willian
Fabregas
Matic - Pogba
Luis Terry Cahill Cesar
Courtois

Det skulle troligtvis vara den starkaste elvan man kan kan få fram. Jag vill ge Oscar en chans till men sanningen är att han troligtvis inte kommer att vara med på försäsongen och kommer ta ett tag innan han spelar sig in i startelvan.
2014-07-11, 14:54
Medlem
Gerard10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Det känns farligt ur ett Liverpoolperspektiv måste jag säga. Vi får se vad de plockar in för någonting nu, men känner jag Liverpool rätt så kommer man betala överpriser för mediokra PL-spelare. Sedan har ju Liverpool redan slösat bort 42 miljoner pund. Det är ju som sagt ganska sjukt att man ger strax under 30 miljoner pund för Lallana, samtidigt som Arsenal plockar in Sanchez för några enstaka miljoner till.

Men vi får väl se vad man hittar på. Det känns dock oroväckande mycket Tottenham över Liverpools transferdealings så här långt.

Jo, jag är inte alldeles övertygad ärligt talat eftersom Messi har den position han har, och är opetbar. Reals Bale-värvning kändes mycket mer logisk, där man får en urstark offensiv med Ronaldo och Bale på varsin kant.

Läste någonstans att Lallanas moderklubb bara fick 4 mille vilket skulle tyda på att hans transfer låg på lite över 15 bara :/ Isåfall känns det iallafall helt okej!

Suarez går dock inte att ersätta lätt den bästa spelaren i världen om man inte räknar med C Ronaldo o Messi men tror att man satsar på att ha Sturridge som hans ersättare istället för att köpa in ny anfallare. Hoppas iallafall på att man köper Di Maria o Ballotelli för pengarna plus stärker backlinjen.
2014-07-11, 15:00
Moderator
zanteras avatar
Jag är nyfiken på hur Liverpool spenderar pengarna. I teorin så kan man ställa upp med Sterling-Coutinho-Lallana bakom Sturridge och ändå ha en stark offensiv på papper, men som topplag krävs det väl ytterligare 1 eller 2 spelare som håller den klassen, speciellt med tanke på att man ska ersätta Suarez. Varför inte försöka med en Griezmann eller Benzema t.ex? Är skeptisk till att Bony skulle vara rätt spelare att gå efter.

Nu är ju frågan hur lätt Liverpool får att ersätta Suarez med ett stort namn, och huruvida de spelarna jag tog upp som exempel vill till klubben eller inte, men då största stjärnan försvinner samt att man spelar CL nästa år så borde man nog gå efter en större profilvärvning. Spelare som Lallana/Lambert i all ära, men det är Suarez vi pratar om.
2014-07-11, 15:28
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Visst är det tråkigt att Suarez lämnar. Jag har hela tiden sagt att jag vill ha honom kvar. Men trots att hans nivå är bra mycket högre nu än vad Torres var när han såldes så kändes den affären otroligt mycket jobbigare.

När det gäller ersättare för Suarez tror jag inte att det blir någon ersättare rakt av. Även om Rodgers inte hade mycket emot att experimentera med taktiken så verkar det som han egentligen endast ville köra med en central anfallare. Nu har jag kanske helt fel men känns dessutom som att Suarez och Sturridge rent generellt gjorde fler mål när den andre saknades. Även om de naturligtvis även hjälpte till och assisterade varandra en hel del. Suarez tappade väl målformen när Sturridge kom tillbaka och Suarez fick flytta ut mer på kanten.

Nu lär ju truppen förstärkas/utökas ytterligare men för stunden är Sturridge förstaval centralt. Sterling, Lallana och Coutinho på de offensiva mittfältsplatserna och mer defensivt Gerrard och Henderson. Lambert, Allen och Can är förste reserver. Om de stannar så kämpar Lucas, Suso, Teixeira och Ibe för att få speltid. Borini, Aspas, Assaidi vill väl klubben helst bli av med.

Ska man tro rykten så verkar ju Bony och Markovic vara de som klubben vill spendera pengar på. Tror inte alls att någon av dem är tänkta som startspelare. Markovic må vara en stor talang men att han bara går in och tar en startplats tror jag inte alls på. Förhoppningsvis blir det något med Shaqiri också men det ryktet verkar ju ha lugnat ner sig. Griezmann vore ju också något men det hör man inte mycket alls om. Benzema tror jag inte på och personligen vill jag inte ha vare sig Balotelli eller Huntelaar. Di Maria? Ja tack, men det tror jag inte heller på.

Defensivt bör det också hända en del. Spelare både på väg ut och in även om det nu mest pratas vänsterbackar. Hur det än slutar så kan man redan nu konstatera att man får förlita sig på en trupp och inte enskilda namn om man ska nå framgång.

Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Sedan har ju Liverpool redan slösat bort 42 miljoner pund. Det är ju som sagt ganska sjukt att man ger strax under 30 miljoner pund för Lallana, samtidigt som Arsenal plockar in Sanchez för några enstaka miljoner till.
Nu ville ju Liverpool i och för sig ha Sanchez också men han tackade nej. Inte så konstigt men synd för oss som håller på Liverpool. Priset på Lallana har diskuterats sedan han först ryktades och presterar han inte stort fram till nyåret lär klubben hånas för att lägga ut de pengarna på honom.
2014-07-11, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jag är nyfiken på hur Liverpool spenderar pengarna. I teorin så kan man ställa upp med Sterling-Coutinho-Lallana bakom Sturridge och ändå ha en stark offensiv på papper, men som topplag krävs det väl ytterligare 1 eller 2 spelare som håller den klassen, speciellt med tanke på att man ska ersätta Suarez. Varför inte försöka med en Griezmann eller Benzema t.ex? Är skeptisk till att Bony skulle vara rätt spelare att gå efter.

Nu är ju frågan hur lätt Liverpool får att ersätta Suarez med ett stort namn, och huruvida de spelarna jag tog upp som exempel vill till klubben eller inte, men då största stjärnan försvinner samt att man spelar CL nästa år så borde man nog gå efter en större profilvärvning. Spelare som Lallana/Lambert i all ära, men det är Suarez vi pratar om.

Det är lätt att kolla på papper men ta ett djupt andetag allihopa och tänk; kan Sterling, Sturridge, Coutinho och Lallana bära upp en offensiv i en klubb med Liverpools ambitioner? Jag kan inte se det hända. Valpigt.
2014-07-11, 15:32
Medlem
NirvanAs avatar
Är det något lag som rycker i Serge Aurier?
2014-07-11, 15:40
Medlem
Citat:
Är det något lag som rycker i Serge Aurier?

Det har ryktats om Arsenal...

Vet någon vad Suarez kostade Barcelona i Euro? jag får 75 miljoner pund till cirka 94 miljoner euro, med diverse valutaomräknare. Men det låter inte helt riktigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in