Citat:
Ursprungligen postat av
Hovmastarn
Fick själv jobb inom hemtjänsten förut. Gick med en halv dag sen sa jag att jag var sjuk och drog hem, gick inte tillbaka mer, meddelade såklart arbetsgivaren.
Hemtjänsten är verkligen inte för alla. Jag kände direkt att det inte skulle fungera
Ja, kände egentligen så också. Men behöver ett sommarjobb, och behöver pengarna. Räknar dock ner veckorna..
Citat:
Ursprungligen postat av
gato12
Så är det. Jag har jobbat i branschen i mer än tio år och i början var det rätt lugnt-man kunde sitta med en kopp kaffe hos tanterna och prata lite-trevligt som fan. Nu är det bara in, skicka in en fryst matlåda i mikron, svälj medicinen, hej då.
Och på mitt senaste jobb så kunde knappt någon av personalen svenska. Det rörde sig alltså om väldigt lågutbildad arbetskraft som precis fått sitt första jobb i Sverige. Det är det här eller städ i princip. Och själv har man tagit rätt många poäng på universitetet...kändes en aning märkligt. Vissa av dem kunde inte ens cykla så de fick typ springa mellan klienterna.
Japp så är det. Stress och in och ut vidare till nästa..hann dock med en fika än så länge men eftersom man var tvungen till att kolla på klockan var femte sekund för att inte "dra över på tiden" var det inte särskilt trevligt ändå.
Där jag jobbar är det väl bättre standard ändå, de kan både cykla och svenska haha..

men jag menar man kan ju jobba på andra ställen inom vården, boende etc.
Citat:
Ursprungligen postat av
ChrisMcCandless
Kanske för att folk älskar att jobba när de väl har ett jobb.
Merparten idag, vill helst ha ett så bekvämt jobb som möjligt.
Dålig utveckling.
Dålig utveckling vet jag inte. Det är väl inte så konstigt att man vill ha det mindre stressigt och slitsamt på sitt jobb? Hade aldrig klarat av ett stillasittande kontorsjobb, men att ha ångest inför morgondagen varenda dag känns inte så himla kul eller givande heller. (Men som sagt, som sommarjobb i några veckor funkar det)