2014-07-10, 15:55
Medlem
baggebo1s avatar
Ett tips förresten. Människor som vill ha den djupa analysen av situationen i Ukraina, snarare är information om att det finns män i Azov som visar kort på sina barn för andra män i Azov, bör kolla in den här bloggen. Oerhört mycket matnyttigt:

http://vineyardsaker.blogspot.co.uk/
Citera
2014-07-10, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Intressant

Det visste jag faktiskt inte. I mitt stilla sinne så hade jag mer eller mindre tagit förgivet att det var västukrainare som strök med som flugor. Så går det om man inte har den historiska basen!

Det är mycket intressant! Det visar att i stort sett alla påståenden om "Ukraina" är lögner och att de västukrainska sektkatolikena mest bara är sinnessjuka jävla dårar och monster.

Det finns inga som helst historiska eller "moraliska" skäl till att dårarna från Galizien ska styra över hela Ukraina och "Ukraina" är i sig till stor del ett artificiellt hitte på-land och "ukrainare" verkar delvis vara ett hitte på-folk. När det dessutom visar sig att sektkatolikerna i väst inte var de som massmördades mest av bolsjevikerna så framstår det hela som ännu sjukare. Däremot så ägnade sektkatolikerna sig åt att massmörda bl.a. många tiotusentals civila polska män, kvinnor och barn...
Senast redigerad av RexNemorensis 2014-07-10 kl. 16:55.
Citera
2014-07-10, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Det kommer aldrig finnas någon organisation där medlemmarna tycker lika. Det är bara kontraproduktivt och dumt att förstora upp att enskilda medlemmar ibland har idiotiska synpunkter på olika saker och ting och få det att framstå som att det finns "djup splittring" när det inte alls finns det.

Trams. Det finns en mycket djup splittring och detta handlar inte på något sätt om att "tycka olika". Dessa jävla dårar och NWO-lakejer propagerar för extremt skadliga saker, sprider helt bisarr propaganda för NWO och ZOG och arbetar i några fall aktivt för ZOG. En del krigar och mördar ju t.o.m. numera för NWO och ZOG. Det är inte att "tycka olika".

Som nationalist är det aldrig någonsin ok att "tycka olika" om NWO och ZOG. Antingen så tycker man rätt eller inte. Det finns inga "gråskalor" eller olika alternativ som alla är mer eller mindre lika bra. Det finns inte flera olika åsikter som är rätt och har lika värde. Sanningen är ingen jävla "demokrati".
Citera
2014-07-10, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag tror att det är en medveten provokation från Motgift att nu efter Almedalsveckan släppa flera artiklar om Ukraina. Ett tag tänkte jag själv att det hela var ur världen. SvP hade brutit med Svoboda och bett Skillt gå ut med att han inte längre var medlem i partiet. Allt verkade positivt med fokus på den mycket lyckade Almedalsveckan och framåt mot valrörelsen. Motgift väljer att förstöra allt detta. Man pissar på de sundare delarna av SvP.

Det tror jag med. Man hörde tydligt hur Söderman lät infantilt provokativ och försökte raljera vid flera tillfällen. För övrigt så verkar det som att det är Söderman som har varit och är mest drivande när det gäller de olika galna upptågen och utspelen från giftradion. De Geer verkar mest ha drabbats av grumligt omdöme i vissa frågor pga. sin katolicism och Eriksson verkar mest ha hakat på av bara farten. Det är som jag förstår det också mellan Söderman och en del andra figurer inom SvP som det finns gamla subkulturella kompisband.
Citera
2014-07-10, 17:50
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Som nationalist är det aldrig någonsin ok att "tycka olika" om NWO och ZOG. Antingen så tycker man rätt eller inte. Det finns inga "gråskalor" eller olika alternativ som alla är mer eller mindre lika bra. Det finns inte flera olika åsikter som är rätt och har lika värde. Sanningen är ingen jävla "demokrati".

Jag har inte påstått att åsikterna är lika bra, jag har sagt att diverse personer inom en organisation kan tycka "fel" i diverse frågor som inte är centrala och det kommer inte vara någon katastrof som du vill få det till.

Du är "splittrare" och "provokatör" i lika stor utsträckning som Söderman. Med dina rabiata skriverier målar du upp en bild av att himlen strax ska störta ner och organisationen upplösas p.g.a. av en skitfråga som knappt någon bryr sig om förutom du och Söderman.
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2014-07-10 kl. 18:00.
Citera
2014-07-10, 17:59
Medlem
blackmetalboyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag tror att det är en medveten provokation från Motgift att nu efter Almedalsveckan släppa flera artiklar om Ukraina. Ett tag tänkte jag själv att det hela var ur världen. SvP hade brutit med Svoboda och bett Skillt gå ut med att han inte längre var medlem i partiet. Allt verkade positivt med fokus på den mycket lyckade Almedalsveckan och framåt mot valrörelsen. Motgift väljer att förstöra allt detta. Man pissar på de sundare delarna av SvP.

Av allt att höra så håller jag med dig. Robin, precis som alla andra frivilliga som yttrat sig har nästan bara framfört ideologiskt känslostyrda anekdoter ur händelserna i ukraina och syftet med att vara där. Det visar sig ständigt att initiativet av frivilliga var ett misstag. Vad Söderman och andra som klagade på bristande rapportering därifrån borde gjort var att åka ner i egenskap av journalister.
Citera
2014-07-10, 18:06
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Jag har inte påstått att åsikterna är lika bra, jag har sagt att diverse personer inom en organisation kan tycka "fel" i diverse frågor som inte är centrala och det kommer inte vara någon katastrof som du vill få det till.

Du är "splittrare" och "provokatör" i lika stor utsträckning som Söderman. Med dina rabiata skriverier målar du upp en bild av att himlen strax ska störta ner och organisationen upplösas p.g.a. av en skitfråga som knappt någon bryr sig om förutom du och Söderman.

ZOG/nwo/judarna är den helt centrala frågan i vår tid. Man kan tycka olika om en massa andra saker. Miljö, bögeri, skatter, brott och straff, till och med saker som EU, Israel, invandring och ras i någon mån. Men man kan inte aktivt stödja ZOG i deras ambitioner. Då är man liksom på fel sida, punkt slut.

Rex har i princip 100% rätt i allt han skriver. Det är heller ingen skitfråga utan en oerhört viktig fråga för vår tid. Sen är det klart att inte svp kan påverka situationen ett piss. Men klarar man inte att göra en korrekt bedömning i en så här viktig sak eller helt enkelt låter kompisband gå före att man sätter ner foten mot giftradion som kapat frågan så visar man att man inte är en seriös politisk kraft att stödja, engagera sig i eller betala pengar till. Då får man liksom leta vidare som nationalist idag och kanske stödja smr eller något istället.
Citera
2014-07-10, 18:08
Medlem
Citat:

Antingen så har du inte koll eller så är du något slags troll. Dessa frågor är helt centrala, även om just du kanske inte förstår det. Alla intelligenta nationalister runt om i världen förstår att det är en helt central fråga. Korkskallarna i Sverige fattar dock ingenting och agerar istället nyttiga idioter och agenter åt ZOG.

Citat:
Du är splittraren och provokatören i lika stor utsträckning som Söderman, med dina rabiata skriverier målar du upp en bild av att strax himlen ska störta ner och organisationen upplösas p.g.a. av en skitfråga som knappt någon jävel bryr sig om förutom du och Söderman själv.

Helt fel. Jag och andra kritiker är inte på något sätt splittrare eller provokatörer. Vi är de normala och traditionella. Vi reagerar bara på sinnessjuk och skadlig skit.

Fast du kanske bara är ännu en medlem i den till synes allt mer urspårade SvP-sekten som lider av bunkermentalitet?
Senast redigerad av RexNemorensis 2014-07-10 kl. 18:11.
Citera
2014-07-10, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
ZOG/nwo/judarna är den helt centrala frågan i vår tid. Man kan tycka olika om en massa andra saker. Miljö, bögeri, skatter, brott och straff, till och med saker som EU, Israel, invandring och ras i någon mån. Men man kan inte aktivt stödja ZOG i deras ambitioner. Då är man liksom på fel sida, punkt slut.

Precis så är det. Man bör naturligtvis "tycka rätt" i så många frågor som möjligt men i många fall så kan man tycka olika om ganska så laddade frågor utan att det är ett problem. Det finns dock inget utrymme för att "tycka olika" eller ha olika syn på verkligheten när det gäller NWO och judemakten.

Citat:
Men klarar man inte att göra en korrekt bedömning i en så här viktig sak eller helt enkelt låter kompisband gå före att man sätter ner foten mot giftradion som kapat frågan så visar man att man inte är en seriös politisk kraft att stödja, engagera sig i eller betala pengar till. Då får man liksom leta vidare som nationalist idag och kanske stödja smr eller något istället.

Så är det. Fler och fler upplever tyvärr att partiet har kapats av osunda och destruktiva figurer och krafter. Kanske går det fortfarande att rädda partiet genom att avlägsna diverse problemmänniskor, men tiden går och än så länge har vi inte kunnat se några tecken på att man från partiledningens sida ens vill försöka.
Citera
2014-07-10, 18:22
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Dessa frågor är helt centrala, även om just du kanske inte förstår det. Alla intelligenta nationalister runt om i världen förstår att det är en helt central fråga. Korkskallarna i Sverige fattar dock ingenting och agerar istället nyttiga idioter och agenter åt ZOG.

Citat:
Fast du kanske bara är ännu en medlem i den till synes allt mer urspårade SvP-sekten som lider av bunkermentalitet?

Om du tittar längre bak i mina poster så ser du att jag tycker samma sak som du i frågan. Det jag är oense med dig om är huruvida det att faktum att några få "korkskallar" saknar vett och omdöme att göra korrekta analyser och därför tycker "fel", är något som man ska hänga upp sig på och framställa som någon sorts katastrof.

Citat:
Antingen så har du inte koll eller så är du något slags troll.

Vad är det som säger att du inte är ett troll som t.ex. jobbar för SMR och vill förstora upp alla möjliga problem och meningsskiljaktigheter inom SvP? I så fall så vore det ju jättebra om du kan göra en höna av en fjäder, från din synvinkel..
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2014-07-10 kl. 18:33.
Citera
2014-07-10, 18:29
Medlem
Citat:
Om du tittar längre bak i mina poster så ser du att jag tycker samma sak som du i frågan. Det jag är oense med dig om är huruvida det att faktum att några få "korkskallar" saknar vett och omdöme att göra korrekta analyser och därför tycker "fel", är något som man ska hänga upp sig på och framställa som någon sorts katastrof.

Det är några av SvP:s mest (ö)kända, exponerade och framträdande personer som har helt galna och felaktiga åsikter. De har i sin tur förvirrat många andra nationalister och orsakat stor splittring inom svensk nationalism. Att partiledningen låter detta fortgå eftersom man är gamla kompisar med galningarna och skojarna är en katastrof. Det visar att man inte har koll och att man inte är en seriös politisk och ideologisk organisation, som folk kan lita på och känna förtroende för.

Citat:
Vad är det som säger att du inte är ett troll som t.ex. jobbar för SMR och vill förstora upp alla möjliga problem och meningsskiljaktigheter inom SvP?

Alla med ett uns av sunt förnuft och som har hängt här på Flashback i några år vet att så inte är fallet. Jag gick inte med förra veckan.
Senast redigerad av RexNemorensis 2014-07-10 kl. 18:31.
Citera
2014-07-10, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmanoo
Till och med scientologerna framstår som förtroendeingivande och stringenta i jämförelse med Ukraina-sekteristerna. Jävlar alltså...fyfan.

Ja, detta är tyvärr ingen överdrift.

Citat:
Efter stjärnskottet "Robins" utläggning känns det lämpligt att ännu en gång understryka: alla former av religiöst och esoteriskt stolleri måste hållas jävligt kort om man ska ha någon chans att kunna utgöra ett starkt och slagkraftigt motstånd. Så enkelt är det. De ska inte ges en endaste millimeter. Annars är det i sådan här skit man landar.

Ja det måste bli ett slut på tramset.

Citat:
Man rakt hör det på Södermans röst och tonläge innan han ens hunnit introducera gästen och intervjun kommit igång - och man hinner tänka "fan, nu låter han sådär märkligt nedstämd, styltig och forcerad igen, nu är det fara på färde att han åter anammat sektsinnelaget och att stollerier är att vänta". Och mycket riktigt.

Ja, man hör att han låter infantilt provokativ och allmänt konstig. "Robin" låter knäpp, som en religiös galning av något slag, med sitt nervösa skrattande och sina bisarra kommentarer.

Citat:
Verklighetsfientliga och heltokiga, skadliga ställningstaganden ska inte ses som mer acceptabla eller tolererbara bara för att de görs under religiös flagg. Det ska istället råda nolltolerans mot att vidskepligheter och grumligt tänkande inkräktar på det politiska rummet, mot att dessa skadliga inriktningar gör anspråk på fredade utrymmen där de ska kunna bre ut sig och pesta ner den friska luften där hårt och krävande arbete ska och måste kunna utföras.

De bör inte heller accepteras bara för att de görs under nationalistisk flagg (eller false flag...) som i det här fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in