2014-07-09, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Men kvinnor kan ställa upp och knulla med de männen ändå så att ingen man blir utan sex. Då behövs inte sex-köp.

En kvinna som gifter sig med en man får bostad och mat, hon måste knulla med den mannen i flera år och dessutom bo tillsammans med honom. Det är en bättre deal att få pengarna i handen, knulla med olika män, sen gå hem.
Så här är det att om kvinnor gjorde det så skulle männen klaga på det, titta bara redan kvinnor som gör det är slampor och horor så nej det verkar bli fel ändå det är det som är så konstigt det finns ingen logik.
Citera
2014-07-09, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Det borde det kanske vara.

I fall du gör jämförelsen hora / soldat, är det lite lustigt att det faktiskt var olagligt att vara en hora i slutet på 1800-talet. Feminister ändrade på det, fast vem kan anklaga dagens extremister för att vara feminister?
Citera
2014-07-09, 11:50
Medlem
Citat:
Det finns otaliga studier som visar att man inte mår bra av att sälja sex. Det är problemet.

Problemet är att merparten av dessa studier är vetenskapliga förfalskningar skrivna av den gamla radikalfeministen Melissa Farley och hennes anhang. Hon är visst dömd för upprepade fall av allmänfarlig ödeläggelse också. Jag skulle inte köpa en begagnad bil av henne och hennes anhang.
Citera
2014-07-09, 11:50
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Det finns otaliga studier som visar att man inte mår bra av att sälja sex. Det är problemet.

Varför skulle man inte må bra av att sälja sex? Man får ju ligga. Verkar det logiskt att kvinnor skulle må dåligt av att ha sex? Nej eftersom sex är en grundläggande drift det är som att säga att man mår dåligt av att andas. De kvinnor som säger att de mår dåligt gör det av andra anledningar inte för att de har sex.
Citera
2014-07-09, 11:52
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Så här är det att om kvinnor gjorde det så skulle männen klaga på det, titta bara redan kvinnor som gör det är slampor och horor så nej det verkar bli fel ändå det är det som är så konstigt det finns ingen logik.

Menar du att män skulle klaga på att kvinnor hade sex med dem? Det tror jag inte.
Citera
2014-07-09, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Det finns bara påståenden från vinklade partsinlagor. Det finns inga vetenskapligt grundade belägg för det som du påstår. Däremot finns en överväldigande mängd internationell forskning som visar att förbudspolitik är farlig för sexarbetare.

Micro hann före mig med att posta länken till den statliga utredningen. Längst bak i den finner du en diger referenslista till andra utredningar och forskningsrapporter. Själv har du inte presenterat en enda källa för dina påståenden.

Det är sant att förbudspolitik kan vara farlig för de prostituerade - om det är deras gärning som är illegal, så som det fungerar exempelvis i Ryssland och östra delen av Europa. Det är en helt annan sak om det är torskarnas gärning som är förbjuden.
Citera
2014-07-09, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
I fall du gör jämförelsen hora / soldat, är det lite lustigt att det faktiskt var olagligt att vara en hora i slutet på 1800-talet. Feminister ändrade på det, fast vem kan anklaga dagens extremister för att vara feminister?
Jag undrar om det faktiskt inte borde vara olagligt att vara en hora, i vissa länder så är det det. Det är också ett vanligt argument så egentligen kanske man borde ändra den lagen också.
Citera
2014-07-09, 11:55
Medlem
Citat:

Ja, när kvinnan själv får välja så väljer hon som en hora. Pengar och social prestige. Det sitter i era gener att köpslå med sex. Kom igen nu, du som är så empatisk, bjud på lite gratisfitta nu så kan vi utrota prostitutionen tillsammans, och vi får den sköna och rättvisa värld ni marxistiska moralister eftersträvar?
Citera
2014-07-09, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Menar du att män skulle klaga på att kvinnor hade sex med dem? Det tror jag inte.
Nej det är inte det som jag menar utan att män klagar om kvinnor har sex med andra än dem, det kan jag lova att det är så.
Citera
2014-07-09, 11:57
Medlem
Citat:
Jag undrar om det faktiskt inte borde vara olagligt att vara en hora, i vissa länder så är det det. Det är också ett vanligt argument så egentligen kanske man borde ändra den lagen också.

Ja, se på världskartan vilka länder Sverige lierar sig med, då det förbjuder sex mellan samtyckande vuxna. Till övervägande del en bunt jävla diktaturstater, och länder med religiösa vanföreställningar. Är detta någonting bra och upplyst? Knappast! Men Sverige håller ju på att bli en diktatur...
Citera
2014-07-09, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne

Inte heller dagens feminister vill att det ska vara olagligt att vara hora. Vi vill att det ska vara olagligt att vara torsk.

Och ja, jag gör jämförelsen mellan att vara hora och att vara soldat. Båda "yrken" är förenade med liknade risker för psykisk och fysisk hälsa. Risker man inte accepterar i någon annan yrkesgrupp.
Citera
2014-07-09, 11:59
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Micro hann före mig med att posta länken till den statliga utredningen. Längst bak i den finner du en diger referenslista till andra utredningar och forskningsrapporter. Själv har du inte presenterat en enda källa för dina påståenden.

Det är sant att förbudspolitik kan vara farlig för de prostituerade - om det är deras gärning som är illegal, så som det fungerar exempelvis i Ryssland och östra delen av Europa. Det är en helt annan sak om det är torskarnas gärning som är förbjuden.

Vad menar du? I Öst Europa får kvinnorna böter om de går på gatan det är till för att zigenare (de är de som går på gatan) inte ska skapa en stökig miljö i städerna eller vara en trafik-fara när de står vid vägkanten utanför städerna. De brukar inte betala böterna och inget händer. Kvinnor som säljer sex på Internet har inga problem.

Citat:
Nej det är inte det som jag menar utan att män klagar om kvinnor har sex med andra än dem, det kan jag lova att det är så.

Det är bara män som inte får ligga som klagar på det. Om de männen fick ligga skulle de inte klaga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in