2014-07-09, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Är ju dessutom en oxymoron i sig att fokusera på "efterfrågan" helt verkningslöst humbug egentligen då män inte på kommando kommer sluta ha en sexualitet.
Sexköpslagen har dock ingenting med dom prostituerade att göra, den skapades inte på något plan för att skydda en utsatt grupp, svenska feminister skiter i utsatta tjejer. Jag är nog inte riktigt med hur du tänker dig stigmatiseringen för kvinnor pga lagen dock?
Hmm men "stigmatisering" är bara skitsnack som man har hittat på för att försöka göra det fint och normalt med sexköp som du vet. Det som det är fokus på är mycket riktigt inte hororna utan vad det är för personer som tar sig rätten att köpa någon annans kropp, det är de billigaste av alla..

Det finns inga knullrättigheter välkommen till 2014
Citera
2014-07-09, 10:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Sexköpslagen omyndigförklarar och offerförklarar kvinnor, och ger män ansvar för kvinnors sexuella handlingar.

Virret om att laglig prostitution stärker objektifiering av kvinnor är ju rent skitsnack. I så fall ska vi väl förbjuda modekläder, smink och damtidningar också?
Nej, sexköpslagen nekar män makten över kvinnors kroppar.

Det är ju det som retar.

Edit:
Vi bör förbjuda män att försöka diktera huruvida kvinnor skall använda smink, läsa damtidningar eller vad de skall klä sig i .. korrekt. Det tycker jag är ett strålande förslag.
Senast redigerad av micro113 2014-07-09 kl. 10:47.
Citera
2014-07-09, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Varför skall kvinnor offras för mäns behov - befängt och inget annat.

Finns ingen som vill det. I stället vill man öka kvinnors sexuella frihet att ha sex på egna villkor.
Har för mig att du också är motståndare till sexköps-lagen. Har du ändrat dig nu?
Citera
2014-07-09, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Jösses.
Vet du vad personliga pronomen är??? (dig)

Klart att lillskrot, jag och alla andra på FB är vana vid att man inte kan hantera teman som prostitution utan att kallas för torsk, temat våldtäkt utan att kallas våldtäktsman, något tema om barn utan att kallas pedofil, osv osv.

Det betyder dock inte att ni feminister, skall fortsätta med det här. Föreslår att vi fortsätter här vid behov...

Suck. Där tog det slut på argument märker jag.

Jag kallade inte Lillskrot torsk eller våldtäktsman. Jag frågade om hen ansåg att det var vanligt sex att sätta på någon som sover. En fråga Lillskrot därefter svarade på.

Den ende som verkat vrida till och missförstå det här till någon form av personangrepp är du, vilket säger en hel del om dig.
Citera
2014-07-09, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Hmm men "stigmatisering" är bara skitsnack som man har hittat på för att försöka göra det fint och normalt med sexköp som du vet. Det som det är fokus på är mycket riktigt inte hororna utan vad det är för personer som tar sig rätten att köpa någon annans kropp, det är de billigaste av alla..

Det finns inga knullrättigheter välkommen till 2014

Nej, stigmatisering är inget skitsnack. Det finns gott om forskning om detta, och det har negativa sociala konsekvenser.

Tar sig rätten att köpa?

Om du varit på en bordell och ser hur tjejer med en egen sportbil och lyxlägenhet bjuder ut sig för att kunna konsumera ännu mer kapitalvaror. Det är snarare jag som får nobba och selektera, än att "ta mig rätten"... Det är en deal mellan två samtyckande vuxna individer.

Det är nya tider nu CherryJul. Din mossiga gamla sexualmoralism är lika utdaterad som en fossilerad dinosaur...
Senast redigerad av Rights4Men 2014-07-09 kl. 10:53.
Citera
2014-07-09, 10:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Finns ingen som vill det. I stället vill man öka kvinnors sexuella frihet att ha sex på egna villkor.
Har för mig att du också är motståndare till sexköps-lagen. Har du ändrat dig nu?
Jag har sagt att jag är ambivalent i frågan.

Jag har ändrat mig - jag är positiv till lagen, om inte annat så för att den är normskapande - och det behövs en förändrad kvinnosyn i samhället, där kvinnor inte ses bihang till män eller instrument för mäns behov.

Torskar och legaliseringsförträdare har alltså genom sina argument fått mig att se klart.

Dessutom stöds de positiva effekterna av olika undersökningar. Negativa effekter finns för torskarna - och det är ju det som är meningen.
Citera
2014-07-09, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, sexköpslagen nekar män makten över kvinnors kroppar.

Jaså. Jag trodde syftet med lagen var att skydda sexarbetare? Nu avslöjar ni sexualhatare er igen...

Förresten så nekar den inte oss män ett jävla skit. Hela världen är full av sexsäljare som är ute efter en deal.

Er moralistpolitik skadar däremot sexsäljare. Särskilt de mest utsatta i gatumiljö.
Citera
2014-07-09, 10:52
Medlem
Citat:

Och krig är fred etc. Trams.

Att göra det lagligt med människohandel är inte att "öka kvinnors sexuella frihet". Om man nu inte utgår ifrån att det är kvinnor som är torskar.
Citera
2014-07-09, 10:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jaså. Jag trodde syftet med lagen var att skydda sexarbetare? Nu avslöjar ni sexualhatare er igen...
Och de du har besökt är förstås hybrider?

Att se ner på torskar har ingenting att göra med inställningen till sex i övrigt.

Citat:
Förresten så nekar den inte oss män ett jävla skit. Hela världen är full av sexsäljare som är ute efter en deal.
Fine .. varför sitta här och gnälla då.

Citat:
Er moralistpolitik skadar däremot sexsäljare. Särskilt de mest utsatta i gatumiljö.
Den typ av moralism jag förestår riktar sig mot torskarna och inte säljarna. Vilket är ett fokus som också skiftat i samhället som helhet efter införandet av sexköpslagen.

Förr såg man ner på säljarna - numer är det torskarna som är paria.
Citera
2014-07-09, 10:56
Medlem
Citat:
Nej, stigmatisering är inget skitsnack. Det finns gott om forskning om detta, och det har negativa sociala konsekvenser.

Tar sig rätten att köpa?

Om du varit på en bordell och ser hur tjejer med en egen sportbil och lyxlägenhet bjuder ut sig för att kunna konsumera ännu mer kapitalvaror. Det är snarare jag som får nobba och selektera, än att "ta mig rätten"... Det är en deal mellan två samtyckande vuxna individer.

Det är nya tider nu CherryJul. Din mossiga gamla sexualmoralism är lika utdaterad som en fossilerad dinosaur...
Det är oftast inte tjejer med egen bil som är horor utan det är fattiga kvinnor som blir utnyttjade, det är inte något privilegium att få sälja sin fitta till gubbar det är bara din fantasi.
Citera
Medlem
Citat:

Den förda politiken minskar efterfrågan, vilket ger mindre trafficking. De som själva vill arbeta med att slöja sex drabbas inte, om man inte räknar en minskad efterfrågan som att "drabbas".
Citera
Medlem
micro113s avatar
Är det något som borde göras framöver så är det dels att rikta blicken mot de pojkar/män som utnyttjas i sexhandeln av köpande torskar.

Samt att skärpa straffet för sexköp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in