2014-07-09, 10:15
Medlem
Deriverbar,

att dra in lillskrot som person är påhopp. Både du och Micro vill bagatellisera behovet av köp-sex genom en shame-taktik.
Det vettigaste sättet att uppskatta behovet är fortfarande enligt mig att räkna omsättningen i pengar. Vi talar då om enorma summor!

I Sverige skulle behovet vara NOLL för att man inför en helsjuk lag. Ärligt talat. Sluta löjla er.
Citera
2014-07-09, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
??

Det är den etablerade förklaringen i de flesta biologiska sammanhang.

Som nämndes ovan så har människor dock sex av både sociala och reproduktiva skäl.

Frågan var inte om det är gynnsamt med många partners eller ej. Det är en diskussion som är fullkomligt Off topic i denna tråd. Frågan var om "noga utvald" var detsamma som "lågt antal", vilket jag med all önskvärd tydlighet visat att det inte är. "Noga utvald" handlar om egenskaper, inte om antal.

Vill du föra en annan diskussion föreslår jag att du startar en annan tråd.
Så ni feminister vill motarbeta "slampor" som lever ut sin sexualitet fritt med många manliga partners?

För det går ju emot dem kulturella värderingar i samhället som ligger bakom sexköpslagen ni försvarar.
Citera
2014-07-09, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Att börja ha sex med någon som sover som tidigare samtyckt och bevisligen är sexuellt attraherad av dig är ganska vanligt ja. Både hos kvinnor och män. Jämförbart med att gangbanga en främmande tjej trasig i en mörk park?

Kanske borde vi införa ett lagbrott som kallas Sexuellt oansvar och renderade några dagsböter?

Så om vi gick hem en kväll tillsammans, hade sex, och jag morgonen efter väckte dig med handklovar på, en gagboll i munnen och en vinflaska i analen, så hade det varit helt OK? Eller möjligen "sexuellt oansvar", och ett par dagsböter?

Nej, det är inte normalt eller OK att ha sex med någon som sover bara för att denna tidigare samtyckt till en helt annan form av sex. Enda gången det är OK att ha sex med någon som sover är om personen uttryckligen sagt "du får gärna ha sex med mig när jag sover" eller liknande.
Citera
2014-07-09, 10:20
Medlem
Citat:
Så ni feminister vill motarbeta "slampor" som lever ut sin sexualitet fritt med många manliga partners?

För det går ju emot dem kulturella värderingar i samhället som ligger bakom sexköpslagen ni försvarar.

Suck. Häng med i vad som skrivits istället för att komma med fjantigt grundlösa påhopp.
Citera
2014-07-09, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Deriverbar,

att dra in lillskrot som person är påhopp. Både du och Micro vill bagatellisera behovet av köp-sex genom en shame-taktik.
Det vettigaste sättet att uppskatta behovet är fortfarande enligt mig att räkna omsättningen i pengar. Vi talar då om enorma summor!

I Sverige skulle behovet vara NOLL för att man inför en helsjuk lag. Ärligt talat. Sluta löjla er.

Jag frågade Lillskrot om hen anser att det är vanligt sex att sätta på någon som sover. Det är inte "att dra in Lillskrot som person". Det är en fråga. En fråga som Lillskrot för övrigt svarat på, med all önskvärd tydlighet. Hen anser att det är vanligt sex att ha sex med någon som sover. Eller kanske lite oansvarigt, ett ringare brott man skulle kunna få ett par dagsböter för.

Att du tycker att lillskrots åsikt att "det är vanligt sex att sätta på någon som sover" är så sjuk att det borde ses som ett personangrepp att blotta den får stå för dig. Men jag håller med om att det inte är en särskilt vacker åsikt.
Citera
2014-07-09, 10:29
Medlem
Citat:
Suck. Häng med i vad som skrivits istället för att komma med fjantigt grundlösa påhopp.
Det var ju exakt vad du menade. Du skrev precis så.
Citera
2014-07-09, 10:29
Medlem
This

Citat:
Så vanligt sex för dig är att sätta på någon som sover?
Citera
2014-07-09, 10:31
Medlem
Citat:
This

Ja? Jag definierar inte att sätta på någon som sover som vanligt sex. Jag frågade om Lillskrot definierar det så. Vad är problemet?

Vet du ens vad ett personangrepp är?
Citera
2014-07-09, 10:38
Medlem
Citat:
Vet du ens vad ett personangrepp är?

Jösses.
Vet du vad personliga pronomen är??? (dig)

Klart att lillskrot, jag och alla andra på FB är vana vid att man inte kan hantera teman som prostitution utan att kallas för torsk, temat våldtäkt utan att kallas våldtäktsman, något tema om barn utan att kallas pedofil, osv osv.

Det betyder dock inte att ni feminister, skall fortsätta med det här. Föreslår att vi fortsätter här vid behov...
Citera
2014-07-09, 10:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Deriverbar,

Du löjlar dig - inte vi.

Jag bagatelliserar inget behov - jag ger fullständigt tusan i perverterade typer som anser sig äga rätten att köpa andra för att tillfredsställa sina behov..

Varför skall kvinnor offras för mäns behov - befängt och inget annat.

Citat:

De kulturella värderingarna i dagens samhälle är att var och en äger rätt till att leva ut sin sexualitet - en majoritet är emot att de skall ske på andras bekostnad genom köp.
Citera
2014-07-09, 10:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jösses.
Vet du vad personliga pronomen är??? (dig)

Klart att lillskrot, jag och alla andra på FB är vana vid att man inte kan hantera teman som prostitution utan att kallas för torsk, temat våldtäkt utan att kallas våldtäktsman, något tema om barn utan att kallas pedofil, osv osv.

Det betyder dock inte att ni feminister, skall fortsätta med det här. Föreslår att vi fortsätter här vid behov...
Varför skall man inte utgå från att en torsk är en just en torsk och talar i eget intresse i diskussionen. Det är lika topic som att anklaga andra medlemmar för att styras av deras agenda - såsom moralister, rädda för att förlora makt och allt annat torskar kan komma upp med..

Edit:
Vet du hur en fråga ser ut:

Citat:
Så vanligt sex för dig är att sätta på någon som sover?
Citera
2014-07-09, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Sexköp handlar inte om säljarens (kvinnors) sexualitet...

Varför valde du inte bara en av alla trådar som redan finns i ämnet?

https://www.flashback.org/sok/sexk%C3%B6pslagen?f=150

Sexköpslagen omyndigförklarar och offerförklarar kvinnor, och ger män ansvar för kvinnors sexuella handlingar.

Virret om att laglig prostitution stärker objektifiering av kvinnor är ju rent skitsnack. I så fall ska vi väl förbjuda modekläder, smink och damtidningar också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in