Citat:
Ursprungligen postat av
molliesmille
"Karlskronapolis förhörs om tjänstefel i samband med åttaårings död" skrev dn.se nu på eftermiddagen. Det gäller förstås att polismannen bara slängde iväg ett fax till socialförvaltningen - utan att på minsta sätt i samband med det ha försäkrat sig om att det fanns någon som tog hand om inkommande fax. En förundersökning har inletts mot en polisman i 45-årsåldern.
Artikeln i DN tycker jag aktualiserar den externa utredningen som gjordes för ett tag sedan. Det är möjligt att jag har tolkat fel men nog var det väl så att rektorn och polismannen pekades ut. Har utredarna med de båda?
Är det inte någon mer än jag som har funderat över hur den externa utredaren rekryterades. Vem eller vilka som stod för rekryteringen och varför just ACP blev den som fick uppdraget. Har det meddelats hur mycket utredningen kostade oss skattebetalare?
Har man gjort några framsteg när det gäller rektorn eller ska han sitta i skamvrån på obestämd tid? Vad har det spektaklet kostat och hur mycket kommer det att kosta framöver.
Polismannen är nog det minsta problemet. Evevtuellt tjänstefel skriver DN. Det är tveksamt att det skulle vara så. Det är inne idag med att göra anmälningar på lösa boliner. Ogrundade beskyllningar kan vara straffbara.