2014-07-09, 00:55
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Vad som känns lite smått perverst är att knull klasson, en säkert medelålders man, bitter och sedan länge en osynlig och till och med på gränsen till vidro i omgivningens ögon, sitter och retar upp sig på att unga flickor intresserar sig för unga pojkar.
Och så här tyckte feministen Scottwalter om dig som tonåring:
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
tonårstejer kommer i puberteten före sina jämngamla tonårskillar. När de börjar få upp ögonen för pojkar och sex etc. så sitter deras jämngamla av manligt kön och petar sig i näsan, leker med datorer, ser ut som salami i fejan och pratar i falsett. Alltså söker sig flickor uppåt i åldrarna för att få ögonen på nånting som liknar en fager man åtminstone på ytan. Flickor tenderar också vara lite smartare än killar i denna ålder de har lite krav och vill ha nån som kan nått intressant, som har viss status, ergo snygg ung sexig kille som studsar runt på scen, vickar sexigt på rumpan och sjunger sött är perfekt objekt för ung kvinnlig trånad.
Unga killar i samma mognadsgrad är bara intresserad av 2 ting: tuttar och fitta. ungefär, så långt sträcker sig deras fantasi. Deras "idoler" är således i porrbranchen.
Trist men sant.
Citera
2014-07-09, 00:58
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
kändisskap och idoler dyrkas högt i männens värld.
Så killar skulle alltså vara mer kändiskåta än kvinnor?
Förklara då varför det är vanligare med kvinnliga bloggare.
Varför är kvinnor i alla åldrar mer intresserade av kändisskvaller än män?
Citera
2014-07-09, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Dessa saker är ju tämligen tröttsamma av flera skäl. Anledningen till dylika fenomen är helt enkelt grundade i biologi och diverse verkliga fenomen. Det är helt enkelt så att könen är olika, vilket leder till att investeringen i eventuell avkomma är väldigt skevt fördelad. Kort sagt vill männen ha unga kvinnor som kan föda deras barn, medans kvinnorna vill ha mäktiga män som kan ta hand om deras.

För övrigt är det betydligt roligare att titta på vad folk gör, snarare än de lögnaktiga och självförhärligande påståenden de själva ger om sig själva. Sanningen är fattiga män klarar sig väldigt dåligt hos kvinnorna, men fattiga kvinnor har inte direkt några problem med männen.

Precis så är det. Fråga exempelvis hur många män som skulle vilja ha en kassörska som ser ut precis som "valfri fysiskt högattraktiv kändis", och sedan hur många kvinnor som skulle vilja ha en städare som ser ut som "valfri fysiskt högattraktiv kändis". Jag vågar hävda att du får drastiskt olika svar.

Det har gjorts flera mindre försök(studier blir fel då det inte varit i sann vetenskaplig anda) när modell tjej går och frågar killar om de vill ha sex med henne på stört och får av 95% av alla tillfrågade ett ja direkt.

Samma scenario fast med en manlig modell(dvs någon som tjejer rankas som väldigt snygg) frågar lika många tjejer och på samma sätt som den kvinnliga modellen men får istället 100% nej.

För männen spelade i princip inget annat än kvinnans utseende någon roll medans för kvinnorna var det inte alls tillräckligt för att de skulle vilja.
Citera
2014-07-09, 01:47
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpera
Det har gjorts flera mindre försök(studier blir fel då det inte varit i sann vetenskaplig anda) när modell tjej går och frågar killar om de vill ha sex med henne på stört och får av 95% av alla tillfrågade ett ja direkt.

Samma scenario fast med en manlig modell(dvs någon som tjejer rankas som väldigt snygg) frågar lika många tjejer och på samma sätt som den kvinnliga modellen men får istället 100% nej.

För männen spelade i princip inget annat än kvinnans utseende någon roll medans för kvinnorna var det inte alls tillräckligt för att de skulle vilja.
Det finns många andra anledningar till att skillnaden i utfall är så stort än att "utseendet inte är tillräckligt". Förväntningar på att kvinnor ska svara nej och män ja, exempelvis. Det är ju ett intressant fenomen, men din slutsats är fokuserad på att det bara finns en enda anledning.
Citera
2014-07-09, 02:37
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Den här hypen gäller ju egentligen inte bara tonårstjejer, även om det kanske blir som mest extatiska då. Man ser det hela tiden på manliga auktoriteter, kanske framförallt i underhållningsvärden, att även vuxna kvinnor kan falla för dem i massor. Motsvarande ser man sällan åt andra hållet. Hade jag varit feminst så hade jag definitivt sett det som väldigt problematiskt hur tjejerna, men framförallt de äldre kvinnorna verkligen kan ha en tendens att dyrka manliga auktoriteter. Just den sortens människor som deras ideologi säger att de ska vara emot.

Mest fascinerande är det dock att se när feminister själva börjar tokdyrka manliga auktoriteter, speciellt när dessa genom sina liv och handlingar går emot allt vad feminismen påstår sig stå för. Man påstår sig kämpa emot manliga auktoriteter män ändå faller man som käglor för dem och belönar manliga skitstövlar till höger och vänster.
Citera
2014-07-09, 07:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Så killar skulle alltså vara mer kändiskåta än kvinnor?
Ja, och groupies/masspsykoser hos män är det ju inte heller ont om. Det är bara att titta på vilka som drägglar vid sportarenorna.

Citat:
Förklara då varför det är vanligare med kvinnliga bloggare.
Va?
Tror du att kvinnorna bloggar för att locka till sig kändisar - eller hur tänkte du där?

Citat:
Varför är kvinnor i alla åldrar mer intresserade av kändisskvaller än män?
Det är möjligen så att du som man tror att du är intressant för att du trashar en fotbolls eller hockeymatch - - så är det inte. Och att kvinnor i högre grad läser om eländet handlar nog om att kvinnor helt enkelt i högre grad bryr sig om att ta del av nyheter och information i skrift..

När det gäller män så har det ju dessutom gått så långt så det blir rubriker när idolen skiter:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/sportitv/article19166500.ab
Senast redigerad av micro113 2014-07-09 kl. 07:09.
Citera
2014-07-09, 07:28
Medlem
knasen79s avatar
Intressant inlägg. Hittills har jag förstått att den vita kränkta marginaliserade mannen känt sin normbild hotad av homosexuella, invandrare och kvinnor men nu även unga pojkar. Vad kommer härnäst? Hundar som nosar andra hundar i stjärten?
Citera
2014-07-09, 09:35
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Ja, och groupies/masspsykoser hos män är det ju inte heller ont om. Det är bara att titta på vilka som drägglar vid sportarenorna.

Korrekt, men det finns en avgörande skillnad. De killarna beundrar vid sportarenorna är deras förebilder. Killarna beundrar personer som de önskar bli, vilket motiverar många att kämpa så att de själva en dag står där på sportarenan för att ta emot folkets jubel.
Citera
2014-07-09, 09:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
Korrekt, men det finns en avgörande skillnad. De killarna beundrar vid sportarenorna är deras förebilder. Killarna beundrar personer som de önskar bli, vilket motiverar många att kämpa så att de själva en dag står där på sportarenan för att ta emot folkets jubel.
Hahahaha. .. nej det är inte ens en bråkdel av de som står i publiken som har någon framtid som stjärna på sportarenan...

Däremot handlar det givetvis om att beundra -- och att gå så hårt in för något så att de dödar motståndare, trampar ner varandra och ställer till med kravaller...

Det är bara på att se på Brasilien efter förlusten mot Tyskland .. för att inte tala om de läktarkatastrofer vi sett ..

Då talar vi dessutom vuxna män och inte tonårstjejer i mognadsprocess.
Citera
2014-07-09, 09:53
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Hahahaha. .. nej det är inte ens en bråkdel av de som står i publiken som har någon framtid som stjärna på sportarenan...
Nej, och det påstod jag inte heller.

Citat:
Då talar vi dessutom vuxna män och inte tonårstjejer i mognadsprocess.
Det här tycker jag är lite intressant. Varför är ni så snabba med att bortförklara unga tjejers beteenden med att de bara är i en mognadsprocess när ni inte bortförklarar unga killars beteenden på samma sätt?
Citera
2014-07-09, 10:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
Nej, och det påstod jag inte heller.

Det här tycker jag är lite intressant. Varför är ni så snabba med att bortförklara unga tjejers beteenden med att de bara är i en mognadsprocess när ni inte bortförklarar unga killars beteenden på samma sätt?
Jag talar om vuxna män - inte tonåringar. På våra idrottsarenor och i de kravaller och publikolyckor som följer med dem är det företrädesvis VUXNA män, inte småpojkar, som figurerar.

Varför försöker man få tonårsflickor idoldyrkan till ett större problem än vuxna mäns?
Citera
2014-07-09, 10:22
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Jag talar om vuxna män - inte tonåringar. På våra idrottsarenor och i de kravaller och publikolyckor som följer med dem är det företrädesvis VUXNA män, inte småpojkar, som figurerar.
Varför försöker man få tonårsflickor idoldyrkan till ett större problem än vuxna mäns?
Du förstår nog vad jag menade, men som vanligt väljer du att vända frågan till någonting annat än att svara på den. Jag borde ha lärt mig vid det här laget att det är omöjligt att diskutera någonting med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in