Citat:
Ursprungligen postat av
miafia77
Hej, jag fick Lamotrigin eftersom de tror jag är mano-dep, började för en vecka sedan och äter ff 25mg/dag. Är så fruktansvärt trött, jämt, spelar ingen roll hur mycket jag sover.
Finns det någon som har positiva effekter att skriva om, har mano-dep svängningarna blivit färre för någon? Jag äter även Fluoxetin (fontex/prozac) och edronax/davedax mot OCD.
Min mamma äter Lithium sedan 20 år och mår bra av det, läkaren vågade inte skriva ut det till mig i första läget. Någon som har erfarenhet av något av detta? Tack på förhand.
Ja definitivt, lamotrigin har otroligt mycket positiva effekter på mig iallafall. Dels blir jag inte deprimerad lika lätt, mindre ångest överlag, har ptsd och det har definitivt dämpat många av de symptomen, ilska/irriation är ett vanligt ptsd symptom upplever väldigt mkt mindre av det sen jag började med lamotrigin.
Biverkningsmässigt kände jag inte mycket förrän jag gick över 250 mg, mer än lite eksem.
Men för min del går det en hårfin gräns vid 300 och 325 mg, stod på 400 mg ett tag och mådde bättre på det men kände mig väldigt avtrubbad, mkt koginitiva biverkningar också fick svårt att stava, upplevde mig själv som trögtänkt och mycket mindre intelligent än vanligt, tom. andra reagerade.
Men på 325 mg så har jag fortfarande bra effekt, men nästintill noll påverkan på mina kognitiva funktioner.
Så det gäller inte bara att hitta rätt mediciner, det gäller att hitta rätt dos också.