2014-06-19, 11:12
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klondiker
Hur gör man så att aktier vars kurs redovisas i USD också visar innehavet i USD? För inte kan det väl vara så vansinnigt att det inte går att ställa om från SEK?

Och hur kommer det sig att Avanza inte har en mobilapp som går att nyttja utan att riskera blodkärl i tinningen vid varje försök till användning?

Hej!

Vi redovisar din inköpskostnad och marknadsvärdet i SEK då din övriga kontoöversikt redovisas i SEK och det blir således enklare att få en översikt över hela sin portfölj. Det går inte att ändra översikten av ditt innehav från SEK till USD, men jag kan självklart framföra att du önskar kunna göra detta.

Vi ser över vår mobila närvaro och där ingår även diskussionen av en ny mobilapp. Sajten fungerar däremot bra i mobila webbläsare så du får gärna använda den lösningen tillsvidare.

/Hanna, Avanza
Citera
2014-06-19, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej!

Vi redovisar din inköpskostnad och marknadsvärdet i SEK då din övriga kontoöversikt redovisas i SEK och det blir således enklare att få en översikt över hela sin portfölj. Det går inte att ändra översikten av ditt innehav från SEK till USD, men jag kan självklart framföra att du önskar kunna göra detta.

Vi ser över vår mobila närvaro och där ingår även diskussionen av en ny mobilapp. Sajten fungerar däremot bra i mobila webbläsare så du får gärna använda den lösningen tillsvidare.

/Hanna, Avanza
Tack för snabbt svar och ursäkta den något raljanta tonen.
Går det på något sätt att i kontoöversikten dölja aktier från stängda marknader (typiskt sett vissa länders börser) eller är det bevakningslistor som gäller då?
Citera
2014-06-19, 11:39
Medlem
Hur får jag bort följande: "Skuldränta hittills denna månad -0,65 SEK", har haft den där skuldräntan där i evigheter.
Citera
2014-06-19, 12:19
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klondiker
Tack för snabbt svar och ursäkta den något raljanta tonen.
Går det på något sätt att i kontoöversikten dölja aktier från stängda marknader (typiskt sett vissa länders börser) eller är det bevakningslistor som gäller då?

Hej!

Det går tyvärr inte att exkludera vissa aktier från din kontovy (om du väljer den samlade vyn). Har du aktierna i olika konton så kan du alltid skilja dem åt genom att klicka dig in på specifika konton vid kontoöversikten men ligger aktierna i samma konto så går det inte att "dölja dem" eller separera dem.

/Dan, Avanza

Citat:
Ursprungligen postat av o-
Hur får jag bort följande: "Skuldränta hittills denna månad -0,65 SEK", har haft den där skuldräntan där i evigheter.

Hej!

Skuldräntan ligger kvar tills den överstiger 1 kr. Om den överstiger 1 kr så debiteras den vid månadens slut.

Så tills dess så kommer den att ligga kvar och varken öka eller minska (förutsatt att du inte orsakar ett negativt saldo).

/Dan, Avanza
Citera
2014-06-19, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej!

Skuldräntan ligger kvar tills den överstiger 1 kr. Om den överstiger 1 kr så debiteras den vid månadens slut.

Så tills dess så kommer den att ligga kvar och varken öka eller minska (förutsatt att du inte orsakar ett negativt saldo).

/Dan, Avanza
Jahaja, där ser man - tack för svaret!
Citera
2014-06-22, 23:56
Medlem
Run3s avatar
Var ser man courtaget för handel med certifikat?
Citera
2014-06-23, 10:30
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Var ser man courtaget för handel med certifikat?

Hej!

För handel med certifikat är det samma courtage som vid vanlig aktiehandel. I prislistan för Baskunder och i prislistan för Premiumkunder kan du hitta information om courtaget för respektive förmånsnivå.

Om du är nyfiken är läsa mer om certifikat kan du göra det här.

/Hanna, Avanza
Citera
2014-06-26, 09:14
Medlem
Kurt1s avatar
Nu har det varit förändring till det sämre på Avanza Mini.
Tidigare har man alltid kunnat se orderdjup för en aktie, nu har det alltså blivit konstiga ändringar där, så att det inte längre går att se. Förvisso lite ny info som man inte kunde se tidigare, vilken jag dock ej är intresserad av och jag skulle vilja ha det tillbaka till såsom det var tidigare.
Citera
2014-06-26, 11:16
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Nu har det varit förändring till det sämre på Avanza Mini.
Tidigare har man alltid kunnat se orderdjup för en aktie, nu har det alltså blivit konstiga ändringar där, så att det inte längre går att se. Förvisso lite ny info som man inte kunde se tidigare, vilken jag dock ej är intresserad av och jag skulle vilja ha det tillbaka till såsom det var tidigare.

Hej,

Jag har lite svårt att förstå exakt vad du syftar på. Skicka gärna en skärmbild om felet kvarstår. Orderdjupet bör se ut som det alltid har sett ut. Undantaget är om du tittar på någon av de aktier som nu handlas med 3 decimaler. Mini-sajten har i dagsläget in stöd för att visa 3 decimaler och av den anledningen så kan man se dubbla poster som ligger i orderdjupet. Det är helt enkelt för att de skiljer sig i den sista decimalen som inte visas. Vi ser över en möjlig lösning kring detta.

/Dan, Avanza
Citera
2014-07-03, 20:15
Medlem
OtrivinComps avatar
Helt grön på det här och har en fråga.

Den grafen som är till vänster som visar hur en viss fond har gått de senaste 3 mån, året, 5 åren osv. Visar den vad jag faktiskt hade fått vid en försäljning om jag hade köpt fonden vid det tillfället.

Till exempel tar vi Avanza Zero. Enligt den grafen har den gått upp 4,61% på tre månader. Om jag då hade köpt andel i den fonden för tre månader sen för 100 kr. Hade jag då idag kunna sälja dom för 104,61 kr?

Om ni inte förstår vilken vad jag menar: http://s12.postimg.org/4vq5239nh/Avanza.png

Anledningen att jag frågar är att jag har någon fond som jag har haft ett bra tag och kollar jag på den grafen nu så är förändringen 73,44% men vid försäljning visar den att jag bara går + 38,71%. Fattar inget? Någon som kan sprida lite ljus i mitt huvudbry?
Citera
2014-07-04, 11:14
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtrivinComp
Helt grön på det här och har en fråga.

Den grafen som är till vänster som visar hur en viss fond har gått de senaste 3 mån, året, 5 åren osv. Visar den vad jag faktiskt hade fått vid en försäljning om jag hade köpt fonden vid det tillfället.

Till exempel tar vi Avanza Zero. Enligt den grafen har den gått upp 4,61% på tre månader. Om jag då hade köpt andel i den fonden för tre månader sen för 100 kr. Hade jag då idag kunna sälja dom för 104,61 kr?

Om ni inte förstår vilken vad jag menar: http://s12.postimg.org/4vq5239nh/Avanza.png

Anledningen att jag frågar är att jag har någon fond som jag har haft ett bra tag och kollar jag på den grafen nu så är förändringen 73,44% men vid försäljning visar den att jag bara går + 38,71%. Fattar inget? Någon som kan sprida lite ljus i mitt huvudbry?

Hej!

Det som du skriver stämmer. Om fonden har utvecklat sig 4,61% under tidsperioden så bör du ha samma utveckling om du ägt fonden på ditt konto motsvarande tid. Det som dock spelar roll för din totala utveckling är om du exempelvis månadspar eller om du har haft fonden under en längre tid än den period som du jämför med.

Om du inte alls är med på hur din kontoöversikt kan skilja sig så mycket från hur fonden har presterat så kan du alltid skriva ett meddelande till oss från inloggat läge. Då kan vi kontrollera om det är något som inte står rätt till och då har vi även en möjlighet att förklara närmare varför du har den utvecklingen som du har.

/Dan, Avanza
Citera
2014-07-08, 11:55
Medlem
Planerar ni att sänka räntan på Superlånet nu efter riksbankens senaste sänkning. Har för mig att ni tidigare har kommunicerat ut att ni har riksbankens ränta +0,99, men hittar inte den infon nu.

Så hur ser planen ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in