2014-07-07, 15:15
Medlem
tlcswes avatar
Jag kollar Avpixlat en gång om dagen i snitt och sedan Avpixlat blev godkänt för ett utgivningsbevis, valde dem också att ta in annonser. Men ända sedan dess har jag enbart sett tomma annonsplatser, trots att dem är topp 80 i Sverige, enligt alexa.

Är det på det viset att Aftonbladet med vänner har lyckats att strypa ännu ett betalsätt, pga. dem gett dem alldeles för mycket negativ publicitet. Eller ska man vänta en stund till och se om skoföretaget 'Brandos' vill gottgöra sin SD-hat?

Kan vi på något sätt hjälpa Avpixlat med utvalda, potentiella företag, som lämpar sig att annonsera på Avpixlat? Eller har ni några övriga marknads-idéer för Avpixlats ekonomi? Vet ej hur bra ställt dem har just nu med sin ekonomi, men man vill då inte uppleva den dagen dem tvingas stänga ner - och Aftonbladet lyckas med sin plikt på jorden.

Så.. har ni några idéer eller potentiella kunder för Avpixlat?
Hjälp dem nu förhelvete.
Senast redigerad av tlcswe 2014-07-07 kl. 15:18.
Citera
2014-07-07, 15:21
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Jag kollar Avpixlat en gång om dagen i snitt och sedan Avpixlat blev godkänt för ett utgivningsbevis, valde dem också att ta in annonser. Men ända sedan dess har jag enbart sett tomma annonsplatser, trots att dem är topp 80 i Sverige, enligt alexa.

Är det på det viset att Aftonbladet med vänner har lyckats att strypa ännu ett betalsätt, pga. dem gett dem alldeles för mycket negativ publicitet. Eller ska man vänta en stund till och se om skoföretaget 'Brandos' vill gottgöra sin SD-hat?

Kan vi på något sätt hjälpa Avpixlat med utvalda, potentiella företag, som lämpar sig att annonsera på Avpixlat? Eller har ni några övriga marknads-idéer för Avpixlats ekonomi? Vet ej hur bra ställt dem har just nu med sin ekonomi, men man vill då inte uppleva den dagen dem tvingas stänga ner - och Aftonbladet lyckas med sin plikt på jorden.

Hjälp dem nu förhelvete.
Där har du nog ett av svaren.
Citera
2014-07-07, 15:25
Medlem
Sereenas avatar
Dom vågar inte helt enkelt då dom snabbt skulle utmålas som "Företagen som stödjer rasism och näthat" av PKmedia
Citera
2014-07-07, 15:29
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Där har du nog ett av svaren.

Jo absolut, jag är inte dum. Det var mer en retorisk fråga.
Men jag vill minnas att friatider, en gång hade annonsörer dock dem inte ha det just nu.
Friatider verkar ha börjat med en 'plus-variant' likt Aftonbladet, men jag blir bara förbannad när jag ser sådana lösningar.

Det gör att allt blir mycket mer rörigt och jag har då absolut ingen lust att registrera mig på friatider - vem fan orkar.

Jag gillar Avpixlat för det är mycket stilrent och hög nivå på artiklar.
Därför önskar jag att Avpixlat kommer att se ut på det sättet, utan massa 'plus-artiklar' som kostar 5kr att läsa.

Därför vill jag med denna trådskap hjälpa avpixlat med att få in en extra krona - om någon besitter några idéer.
Citera
2014-07-07, 15:31
Medlem
Intelligenskvots avatar
Expo har åtminstone tidigare haft anställda som arbetar med att förhindra annonseringar i alternativ media:
http://www.friatider.se/expo-kvinna-trakasserades-av-invandrare
Citera
2014-07-07, 15:39
Medlem
Avva66s avatar
Demokrati har numer en helt ny innebörd, den innebär att man skrämmer bort oliktänkande.
Och Expo är ju ett mycket bra exempel på det. Folk är i allmänhet dumma, så de är rätt effektiva.

Så ja, vilket företag skulle våga sej på att annonsera på Axpixlat?
Järnrörsdebatten förstörde väldigt mycket också, anser jag.
Citera
2014-07-07, 15:46
Medlem
SkepticalHippos avatar
Skrev om detta tidigare idag i en annan tråd, den om invandrarföreningen Rummets diskriminering av svenskar som bevistade deras föredrag på Almedalen.

Problemet med Avpixlat är att de skriver om viktiga saker men på ett fånigt sätt. De slänger sig med sensationslystna formuleringar, överdrifter och väldigt vinklad text. Det hade varit bättre om de skrev om allt sjukt som inträffar i invandringens kölvatten på ett mer objektivt och rapporterande sätt. Som det är nu skriver de sämre än Hänt Extra och Se & Hör trots att de skriver om saker som är viktiga att informera det ovetande folket om.

Som jag skrev tidigare är det svårt att ta dem på allvar på grund av detta till och med då man delar många av deras åsikter och jag förstår särskilt att antirasister eller personer som inte tagit ställning är minst sagt skeptiska till dem. Självklart försvårar detta jakten på sponsorer och annonsörer, de verkar väldigt oseriösa och rasistiska. Klart att det är få företag som vill sammanknippas med dem.

Skulle uppskattat om de började skriva seriösa texter och tror att de har större chans att få in annonsörer då.
Citera
2014-07-07, 16:02
Medlem
Stygotiuss avatar
Det handlar förstås om att inga seriösa företag vill förknippas med Avpixlat.
Citera
2014-07-07, 16:11
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:

Hjälp dem nu förhelvete.

Det är väl ingen som är skyldig att sätta in en annons på Avpixlat. Du och dina gelikar ska alltid ha något att skylla på. Sätt in en egen annons, pucko.
Citera
2014-07-07, 16:27
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Den företagare som skulle våga annonsera på Avpixlat skulle hängas ut av riksmedierna och "få stå till svars" och bli "kritiskt granskad". Det är en risk i princip ingen företagare som verkar i en bransch där nå ut positivt till konsumenter är viktigt - och det är sådana branscher där annonser är viktiga.

Dock så är det precis som med invandringskritik. I många sammanhang vågar ingen ta steget och uttrycka invandringskritiska åsikter eftersom den som tar första steget är den som kommer att bli hängd först. Men ju fler som tar steget desto mer normaliserat blir det. De första företagarna som annonserar på Avpixlat skulle förmodligen få vara med om en obehaglig upplevelse men ju fler som skulle göra det, desto mer normaliserat skulle det bli till dess att PK-media inte skulle kunna avskräcka någon, dvs fördämningarna brister.
Senast redigerad av GinaCaranoFan 2014-07-07 kl. 16:34.
Citera
2014-07-07, 16:58
Medlem
Citat:
Jo absolut, jag är inte dum. Det var mer en retorisk fråga.
Men jag vill minnas att friatider, en gång hade annonsörer dock dem inte ha det just nu.
Friatider verkar ha börjat med en 'plus-variant' likt Aftonbladet, men jag blir bara förbannad när jag ser sådana lösningar.

Det gör att allt blir mycket mer rörigt och jag har då absolut ingen lust att registrera mig på friatider - vem fan orkar.

Jag gillar Avpixlat för det är mycket stilrent och hög nivå på artiklar.
Därför önskar jag att Avpixlat kommer att se ut på det sättet, utan massa 'plus-artiklar' som kostar 5kr att läsa.

Därför vill jag med denna trådskap hjälpa avpixlat med att få in en extra krona - om någon besitter några idéer.
Det minns jag också. Var det inte typ "prylkungen" som gjorde reklam för häftiga prylar?
Citera
2014-07-07, 17:22
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Det är väl ingen som är skyldig att sätta in en annons på Avpixlat. Du och dina gelikar ska alltid ha något att skylla på. Sätt in en egen annons, pucko.

Ja, det hade jag gjort om jag hade ett företag ...
Vad vill du ha sagt med att ingen har skyldighet att annonsera på Avpixlat?
Nej, ingen har skyldighet att annonsera.

Men med tanke på att det är top100 mest lästa svenska websidor på internet, kan man bara konstatera att Aftonbladet gjort ett gediget jobb med att smutskasta Avpixlat - till den milda grad att det idag finns en stor media som inte får annonsörer

Det, om något, är mycket anmärkningsvärt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in