2014-07-06, 23:54
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag vet inte vad det ger att blanda in offrets utseende. Både misstänkt och offer är tjejer som ser/såg bra ut, i vart fall på bild. Det är i sig mycket ovanligt i mordfall, men jag kan inte riktigt se betydelsen för själva mordet. Om ful tjej är avundsjuk på snygg tjej kan utseendet spela roll för mordmotivet, men det är väsentligt mindre troligt om en snygg tjej har ihjäl en annan snygg tjej.

Den snygga tjejen som mördar kan ju ha dåligt självförtroende och tycka att hon är ful och vara avundsjuk på den andra snygga tjejen. Det finns massor av snygga tjejer som tycker att dom är fula.
Citera
2014-07-07, 00:40
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Den snygga tjejen som mördar kan ju ha dåligt självförtroende och tycka att hon är ful och vara avundsjuk på den andra snygga tjejen. Det finns massor av snygga tjejer som tycker att dom är fula.

Absolut, det är väldigt vanligt. Dock verkar JH vara ganska avslappnad när det kommer till hennes yttre. Hon lade själv upp många bilder på sig själv där hon var osminkad, på skräpmat och när hon gjorde fula grimaser på sin blogg. Många tjejer skulle inte våga/vilja det. Hennes avslappnade inställning till sitt yttre var till och med något jag reagerade på när jag kollade hennes blogg för första gången. Hur ska jag uttrycka det bäst, hmmm.... det fick mig att känna att hon var en ärlig och öppen tjej, what you see is what you get-typen av tjej. bland blir det lite väl mycket av den varan dock, tex bilden på JH när hon sitter på toan och ser väldigt packad ut. LL:s bilder var mer "tjejiga", ofta var hon sminkad och med håret fixat samt att de var medvetet tagna från en mer smickrande sida (än JH:s). Alla tjejer vet från vilken vinkel de är snyggaste i när de tar bilder och LL framhävde sina. Hon ser också mer bekväm ut på bilder som hon tagit själv än när någon annan tagit dem, vilket är jättevanligt bland tjejer då de inte har samma kontroll över vinklarna. Jag känner igen beteendet väl då jag är en riktig poser, hahaha.
Senast redigerad av Snobb 2014-07-07 kl. 00:53.
Citera
2014-07-07, 01:34
Medlem
Snobbs avatar
Jag har funderat på en sak. Kan det vara möjligt att JA spätt på konflikten mellan JH och LL genom att prata illa om JH för LL och illa om LL för JH? Det är ju knappast ovanligt att en player ljuger för tjejerna han strular med. Mycket möjligt att han sagt att JH inte vill lämna honom ifred till LL och att han har sagt att LL inte vill lämna honom ifred till JH. Kanske har han ljugit så mycket till JH om LL att hon helt blivit förd bakom ljuset. Kanske det är så allvarligt att det kan ses som förmildrande omständigheter?
Citera
2014-07-07, 02:12
Medlem
StopDropAndRolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Jag har funderat på en sak. Kan det vara möjligt att JA spätt på konflikten mellan JH och LL genom att prata illa om JH för LL och illa om LL för JH? Det är ju knappast ovanligt att en player ljuger för tjejerna han strular med. Mycket möjligt att han sagt att JH inte vill lämna honom ifred till LL och att han har sagt att LL inte vill lämna honom ifred till JH. Kanske har han ljugit så mycket till JH om LL att hon helt blivit förd bakom ljuset. Kanske det är så allvarligt att det kan ses som förmildrande omständigheter?

Vad skulle han då kunnat sagt som skulle få det till förmildrande omständigheter? Hon vill inte lämna mig ifred är inte bra nog. Dessutom bjuder man inte hem och har samlag med någon man tycker är sååå jobbig. Det måste ju JH ha förstått, om hon inte är något efterbliven, vilket jag tvivlar på då hon ska ha fått bra betyg i skolan.
Citera
2014-07-07, 02:43
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StopDropAndRoll
Vad skulle han då kunnat sagt som skulle få det till förmildrande omständigheter? Hon vill inte lämna mig ifred är inte bra nog. Dessutom bjuder man inte hem och har samlag med någon man tycker är sååå jobbig. Det måste ju JH ha förstått, om hon inte är något efterbliven, vilket jag tvivlar på då hon ska ha fått bra betyg i skolan.

Jag har några förslag på vad han kan ha sagt:

1. Det är dig jag vill vara med JH, LL var bara ett misstag och nu vill hon inte lämna mig ifred. Hon kommer och ringer på, sms:ar och fattar inte vad nej betyder. Jag orkar inte ha det så här längre, hon stalkar mig! Jag önskar att hon bara kunde försvinna!

2. Jag har aldrig legat med LL ens, hon bara sprider rykten för att förstöra för oss. Hon är svartsjuk på dig och mig.

3. Jag har aldrig varit otrogen och är inte ett dugg intresserad av LL. Det är du JH som strular runt! LL och jag är bara kollegor men hon har sagt att du går bakom min rygg och strular med JN igen och att det inte alls är över mellan er två.

Inget av förslagen ger ju JH rätt att döda LL men konflikten mellan tjejerna blir mer uppenbar. JH kanske börjar spana utanför JA:s lägenhet eftersom hon misstänker att han ljuger och tillslut så ser hon att LL kommer hem till JA och spenderar natten där. JH kanske inte vill visa att hon är svartsjuk framför JA, så hon bestämmer sig att konfrontera LL med sina misstankar. Snacket spårar ur och JH dödar LL...
Citera
2014-07-07, 13:47
Medlem
WhichWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Jag har några förslag på vad han kan ha sagt:

1. Det är dig jag vill vara med JH, LL var bara ett misstag och nu vill hon inte lämna mig ifred. Hon kommer och ringer på, sms:ar och fattar inte vad nej betyder. Jag orkar inte ha det så här längre, hon stalkar mig! Jag önskar att hon bara kunde försvinna!

2. Jag har aldrig legat med LL ens, hon bara sprider rykten för att förstöra för oss. Hon är svartsjuk på dig och mig.

3. Jag har aldrig varit otrogen och är inte ett dugg intresserad av LL. Det är du JH som strular runt! LL och jag är bara kollegor men hon har sagt att du går bakom min rygg och strular med JN igen och att det inte alls är över mellan er två.

Inget av förslagen ger ju JH rätt att döda LL men konflikten mellan tjejerna blir mer uppenbar. JH kanske börjar spana utanför JA:s lägenhet eftersom hon misstänker att han ljuger och tillslut så ser hon att LL kommer hem till JA och spenderar natten där. JH kanske inte vill visa att hon är svartsjuk framför JA, så hon bestämmer sig att konfrontera LL med sina misstankar. Snacket spårar ur och JH dödar LL...

Jag ser fortfarande inte vad som skulle vara förmildrande?
Vad jag förstått så hade väl LL backat och JH hade varit glad över det, men plötsligt var LL tillbaks i bilden och allt oftare i JA:s lgh, kanske för att han bett henne och valt att släppa JH vilket fick henne att flippa när hon blev varse. Vi kan bara spekulera vilt. Svartsjuka, skvaller, skitprat och att man blir brädad kan knappast ses som förmildrande omständigheter vad jag förstår.
Citera
2014-07-07, 13:52
Medlem
Quarrels avatar
NA: Misstänkt styckmörderska ska undersökas
Citat:
Är läkaren säker på att det inte föreligger allvarlig psykisk störning ska tingsrätten meddelas detta. Finns det minsta osäkerhet ska läkaren rekommendera en stor undersökning.

För att en sådan ska kunna genomföras krävs det att tingsrätten tycker att det finns övertygande bevisning.
Citera
2014-07-07, 14:39
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhichWitch
Jag ser fortfarande inte vad som skulle vara förmildrande?
Vad jag förstått så hade väl LL backat och JH hade varit glad över det, men plötsligt var LL tillbaks i bilden och allt oftare i JA:s lgh, kanske för att han bett henne och valt att släppa JH vilket fick henne att flippa när hon blev varse. Vi kan bara spekulera vilt. Svartsjuka, skvaller, skitprat och att man blir brädad kan knappast ses som förmildrande omständigheter vad jag förstår.

Nja, jag tror att försvaret kan få detta att bli en förklaring som kanske kan ses som förmildrande. Om de lägger upp det som att JA utsatt JH för en känslomässig stressituation under en viss tid och att han även matat JH med lögner som satt LL i en farlig situation. Han har medvetet handlat på ett sätt som gjort att kvinnorna börjat hata varandra och att svartsjuka uppkommit. Detta för att kunna ha sex med båda kvinnorna. Försvaret kanske även hävdar att JA borde ha vetat att JH skulle mått dåligt av alla lögner och av den psykiska pressen, då hon haft det tufft på andra sätt nyligen (hästarna) men att han varit självisk och valt att strunta i detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
NA: Misstänkt styckmörderska ska undersökas

Det var på tiden!
Citera
2014-07-07, 16:43
Medlem
BillBasss avatar
JN är inte längre misstänkt för något:

Mannen helt avförd från misstanke

Citat:
Nu är mannen helt avskriven från utredningen, säger åklagare Lars Duman.
– Han är inte misstänkt längre. Jag beslutade i dag att skriva av honom från utredningen, säger han.
Citera
2014-07-07, 17:14
Medlem
hur kan en människa vara så kall att hon först hugger en kniv och en hammare i huvudet ,lämnar offret döende och åker och hämtar sågen och sågar isär den döda,jag hade stuckit hem och dragit täcket över huvudet,men jag kan inte ens döda en geting..
Citera
2014-07-07, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Hon ska inte ha några barn och då just för barnet/barnens skull. Ingen vill ha en styckmörderska till mor och särskilt inte som i detta fallet. Stackars barn, leva med en sådan utsatthet.
Och man..

Fröken Ferm är väldigt känd bara på grund av sin kriminella far, han har gjort mkt djävulskap men hon tycks vara delvis normalfuntad.
Citera
2014-07-07, 18:49
Medlem
Huckelberryfins avatar
Näe missfoster som JH och alla andra sorters mördare bör dingla från ett rep i trädkronan med eller utan diagnos såna här människor blir aldrig friska i huvudet bättre att lägga pengar på annat än på dessa människor.

Citat:
Ursprungligen postat av Askarsson
Fröken Ferm är väldigt känd bara på grund av sin kriminella far, han har gjort mkt djävulskap men hon tycks vara delvis normalfuntad.

Jämför du en bankrånare med en styckmördare?
Senast redigerad av Huckelberryfin 2014-07-07 kl. 18:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in