Citat:
Ursprungligen postat av
winINC
"Inga avancerade grejjer alls egentligen", eh jo, de saker du länkade till är faktiskt relativt avancerade...
En amatör skulle verkligen inte fixa någon av de saker du länkade, mitt råd är att du går till en ordentlig grafisk designer som kan visa dig ordentliga exempel på sin förmåga i typografi och illustration.
Nu när jag tänker en vända till inser jag att du har helt rätt. Dock var mina exempel inte helt bra. Det är för mycket snirklighet och orden skapar former som jag tänker är rätt avancerade.
Jag vill ha text. Vissa är bara ord och vissa är meningar men att det är en människa som skrivit dem. Jag har provat runt lite med olika "handwritten" / "handlettered" typsnitt men tycker inte det funkar riktigt eftersom det är tydligt att det är just typsnitt eftersom bokstäverna som återkommer ser exakt likadana ut och bokstäverna är lite för perfekt lika stora och på perfekt samma linje.
Jag TROR inte jag behöver något proffs. Bara någon som kan skriva text så som jag vill ha den men med en mänsklig touch, typ.
Här är ett exempel på ungefärligt typsnittstil:
http://lokidesign.net/2356/wp-content/uploads/2012/04/lstkclarendon1_900.jpg