Citat:
Ursprungligen postat av
aliceida
Väldigt många kvinnor är feminister idag, inklusive mig, så att säga att feminister är fula är en grov generalisering (noterade att ni nämnde det men iaf)
Men jag kan tippa på att de feminister ni syftar är de som oftast syns, de som talar högt om feminismen. Varför är det just dem då? Min teori är att det är dessa kvinnor som är "fula" som ni uttrycker det som har fått stöta på allra mest av den sexism och kvinnohat som feminismen vill eliminera. Eftersom att i dagens samhälle är kvinnornas utseende prio ett har dessa kvinnor fått mest motgångar och de har helt enkelt fått nog. De vill inte bli behandlade sämre eftersom de vill vara kortklippta, orakade eller piercade.
Om vi föreställer oss att dessa feminister är ett mobboffer, förtryckarna är mobbaren och resterande feminister/kvinnor som accepteras efter normen står en bit bort och ser på. Vem tror ni tillslut har får nog och ryter ifrån?
På vilket sätt blir dom dåligt behandlade pga fulhet eller att dom är oattraktiva? Förutom när det kommer till sex och dejting men är det inte rättighet att få sexuell bekräftelse från någon? Vad kommer feminismen göra åt detta? Blir svårt att få människor att behandla alla som dom snyggaste.
Förlorar dom jobb, pengar etc?