2010-05-14, 22:49
  #37
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Hur kommer det sig att alla antifeminister är feta män som bor i en liten etta i någon sjaskig förort?

Småtjock och i en etta i utkanten av lund (50m till närmsta åker) men feminist.
Citera
2010-05-15, 02:13
  #38
Bannlyst
Är man ful så är man bitter. Feminismen erbjuder då en offerideologi.
Citera
2010-05-15, 10:01
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Rippad till benet, bor i en typ tia, i en by ...

Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
185 cm lång, 65 kg.

Bor i en lägenhet, fyra, tvåvånings. Belägen mer på "vischan" mellan huvudstaden och Uppsala (knappast någon "förort" alltså).

Så hur var det nu med "fet", "liten etta" och "sjaskig förort"?
Okej, varför är alla antifeminister bönder?

Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Småtjock och i en etta i utkanten av lund (50m till närmsta åker) men feminist.
Shhhh..
Citera
2010-05-15, 10:27
  #40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Hur kommer det sig att alla antifeminister är feta män som bor i en liten etta i någon sjaskig förort?


Är du en förhärdad feminist eller?

Hur länge har du dyrkat Gudrin Schyman, och hennes manshatarparti FI?
Citera
2010-05-15, 11:09
  #41
Medlem
-hina-s avatar
Varför använder ni feminism som ett skällsord? För att citera Wikipedia: "Feminism är en intellektuell och politisk rörelse för kvinnans fulla ekonomiska, sociala och politiska likställighet med mannen".

Det står ingenstans att håriga feminister ska ta över samhället och bli överordnad mannen, utan att vi ska leva i jämlikhet.

Vad vill ni som säger att feminismen är en offerideologi? Att vi ska leva som på 1800-talet? Kvinnan vid spisen och mannen ute och plöjer på åkern? Utan någon form av feminism skulle världen inte komma någon vart. Kvinnan skulle fortfarande ha ”no say” i samhället. Är det så man vill att det ska vara, och varför?

"Ordet feminist var ursprungligen ett nedsättande uttryck för att beskriva kvinnor som inte anpassat sitt beteende till rådande könsnormer."

Lite OT, jag vet. Men det är så spännande att få veta varför folk är så rädda för feminismen? Vad tror man ska hända?
Citera
2010-05-15, 11:20
  #42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -hina-
Varför använder ni feminism som ett skällsord? För att citera Wikipedia: "Feminism är en intellektuell och politisk rörelse för kvinnans fulla ekonomiska, sociala och politiska likställighet med mannen".

Det står ingenstans att håriga feminister ska ta över samhället och bli överordnad mannen, utan att vi ska leva i jämlikhet.

Vad vill ni som säger att feminismen är en offerideologi? Att vi ska leva som på 1800-talet? Kvinnan vid spisen och mannen ute och plöjer på åkern? Utan någon form av feminism skulle världen inte komma någon vart. Kvinnan skulle fortfarande ha ”no say” i samhället. Är det så man vill att det ska vara, och varför?

"Ordet feminist var ursprungligen ett nedsättande uttryck för att beskriva kvinnor som inte anpassat sitt beteende till rådande könsnormer."

Lite OT, jag vet. Men det är så spännande att få veta varför folk är så rädda för feminismen? Vad tror man ska hända?

Det där är bara falsk retorik vad orden påstås betyda. I praktiken så handlar det om öppet manshat och mansdiskriminering. Det är sanningen. Det är den verkligheten vi män lever i.
Citera
2010-05-15, 11:57
  #43
Medlem
-hina-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skarvoe
Det där är bara falsk retorik vad orden påstås betyda. I praktiken så handlar det om öppet manshat och mansdiskriminering. Det är sanningen. Det är den verkligheten vi män lever i.

Så det tror du? Jag är inte speciellt insatt i feminismen, men tycker däremot att om mitt ovanstående påstående stämmer är det korkat att sätta sig emot den.

Om någon står för mansdiskriminering och manshat är det inget jag personligen kan stödja på något sätt.

Men ärligt talat, inte är det riktigt det feminismen går ut på?
Citera
2010-05-15, 12:13
  #44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -hina-
Så det tror du? Jag är inte speciellt insatt i feminismen, men tycker däremot att om mitt ovanstående påstående stämmer är det korkat att sätta sig emot den.

Om någon står för mansdiskriminering och manshat är det inget jag personligen kan stödja på något sätt.

Men ärligt talat, inte är det riktigt det feminismen går ut på?

Det är irrelevant vad det påstås "gå ut på". Även kommunismens drömmar kan låta sympatiska. Jag dömer feminismen på det jag ser i praktiken. För mig som man är den kränkande och diskriminerande.
Citera
2010-05-15, 12:56
  #45
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Okej, varför är alla antifeminister bönder?

Jag är student i skrivande stund, och har aldrig varit och har heller inga planer på att någonsin bli en bonde. Så var vill du komma?
Citera
2010-05-15, 13:04
  #46
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -hina-
Om någon står för mansdiskriminering och manshat är det inget jag personligen kan stödja på något sätt.

Men ärligt talat, inte är det riktigt det feminismen går ut på?

Det är ju precis det som feminismen gör i praktiken.

Vad som "står på pappret" så att säga slutar vara relevant när en ideologis anhängare begår alldeles för många övertramp som både fotfolket och ledarna inom ideologin ifråga har gjort.

Varför tror du te.x att kommunism har fått en så dålig klang? Orsakerna är givetvis många men en stor bidragande orsak är det faktum att i princip alla stater och politiska ledare som säger sig ha varit just kommunister har KNAPPAST praktiserat kommunism egentligen.

Samma sak kan man säga om nationalsocialism. Till en början hette det "vi vill bara bevara vår ras och vår kultur", för att snabbt övergå till en serie blodiga invasionskrig av andra länder och förespråkande av planer att med våld uppnå världsherravälde.

Feminismen är precis likadan. På pappret sägs den bara vilja ha jämställdhet. I praktiken är det dock ett helt annat mål på agendan...
Citera
2010-05-15, 13:09
  #47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Okej, varför är alla antifeminister bönder?

Är det inte lite opassande och självförgörande att själv vara fördomsfull?
Jag har aldrig bott på landet. Men antifeminist är jag väl då eftersom feminismen är obehaglig.
Citera
2010-05-15, 13:13
  #48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Det är ju precis det som feminismen gör i praktiken.

Vad som "står på pappret" så att säga slutar vara relevant när en ideologis anhängare begår alldeles för många övertramp som både fotfolket och ledarna inom ideologin ifråga har gjort.

Varför tror du te.x att kommunism har fått en så dålig klang? Orsakerna är givetvis många men en stor bidragande orsak är det faktum att i princip alla stater och politiska ledare som säger sig ha varit just kommunister har KNAPPAST praktiserat kommunism egentligen.

Samma sak kan man säga om nationalsocialism. Till en början hette det "vi vill bara bevara vår ras och vår kultur", för att snabbt övergå till en serie blodiga invasionskrig av andra länder och förespråkande av planer att med våld uppnå världsherravälde.

Feminismen är precis likadan. På pappret sägs den bara vilja ha jämställdhet. I praktiken är det dock ett helt annat mål på agendan...

Man "vet" "sanningen" så mycket att man tar sig rätten att slå den i huvudet på alla andra. Målet helgar medlen. Det är så man resonerar. Då är det slut på all empati, respekt, humanism och demokratiska värden. Dvs dagens feminism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in