Citat:
Ursprungligen postat av -hina-
Om någon står för mansdiskriminering och manshat är det inget jag personligen kan stödja på något sätt.
Men ärligt talat, inte är det riktigt det feminismen går ut på?
Det är ju precis det som feminismen gör i praktiken.
Vad som "står på pappret" så att säga slutar vara relevant när en ideologis anhängare begår alldeles för många övertramp som både fotfolket och ledarna inom ideologin ifråga har gjort.
Varför tror du te.x att kommunism har fått en så dålig klang? Orsakerna är givetvis många men en stor bidragande orsak är det faktum att i princip alla stater och politiska ledare som säger sig ha varit just kommunister har KNAPPAST praktiserat kommunism egentligen.
Samma sak kan man säga om nationalsocialism. Till en början hette det "vi vill bara bevara vår ras och vår kultur", för att snabbt övergå till en serie blodiga invasionskrig av andra länder och förespråkande av planer att med våld uppnå världsherravälde.
Feminismen är precis likadan. På pappret sägs den bara vilja ha jämställdhet. I praktiken är det dock ett helt annat mål på agendan...