Citat:
Ursprungligen postat av
CoolaRonny63
Ah, den postakuta räknar jag med, det är därför jag vill ge det ett halvår, för att se om endorfinnivåerna stabiliseras.
Några dagar till, tror du? Låter bättre, det klarar jag lätt.
Åh, har gått ned typ fem kilo de här tio dagarna. Kanske är det någon mineralbrist som fuckar upp benen? Ska genast äta lite multivitaminer och järn.
Tack för tummarna!
Ja, den fysiska smärtan borde absolut gå över inom en vecka eller liknande. Maximalt två veckor till men jag tror att det går snabbare än så och bör ge efter inom fem till tio dagar. Sedan kommer den svåra tiden enligt mitt tycke, eftersom att det är när man börjar må bättre som den stora utmaningen kommer.
Jag har själv inte haft beroende av opioider utan det har handlat om bensodiazepiner och centralstimulantia i huvudsak. Den akuta avgiftningen är hemsk och äcklig men för stunden är den lätt att uthärda. När man sedan mår bra igen är det lätt att ge efter och tänka att det inte var så farligt.
Det låter dock på din inställning som att du har bestämt dig och är väl belevad med vilken utmaning som väntar. Således tror jag inte att du kommer att ha några problem med den postakuta abstinensen heller så länge som du är bestämd.
Viktnedgång är extremt vanligt vid avgiftningar och det är faktiskt en av de stora bovarna till att man mår extra dåligt både under och efter att kroppen börjat återställa sig. Även om du kräks, se till att försöka att svälja vitamin- och mineraltabletter. Ät mycket, mycket kolhydrater i form av yoghurt, flingor, kräm och annat som är lätt. Detta eftersom att kolhydrater som bekant är kroppens "bränsle" och således behövs för att hålla energin uppe. Även läsk och dylika kolhydrater kan fungera för stunden just för att bli lite piggare och snabbt få i sig socker så att man orkar. Vidare är protein, fett och andra saker också viktigt att få i dig. Ägg, pasta, ris, kött och annat. Allting som kroppen behöver för att reparera sig.
Om smärtan och benen kanske du borde försöka att få i dig magnesium. Det kan hjälpa lite grann mot att dämpa spänningar och eventuell muskel- och ledvärk. Se om du kan få tag i magnesiumtabletter och ta lite över rekommenderad mängd. Exempelvis skulle du kunna stoppa i dig omkring 500-800 milligram magnesium per kväll och se om det hjälper!