2014-07-05, 03:03
Medlem
Denna substans har kommit upp på en hemsida som befinner sig inrikes. Eftersom att det inte fanns någon befintlig tråd tar jag tillfället i akt och samlar ihop lite information om den.

Substansen kallas EFLEA och är en etylbaserad variant av den mer kända drogen FLEA. Det är en forskningskemikalie som är tämligen ny och därför finns det inte speciellt mycket information om den ute ännu.

Fullständigt namn: N-(1-(2,3-dihydrobenso[b][1,4]dioxin-6-yl)propan-2-yl)-N-metyl-hydroxylamin

Molekylformel: C12H17NO3

Synonymer: EFLEA, N-hydroxi-N-metyl-3,4-ethylenedioxyamphetamine

Bild: http://i.imgur.com/1K8n3Dh.jpg

http://www.bluelight.org/vb/threads/723415-Any-information-on-EFLEA

http://www.chemsrus.com/forum/6-stimulants/59832-eflea

Den här förklaringen görs på en känd återförsäljare utrikes, vilket förvisso kan tas med en nypa salt:

Citat:
EFLEA is a new compound from the FLEA family, an N-hydroxyl analog of an active amine should be of similar action and duration as the parent chem. Research proved that this chem acts much better than 5-mapb or 6-mapb!!!

Vad tror ni om substansen?
Citera
2014-07-05, 12:38
Medlem
LeadFrees avatar
Rätta mig om jag har fel men kommer inte detta metaboliseras till EDMA? EDMA var väl enligt Shulgin ingen höjdare vad jag har för mig.
Citera
2014-07-05, 15:28
Medlem
MicrograMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeadFree
Rätta mig om jag har fel men kommer inte detta metaboliseras till EDMA? EDMA var väl enligt Shulgin ingen höjdare vad jag har för mig.

Precis så har jag också läst. Teoretiskt låter det ju väldigt intressant, men Shulgin såg ingen användning för substansen.
Citera
2014-07-05, 15:35
Medlem
LeadFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MicrograM
Precis så har jag också läst. Teoretiskt låter det ju väldigt intressant, men Shulgin såg ingen användning för substansen.
Varför inte köpa in FLEA ist? Eller är den klassad? En substans som metaboliseras till MDMA i relativt rask takt skulle jag verkligen inte ha något emot.
Citera
2014-07-05, 15:40
Medlem
MicrograMs avatar
Den är tyvärr klassad i några länder. Sverige vet jag inte riktigt dock.

Citat:
Varför inte köpa in FLEA ist? Eller är den klassad? En substans som metaboliseras till MDMA i relativt rask takt skulle jag verkligen inte ha något emot.

EDIT: Ej klassad, blandade ihop det med något annat: http://en.wikipedia.org/wiki/3,4-Methylenedioxy-N-hydroxy-N-methylamphetamine
Senast redigerad av MicrograM 2014-07-05 kl. 15:43.
Citera
2014-07-05, 15:47
Medlem
AshbergSerDigs avatar
Citat:

Johnoldman skrev i ett inlägg att vid FLEA tillverkning blir ca 1% MDMA (ofrånkommligt) och tar han in ett kilo FLEA så åker han dit på 1kg MDMA med renhet på 1%.
Citera
2014-07-05, 16:00
Medlem
MicrograMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AshbergSerDig
Johnoldman skrev i ett inlägg att vid FLEA tillverkning blir ca 1% MDMA (ofrånkommligt) och tar han in ett kilo FLEA så åker han dit på 1kg MDMA med renhet på 1%.

Ouch. Ja då det är ju ingen idé.

En polares Jack Herrer och Haze togs av polisen vid en husrannsakan och de vägde rubbet vilket blev 5 gånger så mycket än skörden.
Citera
2014-07-05, 20:49
Medlem
LeadFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AshbergSerDig
Ursäkta om jag kanske går lite OT men det är mycket intresant detta. Om man t.ex. skulle åka dit för 10g kokain med renhet på säg 10% så åker man ju ändå dit för 10g kokain oavsett renhet. Kommer hela detta kilo FLEA räknas som MDMA med det svenska rättssytemets logik?
Citera
2014-07-05, 20:54
Medlem
Citat:
Ursäkta om jag kanske går lite OT men det är mycket intresant detta. Om man t.ex. skulle åka dit för 10g kokain med renhet på säg 10% så åker man ju ändå dit för 10g kokain oavsett renhet. Kommer hela detta kilo FLEA räknas som MDMA med det svenska rättssytemets logik?

Ja, precis. Det räcker att det innehåller en procent faktisk MDMA för att klassificeras som ett kilo. Det har tagits upp i en utredning för grov narkotikbrottslighet som Högsta domstolen håller på med i nuläget vilket Beatrice Ask tycker är förfärligt. De menar på att renligheten är av högsta betydelse för huruvida långt straffet ska bli, vilket Beatrice inte håller med om. Enligt henne ska ett gram rent amfetamin som är utblandat med 50 gram tillsatsämnen ge lika högt straff som 50 gram rent amfetamin.

Just renligheten är en av de punkter som diskuterats tillsammans med att praxisen har sänkts för grova narkotikabrott.

Sök lite på Google om det så hittar du mycket om ämnet.
Senast redigerad av Farenhigh 2014-07-05 kl. 20:57.
Citera
2014-07-05, 22:44
Medlem
AshbergSerDigs avatar
Citat:

Det var det jag trodde jag skrev, men var kanske inte jättetydlig.
Det är på samma sätt om du odlar cannabis, de väger stjälken och allt som man inte röker, sen åker du på hela vikten. (Iaf vad jag läst här på FB, jag har aldrig odlat något själv).
Citera
2014-08-27, 21:02
Medlem
jonness avatar
EFLEA är ju inte klassat än. iaf beställde 0.5g från Tvshoppen (a**mer)

Hoppas den är snarlik mdma...
Citera
2014-08-27, 22:34
Medlem
JohnOldmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonnes
EFLEA är ju inte klassat än. iaf beställde 0.5g från Tvshoppen (a**mer)

Hoppas den är snarlik mdma...

"Tvshoppen"...?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här