Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-04, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Har du läst min teori = berättelse? Min gissning.
JH ville hämnas tidigare fight och tapp av pojkvän. Hon hade starka känslor av svartsjuka.
Hon ville ge igen. Hämnas.
Jag tror inte, jag upprepar, inte skulle döda LL.
Det gick över styr. JH tappade kontrollen över händelseutvecklingen.
JH hade inte mord i sinnet. Hon ville hämnas, ge smärta, markera revir, stå upp för sin sak, sin tro, sin rätt att protestera mot oförätterna från LL.
JH gjorde fel. Helt klart. Dumt, idiotiskt.
Men det är inte mord. Det var inte tänkta från början att det skulle sluta i den enes död.
Det är min teori. Har inget facit.

Handlar inte heller om hurvida JH var sadist...

Fast om hon först hamrar ner LL av impuls så behöver det inte vara mord. Men att sedan gå och hämta en kniv och knivhugga en person flera gånger - ja då är det mord. Snacka om total likgiltighet inför att personen kan dö.
Citera
2014-07-04, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det kan det mycket väl vara.
Fast ingenting talar väl direkt för att föremålet ifråga nödvändigtvis behöver ha med
händelserna i Askersund att göra.
Föremålet kan ju ha legat i diket länge. Kanske inte ens tillhör JH?
Själv sågen då?

Eller är den funnen redan? (inte hängt med)
Citera
2014-07-04, 20:45
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Man kan inte ge någon en minnesbeta med en hammare idag. Du åker in. Möjligen i undre världen, med hämnd som följd.

Visst kan ett tillhygge som en hammare användas för att folk ska få ont? Riktigt ont dessutom.
Det är jag säker på.
Sedan kan saker gå längre och spåra ur. Någon dör.

Men tillbaka till ditt påstående om att man inte kan ge någon en minnesbeta med en hammare. Visst kan man det.
Fram med din hand och pang. Spräckta eller krossade ben. Gör förbannat ont.
Knäskålen. Pang...ont där också.
Citera
2014-07-04, 20:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Själv sågen då?

Eller är den funnen redan? (inte hängt med)
Den delen som polismannens vänstra hand håller i ser för smal ut för att vara en fogsvans.
Citera
2014-07-04, 20:47
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Fast om hon först hamrar ner LL av impuls så behöver det inte vara mord. Men att sedan gå och hämta en kniv och knivhugga en person flera gånger - ja då är det mord. Snacka om total likgiltighet inför att personen kan dö.

En viktig fråga är vem som tog fram kniven?
Vet vi vem som "tillhandahöll" kniven?

Jag har ingen aning. Någon som sitter med facit?
Citera
2014-07-04, 20:52
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Precis! Min teori bygger på svartsjuka också. Det är inga höga odds på det i o f s
Herr LGWP har säkert höga procent i sin statistik på detta.
LL är död.
Kommer JH dömas för mord eller dråp?
Min gissning är dråp.

Min gissning är mord.

Oavsett om hon kom dit med hammaren enkom för att "skada" Lovisa så hade hon ett uppsåt att skada och hammaren blir ett vapen. Vad som händer sen enligt blaskorna(våra enda källor) visar på mord och inget annat.

Det fanns gott om tillfällen under morgonen att ringa 112, vilket JH väljer att inte göra.

Att sen stycka liket (oavsett om vissa säger att det är för transport) så visar det en fruktansvärd råhet och total respektlöshet mot offret.

Någon/några har tidigare i tråden sagt att de inte bryr sig i styckningen men jag som mamma till en dotter i Lovisas ålder hade blivit fullkomligt uppriven av det faktum att någon styckat mitt barn. Att någon mördat ens barn vore ens värsta mardröm och sen inte ha möjlighet att få se sitt barn en sista gång.

Som sagt så hoppas jag verkligen att JH får sitt straff och det ordentligt.
Senast redigerad av Cocinella 2014-07-04 kl. 20:56.
Citera
2014-07-04, 20:53
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Om JH är gravid så är det försent med abort kanske.

Skulle det vara med JA kan det förklara ilskan mot LL, viktuppgång och att hon gick så långt...
Citera
Medlem
Citat:
En viktig fråga är vem som tog fram kniven?
Vet vi vem som "tillhandahöll" kniven?

Jag har ingen aning. Någon som sitter med facit?

Det vi vet är väl typ bara att poliskällan har sagt till Aftonbladet eller Expressen själv sagt att hon gått till köket och hämtat en kniv och stack henne ett par gånger. Som jag minns det i alla fall.

Det är väl det kan vara mord.

Sen om hon levt när hon lämnat henne så är det då absolut mord.

Har du några tankar om det här ovanliga sättet som polisen säger att de fått information på då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Det ligger närmast till hands att tro att JA avslutat JH pga LL. JH vet nu att det inte är lönt att tjata på honom på något sätt, men tror sig samtidigt veta att om inte LL funnits hade JA valt henne, JH.
JH lägger då hela skulden på LL som ska få betala på det mest våldsamma sätt. Få ut hatet och förnedringen. Det är blodigt, vidrigt och bestialiskt, samtidigt som hon håller banan ren och fin för JA. Egendomligt sammanhållen minst sagt.

Jag tror JH har byggt upp ett starkt hat mot LL. Allt var LLs fel. T.o.m. att hon ackorderade ut sina älskade hästar får att få JA (min gissning).

Ändå valde han LL. Det var inte rättvist! Och allt var LLs fel.

Om det stämmer enligt grannarnas uppgifter har hon suttit utanför huset ett flertal gånger. Jag tror hon hade planerat detta under en längre tid, vilket också kan förklara att plan B (styckningen mm) skedde så kallsinnigt och samlat. Som det verkar för mig.
Citera
2014-07-04, 20:56
Medlem
Kanske JH tog med sig en hammare för att kunna "ta sig" in i lägenheten. kanske LL tog fram en kniv för att försvara sig med. Så gick det som det gick.
Citera
2014-07-04, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Skulle det vara med JA kan det förklara ilskan mot LL, viktuppgång och att hon gick så långt...

Att vara gravid och övergiven gör förstås ännu mer ont och är mer stigmatiserande utåt.

Någon som har någon uppfattning om hur länge det hade varit slut mellan JH och JA. Jag känner mig inte ens säker på att det varit slut mer än några timmar. JA kan kvällen innan ha sagt till JH att det var slut. Att han och LL har varit ett par längre än så behöver ju inte motsägas av att JH inget visste säkert förrän kvällen innan. Men det kan ha varit slut länge också men hon vägrat ta in och slutligen blivit "tokig".

En graviditet gör det hela inte mindre spektakulärt heller.
Citera
2014-07-04, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussy-In-Boots
Kanske JH tog med sig en hammare för att kunna "ta sig" in i lägenheten. kanske LL tog fram en kniv för att försvara sig med. Så gick det som det gick.

Bara det att enligt poliskällans uppgifter till media så hämtade JH en kniv i köket och gick tillbaka till LL och stack henne med den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in