2014-07-04, 17:55
Medlem
Ni kommer säkert ihåg detta?

http://www.interasistmen.se/granskning/avpixlat-hanade-lucias-hudfarg-nu-skyller-man-allt-rasistiskt-hat-pa-svt-och-sr/

Vad tror ni händer i år? kommer SVT välja en manlig lucia för att visa jämställdhet?
Tycker det är orättvist att bara tjejer får vara lucia, buhuuu.
Citera
2014-07-04, 18:03
Medlem
knasen79s avatar
Är det vad som poppar upp i lilla huvudet en vacker försommarkväll under semestern?
Citera
2014-07-04, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Är det vad som poppar upp i lilla huvudet en vacker försommarkväll under semestern?

Får semester om en vecka
Nej men blev rekommenderad att lyssna på P1 Dokumentären Svart lucia, den fick mig att tänka lite
Citera
2014-07-04, 18:38
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Nog för att de på SVT kan va galna men såååååå galna kan de väl ändå inte bli.....lr?

Lite rolig tanke ändå! tänk att få se lucia som man - en som har skägg, lite längre rufsigt hår, mörkblond, polisonger, kraftigt byggd så att luciaklänningen ser lite för trång ut över magen o är på tok för kort i ärmarna - o som pricken över i, luciakronan käckt på svaj, ljuset i handen o ett rött band runt magen.......nämen- va gulligt!!!
Citera
2014-07-04, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Nog för att de på SVT kan va galna men såååååå galna kan de väl ändå inte bli.....lr?

Lite rolig tanke ändå! tänk att få se lucia som man - en som har skägg, lite längre rufsigt hår, mörkblond, polisonger, kraftigt byggd så att luciaklänningen ser lite för trång ut över magen o är på tok för kort i ärmarna - o som pricken över i, luciakronan käckt på svaj, ljuset i handen o ett rött band runt magen.......nämen- va gulligt!!!

Haha Ja eller en stereotypisk mc-knutte som lucia, fan va fett. Kort, Knubbig, tatuerad och gärna flintskallig.
Citera
2014-07-04, 18:55
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonnasjonnas
Får semester om en vecka
Nej men blev rekommenderad att lyssna på P1 Dokumentären Svart lucia, den fick mig att tänka lite

Jaha den av Måns Mosessons. Lyssna även på hans reportage i Rädda Sverige del 1 och 2.
Citera
2014-07-04, 18:57
Bannlyst
Alltså lyssna nu. Jag tycker vi gör det till en antifeministiskt kamp att få en manlig lucia. Nämligen Ulf Brunnberg. Det vore ju bara för jävla kul.
Citera
2014-07-04, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Jaha den av Måns Mosessons. Lyssna även på hans reportage i Rädda Sverige del 1 och 2.

Har lyssnat på alla. Mycket bra
Citera
2014-07-04, 19:01
Medlem
goran744s avatar
Ja det skulle vara fint! Helst naken också i jämställdhetens namn.
Endast lucia kronan och glitter på den andra staken
Urläckert faktiskt
Citera
2014-07-04, 19:14
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Alltså lyssna nu. Jag tycker vi gör det till en antifeministiskt kamp att få en manlig lucia. Nämligen Ulf Brunnberg. Det vore ju bara för jävla kul.
Haha - naahhh, lucia som är så fint o vackert med just en kvinna - men okej, eftersom jag inte är man o redan varit lucia för grundskolan en gång i tiden - o du Burros, som annars va mitt förstahandsval, troligen inte kommer att tacka ja till luciarollen, så kör vi på Ulf Brunnberg som årets lucia!

Krossa feminismen!! mer manlig lucia åt Svenska folket!!

(Om inte Ulf vill ställa upp så tycker att förslaget med mc -knutte som lucia va bra!)

Hörde förresten en gång på radion, Karlavagnen, för ngr år sedan - en kvinna ringde in o berättade hur ledsen hennes lilla grabb blivit när han ville va lucia på dagiset o fröknarna läxade upp honom o sa att det inte passade, att det inte fanns ngn lucia som va kille o att han måste va pepparkaksgubbe, stjärngosse lr nisse istället.

Jag va lite fundersam när jag hörde det, för jag kom själv aldrig på nåt tillfälle när jag va liten o hörde att ngn kille ville va lucia.
Citera
2014-07-04, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja det skulle vara fint! Helst naken också i jämställdhetens namn.
Endast lucia kronan och glitter på den andra staken
Urläckert faktiskt

Bra idé, tycker att alla tärnor ska ha tajta korta luciaklänningar också
Citera
2014-07-04, 20:50
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonnasjonnas
Bra idé, tycker att alla tärnor ska ha tajta korta luciaklänningar också

Nej, nej, nej. Tåget består också av män. Nakna och söta allehopa.
En ljus(stake) i handen och glitter på den andre staken, tack så mycket
Den som spelar piano då de kommer in skall också vara en man med sexiga kläder som skall blinka och pussa mot mig.
Jämställt och vackert lucia tåg.
Skall lämna in det förslaget till REINFELDT, om han nu blir kvar efter hösten?
Han kan gärna vara med i luciatåget han också. Kanske lucian him self
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in