2014-07-04, 16:13
Medlem
mp-kvinnan på radio just nu.......

ungefär:

-"men några säger att de fått slag och armbågar när ni trängde er fram"
- "ja det kan vara lite såna saker men det är ju inget jämfört med att folk dödas runt om i världen"

Jaha fin syn på våld hon har när hon snackade om denna ickevåldsaktion. Är det alltså ok att använda våld mot oskyldiga eftersom det finns värre våld ?

Intervjun var för övrigt närmast parodisk, jag skrattade rakt ut när hon började prata om icke-våld och gruvbrytning.
Citera
2014-07-04, 16:14
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Njae, det tror jag knappast det gor. De som idag rostar MP lar inte svika partiet for detta. Hela grejen kanns ju bara sadar "jaha ?!"

Gor om, gor battre kanns ju som ett bra rad om hon nu vill vacka uppmarksamhet for sin sak.
Hela grejen känns ju bara töntig och oproportionerlig.

Varför känner en riksdagskandidat för ett etablerat parti att hon behöver visa tuttarna och attackera ett politiskt möte för att få ut sitt budskap?
Senast redigerad av Holisistic 2014-07-04 kl. 16:20.
Citera
2014-07-04, 16:19
Medlem
Detta är ju på så många plan extremt mycket sjukare en tex den konstiga "järrörsattacken" när någa sd:are plocka upp några stänger för att försöka skydda sig själva ur en hotfull situation. Vi hörde inget annat en det från media på ett år. Nu är det viktigt och bra...... Skulle vilja se rektionerna om det var sd som gjorde en våldsam aktion mot miljöpartiets tal, tog av sig nakna, slogs och skrek etc....
Citera
2014-07-04, 16:32
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Jag tycker att hon vad gäller utländska gruvföretag har helt rätt i sak!
De kommer till Sverige, förstör naturen, tjänar sina pengar och drar sedan vidare. Sverige är ju dessutom ett av de slappaste länderna i världen när det kommer till vilka skatter/avgifter dessa bolag ska betala till staten. Visst bildas det arbetstillfällen och tillväxt (och är man ultrahöger så går ju det före ALLT), men faktum kvarstår. Berggrunden/jorden/marken i Sverige blir på vissa ställen skövlat av (oftast) utländska företag som inte bryr sig ett piss om Sveriges natur och landskap.
Uppenbarligen verkar ju ingen här i tråden göra det heller......

Sen kan man ju tycka vad man vill om femen-grejen. Har man lite innanför pannbenet så kan man separera hennes vänsterfeminism och gruvfrågan.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/du-gamla-du-fria-dar-fria-star-for-gratis_7666056.svd

Jag bryr mig.
Men faktum att det är en Miljöpartist gör mig totalt likgiltig. Chansen finns att de får ännu mer chans att förstöra Sverige om de framställs som hjältar eller får uppmärksamhet för en person som försöker angripa statsministern.
Citera
2014-07-04, 16:51
Medlem
JustZlatans avatar
Media har gullat med Jenny Wenhammar hela dagen. Svensk media och svenska journalister är idioter, fullt av feminister, miljöpartister och vänsterkommunister.

Lyssna när SR gullar med vänsteraktivisten. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5906672
Citera
2014-07-04, 17:11
Medlem
B´stards avatar
Vad har Femen med gruvindustrin å göra? Känns som några svenska miljpartister försöker kapa den "rörelsen" för att få lite gratis uppmärksamhet...
Citera
2014-07-04, 17:28
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Det framgår inte för mig hur den här (som jag förstår det) aktiva miljöpartisten får behålla sin plats i partiet trots flertalet nakenprotester och en.. vulva-målning?

Hur högt till tak är det egentligen hos MP? Varför har inte AB en 7-sidorsspecial om ämnet?
Citera
2014-07-04, 17:34
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Det framgår inte för mig hur den här (som jag förstår det) aktiva miljöpartisten får behålla sin plats i partiet trots flertalet nakenprotester och en.. vulva-målning?

Hur högt till tak är det egentligen hos MP? Varför har inte AB en 7-sidorsspecial om ämnet?
MP har tydligen varnat henne och hon har sagt att hon ska försöka bestämma sig om hon i framtiden vill vara femen aktivist eller riksdagspolitiker.
Citera
2014-07-04, 17:37
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
MP har tydligen varnat henne och hon har sagt att hon ska försöka bestämma sig om hon i framtiden vill vara femen aktivist eller riksdagspolitiker.
De har alltså sagt att hon är varmt välkommen att kandidera i riksdagsvalet. Det är ju helt absurt. Sedan åker Almqvist ut för att ha kallat någon hora på fyllan. Fy fan.
Citera
2014-07-04, 17:39
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
De har alltså sagt att hon är varmt välkommen att kandidera i riksdagsvalet. Det är ju helt absurt. Sedan åker Almqvist ut för att ha kallat någon hora på fyllan. Fy fan.
Inte särskilt förvånande imho.

F! har en riksdagskandidat som öppet deklarerat att hon bränner svenska flaggan på nationaldagen och uppmanar andra att göra detsamma.

Sverige är inte ett land som andra länder helt enkelt. Hade en kongressledamot eller senator i USA varit öppen med att hon eller han skändar flaggan hade den åkt ut med huvudet före. Lägg till att vederbörande är iranier och hon hade troligtvis suttit på första planet mot guantanamobasen för misstanke om spionage eller terrorkopplingar.

I Sverige är det däremot business as usual att iranier som skändar vår flagga blir invalda i riksdagen.
Senast redigerad av Holisistic 2014-07-04 kl. 17:48.
Citera
2014-07-04, 17:52
Medlem
dayms avatar
Citat:

Tänk på att Mehmet Kaplan precis nyligen drog likhetstecken mellan "svenskar" som åker ner till irak för att skära halsen av otrogna och Svenska frivilliga i finska vinterkriget. Han var givetvis tvungen att dra tillbaka det uttalandet, men det är en jävla misstolkning av hans ord om han menade någoting annat ÄN DET HAN EXAKT SA!

Så vad jag ville ha sagt med det hela är att MP kan presentera lite vilka kandidater de vill utan att det blåser upp till någon nämnvärd skitstorm, speciellt inte från massmedias håll.
Citera
2014-07-04, 17:54
Medlem
Retweetar mig själv för att jag ställer de relevanta frågorna:

Kan inte femen skriva ner några förslag på en lång tutte och rulla ut som pergament? Hear ye, hear ye Almedalen.

Vore inte det något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in