2014-07-04, 14:28
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrowHard
faktiskt inte jag som tog hand om dem just vid detta läget då jag var borta.

Case closed. Det är nog svårt att komma fram till en orsak när odlaren är där 24/7, men detta blir helt omöjligt.

Min teori:
Han fucka upp det på ett eller annat sätt.
Citera
2014-07-04, 14:36
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrowHard
har aldrig hört talas om outgassing problem så du får väldigt gärna berätta mer om det. men inga nya plastleksaker där inne vad jag vet

Material kan släppa giftiga ämnen ifrån sig, och detta utsläpp är generellt högst när saken är ny.

En garderob av mdf kan med lätthet ta död på alla plantor du har. Likaså ett plaströr du använt i ett hydrobygge.

Folk hade tält förut som orsakade utsläpp av giftiga ämnen, men detta kan inte vara ditt problem då dom dog i slutet av odlingen. Dock kan du ju ha något annat i huset som orsakar detta.
Citera
2014-07-05, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Material kan släppa giftiga ämnen ifrån sig, och detta utsläpp är generellt högst när saken är ny.

En garderob av mdf kan med lätthet ta död på alla plantor du har. Likaså ett plaströr du använt i ett hydrobygge.

Folk hade tält förut som orsakade utsläpp av giftiga ämnen, men detta kan inte vara ditt problem då dom dog i slutet av odlingen. Dock kan du ju ha något annat i huset som orsakar detta.

Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Case closed. Det är nog svårt att komma fram till en orsak när odlaren är där 24/7, men detta blir helt omöjligt.

Min teori:
Han fucka upp det på ett eller annat sätt.

kan förstå att det kan vara svårt att ta reda på.
menade egentligen vad som kan döda dem så snabbt. först när man såg dem såg det ut som om de inte hade blivit vattnade eller massiv näringsbränna . men kändes som om de hade blivit det när man kände i jorden.
kan hända att han/hon missade nått. men är en som bor med mig som också är med på det och får hälften av allt så den personen var minst lika brydd som mig att hålla dem i liv.
ajja olycker händer och saker går snett.
Bara börja om igen
Citera
2014-07-15, 20:19
Medlem
AgustSeris avatar
Gula blad med bruna fläckar antar jag är (k) eller (n) brist? De är längst ner på plantan de små bladen har åkt ihop och är helt bruna även så tycker jag de gröna bladen har blivit lite mer ljusare.
Senast redigerad av AgustSeri 2014-07-15 kl. 20:36.
Citera
2014-07-16, 20:05
Medlem
AgustSeris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgustSeri
Gula blad med bruna fläckar antar jag är (k) eller (n) brist? De är längst ner på plantan de små bladen har åkt ihop och är helt bruna även så tycker jag de gröna bladen har blivit lite mer ljusare.
De mindre bladen är även helt torkade och i hop krympta
Citera
2014-07-28, 19:29
Medlem
psykiskaproblems avatar
AKUT FRÅGA
kommer den att fortsätta växa om man råkat klippa bort en liten bit av toppen på budsen?
Citera
2014-07-30, 20:23
Medlem
AgustSeris avatar
Uppskattar hjälp, nedre bladen blir gula många har torkat längre upp på plantan har många blad fått bruna fläckar vissa kanter på bladen har rullat ihop. Vad kan detta bero på? Hur hjälper jag plantan?
Citera
2014-07-30, 20:33
Medlem
CXTs avatar
Citat:
Uppskattar hjälp, nedre bladen blir gula många har torkat längre upp på plantan har många blad fått bruna fläckar vissa kanter på bladen har rullat ihop. Vad kan detta bero på? Hur hjälper jag plantan?

Rullat ihop uppåt eller neråt?

Tror som du själv säger att de gula bladen kan bero på någon brist. Är inte mer än glad amatör på detta område, men har du egentligen något att förlora på att "bredspektrumgöda"? Om du nu inte redan gjort det... Är det jord eller hydro?
Citera
2014-07-30, 20:43
Medlem
AgustSeris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CXT
Rullat ihop uppåt eller neråt?

Tror som du själv säger att de gula bladen kan bero på någon brist. Är inte mer än glad amatör på detta område, men har du egentligen något att förlora på att "bredspektrumgöda"? Om du nu inte redan gjort det... Är det jord eller hydro?
De blir i spetsen bruna uppåt rullade och små bruna fläckar på bladen det är jord
Citera
2014-07-30, 21:04
Medlem
CXTs avatar
Citat:
De blir i spetsen bruna uppåt rullade och små bruna fläckar på bladen det är jord

Här är lite jag hittade mha googling kring blad som rullar uppåt:

http://swecan.org/index.php?name=Forums&file=viewtopic&t=42768

(FB) (PLANTAKUTEN) Hjälp min planta mår dåligt! (PLANTAKUTEN)

Verkar som att krullet skulle kunna vara ph eller för hög temperatur, sistnämnda känns ju rimligt i nuläget.

Vattnar du något med näringslösning?

Hade själv problemet med uppåtrullande blad pga temp (när jag hade en 600w hps i en garderob utan ordentlig vent ), löste det temporärt med segelmetoden (handduk eller wettex uppspänd/-hängd som ett segel med ett hörn i vatten och helst en fläkt som blåser på den), och permanent med att beställa hem annat lyse av rimligare kaliber.
Citera
2014-07-30, 21:09
Medlem
AgustSeris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CXT
Här är lite jag hittade mha googling kring blad som rullar uppåt:

http://swecan.org/index.php?name=Forums&file=viewtopic&t=42768

(FB) (PLANTAKUTEN) Hjälp min planta mår dåligt! (PLANTAKUTEN)

Verkar som att krullet skulle kunna vara ph eller för hög temperatur, sistnämnda känns ju rimligt i nuläget.

Vattnar du något med näringslösning?

Hade själv problemet med uppåtrullande blad pga temp (när jag hade en 600w hps i en garderob utan ordentlig vent ), löste det temporärt med segelmetoden (handduk eller wettex uppspänd/-hängd som ett segel med ett hörn i vatten och helst en fläkt som blåser på den), och permanent med att beställa hem annat lyse av rimligare kaliber.
Kan nog stämma har varit enormt varmt ute sen har jag vattnat dåligt vattnade idag med 6 liter lite näring och egen kväve näring av brännässlor
Hoppas det löser sig då tempen går ner annars får jag ta in den.
Citera
2014-08-07, 16:21
Medlem
GrusPojkens avatar
Hej alla!

Försökte få råd på en annan tråd, men fick ej svar. Så tänkte söka lycka på denna

Av en ren slump så började det odlas i hemmet pga en slump, när det köptes en påse frön från malaysia på semestern nåt år sen, och två av dom små rackarna var ett par gröna damer
(ska tilläggas att det är ej jag som har tagit hand om dem, fick reda på deras existens för några veckor sen). Men jag gillar att röka och skulle inte avstå från att bruka lite hemmodlat. Själva odlaren har inget intresse i ämnet förutom att studera och att bara ta hand om dem av rent trädgårdsintresse. De planterades i slutet av maj, vet ej exakt när. Och har självklart inte en aning om vilken strain det är, kan bara gissa att den är en indica på formen av bladen.

Som ni ser på bilderna (vilket motsvarar båda två) var de riktigt fina från början, men under sommarens tid så har det uppkommit distraktioner och resande. På så sätt har de inte tagits hand om väldigt bra, alla löv har rammlat av, men själva budsen sitter fortfarande kvar.

Nu skulle jag gärna vilja få åsikten av en erfaren inom ämnet om situation på plantorna.

https://anonfiles.com/file/1ca17600c...03d8bd4a4c3e50 från början.

https://anonfiles.com/file/d9236b443...d72bbc2d5ed721 och efter
https://anonfiles.com/file/689c8e3a5...0989ac75396891
https://anonfiles.com/file/19987b7b0...45d9879e60fa49

Har stackarna nåt sitt öde, kan man rädda dem? Eller ska man rädda vad som räddas kan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in