2014-07-04, 05:32
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Nu när det ser solklart ut att Suarez lämnar ser man fler och fler kommentarer om att det är på tiden och att det ska bli skönt att bli av med honom. Naturligtvis finns det ingen som kommer att sakna alla skandaler har har fört med sig. Men vad han tillfört laget kommer att saknas något otroligt. Barcelona anser uppenbarligen att han är värd att lägga en stor summa pengar på medan Liverpool tydligen är för "bra/fin" som klubb för honom. Enligt många Liverpoolfans. Jag vill ha honom kvar trots allt men om han går så är ju nu troligtvis bästa tiden för det.

Ska man tro rykten så verkar Sanchez mer eller mindre klar för Arsenal. Om han går det kommer det svida ordentligt. Oavsett om orsaken är att han föredrar Arsenal, staden eller om Liverpool inte vill ha honom av någon anledning. Grattis till den klubb som får honom säger jag.

Rutin från PL verkar högt uppskattat från Liverpools sida om man ska tro på rykten. Ser man på några av de floppar som köpts in de senaste säsongerna samt Tottenhams problem med att ersätta Bale förra säsongen (många nya spelare + brist på PL-rutin) så kan det så klart ha sin poäng. Frågan är ju bara hur mycket det ska få kosta? Som Carroll, Downing och Cole bland annat visade så krävs mer än bara PL-rutin. Personligen har jag inget emot om Bertrand och Richards köps in så länge det är för vettiga summor. Jag ser dem däremot inte som givna startspelare vilket många vill ha in. Självklart vill man som supporter ha in så många bra spelare som möjligt men om man samtidigt ska spela in 2-3 nya backar, någon mittfältare och anfallare lär det ta tid att få saker och ting att fungera. Om de kommer låt se om Rodgers kan utveckla dem också men ge det tid.
2014-07-04, 07:21
Medlem
svulles avatar
Problemet med Suárez är att han är fruktansvärt oförskämd. Gör Barcelona en dålig säsong 14/15, så kommer han lik förbannat att fläka ut sig att han nu minsann vill till Real Madrid, eller vilken klubb det nu må vara som är "bäst" för tillfället.

Liverpool ska vara glada att de får så pass mycket pengar. Spendera dem väl.
2014-07-04, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Problemet med Suárez är att han är fruktansvärt oförskämd. Gör Barcelona en dålig säsong 14/15, så kommer han lik förbannat att fläka ut sig att han nu minsann vill till Real Madrid, eller vilken klubb det nu må vara som är "bäst" för tillfället.

Liverpool ska vara glada att de får så pass mycket pengar. Spendera dem väl.

Det större problemet är att Liverpool inte kommer ha en chans på guldet utan honom.
2014-07-04, 10:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Det större problemet är att Liverpool inte kommer ha en chans på guldet utan honom.

Och hur vet du det? Pengarna för Suarez kommer användas för att köpa in en ny striker, självklart blir det ingen som gör över 30 mål men med en sturridge i absolut toppform samt ev en anfallare av hög klass så kan vi absoulut utmana om titeln, det jag oroar mig för är försvaret. Vi måste tätta till det och inte släppa in så många mål som förra säsongen, då var det stundtals juniormässigt.
2014-07-04, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Och hur vet du det? Pengarna för Suarez kommer användas för att köpa in en ny striker, självklart blir det ingen som gör över 30 mål men med en sturridge i absolut toppform samt ev en anfallare av hög klass så kan vi absoulut utmana om titeln, det jag oroar mig för är försvaret. Vi måste tätta till det och inte släppa in så många mål som förra säsongen, då var det stundtals juniormässigt.

Det finns ingen som Liverpool kan köpa in som är bättre än de anfallare City och Chelsea har. Om man jämför med de två klubbarna så har Liverpool sämre målvakt, backar, mittfältare och anfallare. De vann matcher förra året tack vare bättre spets för att många av topplagen hade nya tränare. Det kommer utan Suarez bli en hård kamp om att komma topp 4 men det är ju iaf bättre än hur det såg ut för ett par säsonger sedan.
2014-07-04, 12:02
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Du får inte glömma att vi måste ha in en målvakt till. Fabianski är klar för Swansea och Vivianos låneavtal har löpt ut. Värvar vi ingen målvakt står vi där med Martinez som backup vilket inte ser särskild bra ut.

Jag räknade medvetet bort det eftersom en andramålvakt (eventuellt tredjemålvakt - beroende på hur man gör med Viviano) är en närmast försumbar kostnad. Det enda sättet det skulle kosta några reella pengar är om Casillas VM-fiasko får Wenger att tro att han kan göra en fantastisk affär - men det känns väldigt osannolikt.

Citat:
Ursprungligen postat av M.Jandelin
Arsenal är överens med Sanchez enligt The Telegraph!

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/arsenal/10944834/Arsenal-believe-they-can-beat-Liverpool-in-race-to-sign-Barcelona-and-Chile-forward-Alexis-Sanchez.h tml

John Cross skrev samma sak, så det verkar onekligen som om han föredrar Arsenal framför Liverpool - och det personliga kontraktet inte ska vara några större problem. Samtidigt vet vi hur det gick med Higuain sist, så man kan aldrig vara säker på någonting, men som jag skrev innan tror jag att det här är en spelartyp som Wenger verkligen anser sig behöva.
2014-07-04, 12:19
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Det finns ingen som Liverpool kan köpa in som är bättre än de anfallare City och Chelsea har. Om man jämför med de två klubbarna så har Liverpool sämre målvakt, backar, mittfältare och anfallare. De vann matcher förra året tack vare bättre spets för att många av topplagen hade nya tränare. Det kommer utan Suarez bli en hård kamp om att komma topp 4 men det är ju iaf bättre än hur det såg ut för ett par säsonger sedan.

Alltid lika kul när fans för motståndarklubbar tror att säsongen är över redan innan den börjat enbart pga vilka spelare man har i truppen eller vilka spelare man köper in eller säljer. Tänk om fotboll vore så logisk, då behövde vi aldrig spela 38 omgångar bara för att ett lag som ansågs skulle ha svårt att ens klara en topp 6 placering lyckades bli tvåa och dessutom utmana om seriesegern ända in på upploppet. Att man inte vann ifjol kan tillskrivas ett försvarsspel som stundtals var virrigt och att man saknade erfareneht av att slåss i toppen av tabellen.

Alldels för många tillskriver Suarez alldels för stor del i Reds framgångar, visst gjorde han 30 mål ifjol men om man tittar på hur många av de målen som var verkligt matchavgörande så blir bilden lite annorlunda. Och visst, man ska inte förringa 30 mål men om Sturridge fortsätter leverera på samma nivå som ifjol, dvs 20+ mål, om Lallana kommer upp i 15+ som han har kapacitet till, Lambert fortsätter producera ~15 mål och Sterling får bättre utdelning på sina chanser så är har Reds fortfarande kapacitet för 100+ mål. Det viktiga är att täta försvaret, att få Mignolet att höja sig ett snäpp och sluta göra lågvattenmärken som i matcherna mot Southampton och Hull för att ta några av de värsta exemplen samt att hitta en ersättare för Gerrard på mittfältet. Skulle det dessutom lösa sig med tex KJH eller Balotelli så kommer det in två spelare som var för sig kan producera 20+ mål.
2014-07-04, 12:22
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Jag räknade medvetet bort det eftersom en andramålvakt (eventuellt tredjemålvakt - beroende på hur man gör med Viviano) är en närmast försumbar kostnad. Det enda sättet det skulle kosta några reella pengar är om Casillas VM-fiasko får Wenger att tro att han kan göra en fantastisk affär - men det känns väldigt osannolikt.
Arsenal har väl redan gått ut med att vi inte kommer förlänga låneavtalet?
2014-07-04, 14:37
Medlem
Citat:

Det beror på hur man ersätter honom. Om klubben väljer att ersätta honom med Alexis, Iñigo Martínez, Moutinho o.s.v så skulle de faktiskt kunna utmana om guldet nästa säsong. Problemet är att de kommer göra samma tabbe som Tottenham, på sätt och vis. Jag vet att Tottenham tog in massa spelare ifrån andra ligor. Men Liverpool vill bygga laget kring Engelska spelare, så det verkar som de kommer ersätta Suarez med medelmåttiga spelare som de redan har i truppen. Det var exakt det Tottenham gjorde.

Lär av Napoli, de visade hur man ersätter sin stora stjärna.
2014-07-04, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Alltid lika kul när fans för motståndarklubbar tror att säsongen är över redan innan den börjat enbart pga vilka spelare man har i truppen eller vilka spelare man köper in eller säljer.

Sant men vi får se vilka spelare de lyckas ta in om Suarez sälj. Sedan så får vi se hur det går när de slåss i toppen mot truppen som köpt in CL spelare de senaste 5 säsongerna.
2014-07-04, 16:25
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Det beror på hur man ersätter honom. Om klubben väljer att ersätta honom med Alexis, Iñigo Martínez, Moutinho o.s.v så skulle de faktiskt kunna utmana om guldet nästa säsong. Problemet är att de kommer göra samma tabbe som Tottenham, på sätt och vis. Jag vet att Tottenham tog in massa spelare ifrån andra ligor. Men Liverpool vill bygga laget kring Engelska spelare, så det verkar som de kommer ersätta Suarez med medelmåttiga spelare som de redan har i truppen. Det var exakt det Tottenham gjorde.

Lär av Napoli, de visade hur man ersätter sin stora stjärna.

Ryktet om att Liverpool vill bygga laget med engelsmän kom väl från någon på Twitter? Jag har inte läst något om det. Tittar man sen på vilka spelare som ryktas till klubben så är det bara Caulker och Bertrand som är engelsmän. Betydligt fler internationella spelare ryktas in t.ex Shaqiri, Markovic, Moreno, Rojas, Rodriguez och Huntelaar. Även rykten om vertonghen har börjat dyka upp nu.

Folk här verkar avgöra hur säsongen ska gå efter hur lagen ser ut på pappret, det är lite det som är tjusningen med silly season och fotboll. Man behöver inte de sexigaste namnen för att det ska gå bra
2014-07-04, 16:43
Medlem
NoTruces avatar
Trimma ner priset till 650 - 700 millar och släng med Sanchez till Pool.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in